Ikke St.Maarten, men for et VÆR...!

Harald Oanes

ScanFlyer Silver
Ikke St.Maarten, men for et VÆR...!

Jeg gremmes nesten av å si det, jeg var på cruise for et par år siden, gikk i land på St.Maarten - UTEN å vite at det var her den flyplassen var, ja - akkurat den ja...!

Strender har vi nok av i Rogaland også, og i dag var det kraftig vind som kom fra sør/øst, jippi - gjett hvor flyene kommer inn da... Lyset og dramaet med skyene var noe av det beste jeg har opplevd i mitt foto-liv, det forandret seg dramatisk som dere vil se av bildene. Det blåste vanvittig, og fikk ekstra dra-hjelp av fly som tok av østover - da ble reportasjevognen sandblåst både ut- og innvendig. Men hva gjør en ikke når været er sånn det var, og en bilvask koster 198 kroner i Norge og 25 i Danmark(!)...

HO9_5568.jpg

HO9_5569.jpg

HO9_5507.jpg

HO9_5598.jpg

HO9_5600.jpg

Og så ble himmelen vanvittig flott, den var mørkblå, ja nesten svart - 5 km lengre øst var det sol og nesten skyfritt, det var ett hull i skylaget, og det hullet slapp solen igjennom og ned på stranden, jeg frister kanskje skjebnen, men går litt OT og viser litt hvordan det blir når lyset spiller på lag og en går ned litt i eksponering...

HO9_5630.jpg

HO9_5627.jpg

HO9_5637.jpg

Tidligere på dagen var det kun en slåsskamp mot motlyset... Men legger ved en stor fugl som kom sørfra, og en mindre som skulle til syden... Legg merke til svala nede i høyre billedkant...
HO9_5440.jpg

Her er det så vidt den unngår å spre sin fjærprakt over jernfuglen, se svala ved høyre (for flyet) vinge...
HO9_5445.jpg

dette var lidt fra en anden side... på Sola...

hei å hå

H.

Last edited:
Re: Ikke St.Maarten, men for et VÆR...!

Meget pent Harald!

Neste gang du tar cruice til St. Martin så vet du hva du skal gjøre ;)

WoW! Jeg skal på hytta på Ølberg i helga. Får innflyvningen rett foran stuevinduet da... Noen som vet om vindretningen vil holde seg i helga?

Ingen bikinidamer, kalde pils og strandhotell. Bortsett fra det så var det ikke ulikt "originalen". Fine bilder fra deg, som vanlig.

By the way, hvordan kan du gå Off topic i din egen tråd, i første innlegget?

Riktig flott det her! Rett mann på rett sted til rett tid!

Lekkert ! Likte godt det siste bildet av kjerra til Kjosern! :up:

Ingen bikinidamer, kalde pils og strandhotell. Bortsett fra det så var det ikke ulikt "originalen". Fine bilder fra deg, som vanlig.

By the way, hvordan kan du gå Off topic i din egen tråd, i første innlegget?

Gå OT i forhold til at dette er et FLY-forum, og ikke et FOTO-forum...

By the way - hadde dette vært en av de sjeldne sommerdager i Rogaland, så kan jeg love deg at det finnes mer bikinidamer og kalde pils her pr. m2 enn noen annen plass på kloden (!), da det som regel ikke er mange dagene en kan nyte strendene... Strandhotell er der jo, det viser jo helt klart på bildene... :-)

H

Javisst. Sola Strandhotell. Hvordan kunne jeg glemme det?

Steike så fine bilder! Skikkelig spennende lys du fikk etterhvert! Tøff spotteplass og! :D

Veldig flotte bilder!
Nesten så en trodde at det var satt inn ett fly over en vilkåtlig strand :D

Knall fine bilder fra en unik vinkel! :D skulle vært der i dag jeg! :cry: Stå på! :up:

Tusen takk til alle for svært hyggelig kommentarer...!

Glemte å fortelle at stedet jeg så vidt fikk parkert bilen på, er SÅ nær rullebanen (ca 10 m!) at det var så vidt jeg klarte å få med flyene. Jeg skyter jo vanligvis med et Nikkor 70-300, men her var jeg helt nødt å bruke et Sigma 10 mm objektiv, som jeg ellers ikke har fått brukt så mye... En mektig opplevelse... Bare synd det ikke kom flyvende en 340, en T7, en 747 - eller en AN124... Men, men - vi har jo stadig et par 737`ere å trøste oss med, om 100 år så har vi ikke det en gang...

Ærbødigst
Harald VIII

Last edited:

Et meget fint knippe bilder dette her! Lyset var helt perfekt ser jeg!
Typisk at det er slik mens en er på jobb..

Back