Info fra Norwegian om fly

Så får vi se da, noen sier de vet. Andre mener... Det kan jo egentlig bare være så lenge ingen kommer med konkrete bevis. Og tiden vil vise :)

Jeg vet hvertfall hva jeg vil ha...

Originally posted by BU662

LN-KKX kommer tilbaka neste uke og vil ogsa har lykked oyenbry.

Hva med livery? Blir det fortsatt white-tail eller har de kommet på noe lurt?

Originally posted by ThomAAs

Så får vi se da, noen sier de vet. Andre mener... Det kan jo egentlig bare være så lenge ingen kommer med konkrete bevis. Og tiden vil vise :)

Jeg vet hvertfall hva jeg vil ha...

Nå synes jeg det ble mye ukvalifisert synsing her.
For det første så har DY gått til anskaffelse av -800 slik det er offentliggjort av selskapet tidligere. Flyene skal inn på langtids dry-leaser og således er det ingen som jobber med evaluering og innfasing av 320 pr idag.
DY driver butikk , de skaffer de kjerrer som de får best mulig deal på i markedet til enhver tid. Maskinene blir som i andre selskaper vurdert hva som er best ut fra deres operative rutemønster med tilhørende økonomi.
Periodisk må de som andre leie inn ekstra kapasitet for å få programmet til å gå rundt.
Med sin driftstillatelse plikter selskapet å foreta en kvalitetsgjennomgang av de selskaper og fly de leier inn. Dette gjelder tekniske , operative og administrative forhold.
Det er således ingen sammenheng mellom det å sende kompetente flygere til XL for å ta en audit av deres operative forhold og fly før innleie og det å være i en posisjon der "man skal vurdere anskaffelse" av 320.
DY vil nok ikke utelukke at de i fremtiden kan komme i en posisjon der de vurderer anskaffelse av 320 , men det er langt frem i år og tjener ingen hensikt å spekulere i her på forumet.
Som BU662 skriver må man skille mellom fakta og ønskedrøm.
Appropo flygere og deres ryktemakeri ; de har jo mye tid mange der de sitter oppe i rorbua å spekulerer i øst og vest.
En rask telefon internt i DY vil jo avklare hva som skal skje videre fremover fremfor å skrive og spekulere i feilaktig.

Poker, jeg så da den landet, derfor den bremset så lett og takset inn tidlig, hadde en kamerat med og nevnte at det var første gangen jeg så den maskinen. Jeg liker Airbus mer og mer. Apropos Airbus jeg har et spørsmål? Et stikke utslag på en av "joy stickene" vil den andre stikka følge samme utslag eller vil den være i ro. Fly som har wire vil stikka ha samme bevegelse som den andre. Fly by wire er jeg litt usikker på. Har aldri vært i cockpit i en Fly by wire maskin. For å ikke ødelege tråden så fyller jeg på med noe mer. Her har Norwegian gode muligheter for å presse Airbus med å få en god avtale med eventuelt kjøp/leie av maskiner.

Originally posted by C172

Her har Norwegian gode muligheter for å presse Airbus med å få en god avtale med eventuelt kjøp/leie av maskiner.

Jeg tror du misforstår C172. DY er ikke i noen posisjon til å presse Airbus.
Det er selgers marked for tiden og selv om det vanligvis forhandles ved asnskaffelse av flymateriell er det Airbus som sitter med de gode kortene. Som Boeing har de nylig hevet prisene på sine produkter med flere prosent.
Som nevnt over er dette ikke noe tema for DY utover det som spekuleres her på forumet.

Poker, jeg så da den landet, derfor den bremset så lett og takset inn tidlig, hadde en kamerat med og nevnte at det var første gangen jeg så den maskinen. Jeg liker Airbus mer og mer. Apropos Airbus jeg har et spørsmål? Et stikke utslag på en av "joy stickene" vil den andre stikka følge samme utslag eller vil den være i ro. Fly som har wire vil stikka ha samme bevegelse som den andre. Fly by wire er jeg litt usikker på. Har aldri vært i cockpit i en Fly by wire maskin. For å ikke ødelege tråden så fyller jeg på med noe mer. Her har Norwegian gode muligheter for å presse Airbus med å få en god avtale med eventuelt kjøp/leie av maskiner.

Var du på Kastrup da?OY-KBR "Sten Viking" ble levert fra Finkenwerder den 20/8 og leveranseflighten (SK9141) gikk fra XFW-CPH denne dagen og flyet har vært der siden.Men både OY-KBO "Christian Valdemar Viking" og OY-KBP "Viger Viking" var i Oslo den dagen.

Var nok en av de jeg så. Den var flott den jeg så igår på OSL! Ble litt ivrig!

Viger Viking tok meg til CPH i går kveld, SK463, min "first flight" med SAS A319 , ren og pen maskin som vel er -1- år , lite støy på rad 7 .

Ubekreftet informasjon om at DY skal levere de 11 737-800 til FlyNordic, og 11 Airbus A319 med opsjon på 100 flere fly til Norwegian.

Virker som de har blitt konvertert slik som Easyjet.......:smile2

Originally posted by MountainDew

Ubekreftet informasjon om at DY skal levere de 11 737-800 til FlyNordic, og 11 Airbus A319 med opsjon på 100 flere fly til Norwegian.

Den der forblir nok ubekreftet, du ......

Imidlertid sies det her i Atlanta at MD80'ene til FlyNordic skal erstattes 1:1 av Norwegian's 733'er eterhvert som 738'ene kommer inn i flaaten.

Men blir FLyNordic innlemmet i DY AOC og da kun med 737 ?
Eller blir det endelige navnet FlyNordic og Norwegian tonet ned ?

Vi får se, men alt tyder nå på at OSL ikke lengre kan kalles for en 737 flyplass når DYs nye flåte kommer på plass!! De vil trenge en mange nye fly til København basen så det blir nok fort bruk for opsjonenen

Originally posted by MountainDew

Virker som de har blitt konvertert slik som Easyjet.......:smile2

Å svært ubekreftede og meget spekulative rykter sier at DY vil handle Embraer 170 før året er omme. Maskinene skal settes inn til mindre aktraktive flyplasser som Kristiandsand/sund og Ålesund.
11 stykk A319 og opsjon på 100 til? Bare ryktet mitt er mer usansynlig en det. Men godt forsøk. :D

Hilsen,
Laurenz

Originally posted by P.A. VIKING Men blir FLyNordic innlemmet i DY AOC og da kun med 737 ? Eller blir det endelige navnet FlyNordic og Norwegian tonet ned ?

...eller blir FlyNordic omdøpt til Sweedish :lol:

Back