Bangkok i høysesongen kan være verre. Lufthansa sendte en gang en 747 for å hente hjem 400 ansatte som satt fast. KLM og Finnair har gjort tilsvarende.
ID på biz foran fullt betalende pax med upgradering req, den hadde gått rett til klage avdelingen med meg, med kopi til Erna :up:Hehe sykt det siste nevnte herDog må jeg si jeg blir litt pissed da ID reisende går foran EBD. Jeg vet jeg har hatt noen kritiske blikk på ID reisende historisk sett men alt er selvopplevd så jeg avstår fra videre kommentering. Bare så det er sagt unner jeg alle ansatte i de fleste bransjer goder men det må IKKE gå på bekostning av nesten fulltprisbetalende klientell.
Hong Kong; SK tilbake til ARN. Jeg EBD, requested på gate en upgrade hvis det var tilgjengelig. Jeg hadde en dyr billett dog ikke biz. Boarding completed så blir ei snuppe hentet fra seteraden foran meg. Jeg hører fra seteraden foran: "Du kan sitte i biz, vi fikk et ledig sete allikevel". Hun henter ned sin, i sine sivile klær, sin crewbag mens de prater om hun fikk shoppet masse og hvor masse de ønsker å jobbe sammen igjen snart.
Ikke grinete, selv om det kan virke slik, men er det virkelig slik at de da bare kan vente til boarding er fullført å så ta sine egne opp til biz? Jeg betalte fullpris i nest beste klasse(ikke langt unna biz pris). For en bortskjemt selvutnevnt tulling som meg, burde jeg forventet å blitt tildel dette biz setet fremfor dama på shopping i SAS(jada jeg hørte setningen "reise ID er konge på biz"). Igjen er ikke snurt. Burde jeg el noen andre fått dette setet fremfor snuppa?
Ha ha ha
Var sikkert kul flight da. 400 kollegaer på ferietur hjem.
Hehe sykt det siste nevnte herDog må jeg si jeg blir litt pissed da ID reisende går foran EBD. Jeg vet jeg har hatt noen kritiske blikk på ID reisende historisk sett men alt er selvopplevd så jeg avstår fra videre kommentering. Bare så det er sagt unner jeg alle ansatte i de fleste bransjer goder men det må IKKE gå på bekostning av nesten fulltprisbetalende klientell.
Hong Kong; SK tilbake til ARN. Jeg EBD, requested på gate en upgrade hvis det var tilgjengelig. Jeg hadde en dyr billett dog ikke biz. Boarding completed så blir ei snuppe hentet fra seteraden foran meg. Jeg hører fra seteraden foran: "Du kan sitte i biz, vi fikk et ledig sete allikevel". Hun henter ned sin, i sine sivile klær, sin crewbag mens de prater om hun fikk shoppet masse og hvor masse de ønsker å jobbe sammen igjen snart.
Ikke grinete, selv om det kan virke slik, men er det virkelig slik at de da bare kan vente til boarding er fullført å så ta sine egne opp til biz? Jeg betalte fullpris i nest beste klasse(ikke langt unna biz pris). For en bortskjemt selvutnevnt tulling som meg, burde jeg forventet å blitt tildel dette biz setet fremfor dama på shopping i SAS(jada jeg hørte setningen "reise ID er konge på biz"). Igjen er ikke snurt. Burde jeg el noen andre fått dette setet fremfor snuppa?
ID på biz foran fullt betalende pax med upgradering req, den hadde gått rett til klage avdelingen med meg, med kopi til Erna :up:
Det høres helt sikkert urettferdig ut ( spesielt i jantelandene), men man kan kjøpe business-billett som ID. De er vesentlig dyrere selvom prisen er fordelaktig.
En annen ting er jo at SAS (og mange andre selskaper) ikke har en 'upgrade lists' og en klar policy for status-oppgradering slik som f.eks. de amerikanske selskapene har.
Tjahhh... jeg skjønner at det noen ganger er hensiktsmessig. Og jeg tror alle skjønner at en del av dem i C/F er ID, crew eller op-up av vanlig pax
Det som har gjort meg sinnsykt sur er at SAS er helt i særklasse på å spesialbehandle ID pax i C. De får (ofte) mat først, får velge alt først og det skjer ikke diskret heller. Gjerne henger crewet rundt dem mye av flighten for å bable. Det hører ingen steder hjemme og er en SAS-spesial. Jeg har etter hvert fløyet nok til å ha gode "data".
Toppen er når de har bedt andre vente for at ID pasienten skal komme av først.
Hos andre bolaget er det sikkert like mange på ID, og who cares? Alle skal da ha noen fordeler på jobb.
Men det skjer diskret og ingen merker noe.
#toflytoserve
I forlengelsen av min opplevelse så ga jeg helt klart uttrykk for til kabinpersonalet at jeg reiser endel og skjønner at ID er et akseptabelt gode av flere gode grunner. Dog en foklaring fra kabinpersonalet "det bare er slik" er ikke godt nok da jeg sikkert hadde betalt 13000 mer en ID paxen som fikk sitte i flat seat. Ikke det at plus setet er så dårlig men du skjønner sikkert hva jeg mener? Vil ikke virke sytete og det vil ikke bli skrevet et ord til SAS da jeg også kjenner folk som arbeider der og jeg unner dem for alt iverden de små godene som er igjen idag. Diskret og stille og kanskje ta vekk crewbag tag er en god ide når man reiser?? Da vil ihvertfall menigmann/kvinne være uvitende om hva som akkurat skjedde. Reisende som oss, litt over snittet interessert i fly etc, får klare oss sjøl men ha hva som blir debattert i bakhodetjeg foreslår at du sender en liten mail til SAS om dette og hvilke flighter dette har skjedd på. For slike ting er ikke ok, det er ikke lov og slik oppförsel fra crew/id-pax får konsekvenser.
Når det er sagt så kan ansatte kjöpe id billetter på business på SAS, Lufthansa, og endel andre selskaper. Men prioriteringen er klar. Passasjerer som kjöper seg opp blir prioritert foran id, men om man forsöker å kjöpe seg opp sent, altså i gate kan man nok oppleve at setene allerede er gitt ut til id-pax.
Men id-pax skal behandles som alle andre ombord, hverken mer eller mindre. Man skal derimot som id oppföre seg diskre.
De som eventuelt skal spörres om valg av mat på business er pandion, og dette gjör vi dersom vi ser at det kan väre at man kan gå fort tom for noe og P-pax sitter litt lenger bak.
Men jeg har aldri opplevd at noen går å spör id pax för andre, ei heller holder igjen noen for at de skal komme seg först av.
Jeg ville blitt bra forbanna hadde jeg opplevd at kolleger hadde gjort slik.
Tviler derimot ikke på historiene, å håper at dette er noe dere skriver til selskapet om. Ikke ok. Reglene er krystallklare, både for crew og ikke minst for id-pax.
Janteloven henger i luften merker jeg.
Det høres helt sikkert urettferdig ut ( spesielt i jantelandene), men man kan kjøpe business-billett som ID. De er vesentlig dyrere selvom prisen er fordelaktig.
Janteloven henger i luften merker jeg.
Det kan nok hende men i mitt scenario var ikke det tilfelle ifall du føler for å lese litt tidligere i tråden. SAS steward har igrunn sagt det jeg mener om den sakenEr det slik at forum' medlemmer tror at om SAS crew hilser på kjente CREW blant pax ombord så er det gitt at pax-crew reiser på id [og ikke selv betaler GO, PLUS, BIZ] tro ?
Tjahhh... jeg skjønner at det noen ganger er hensiktsmessig. Og jeg tror alle skjønner at en del av dem i C/F er ID, crew eller op-up av vanlig pax
Det som har gjort meg sinnsykt sur er at SAS er helt i særklasse på å spesialbehandle ID pax i C. De får (ofte) mat først, får velge alt først og det skjer ikke diskret heller. Gjerne henger crewet rundt dem mye av flighten for å bable. Det hører ingen steder hjemme og er en SAS-spesial. Jeg har etter hvert fløyet nok til å ha gode "data".
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.