Edvard
一期一会
Vennskapelig snakk og en prat i galley - ja, det forekommer. Men særbehandling av ID-pax har jeg fortsatt til gode å se.
Hahaha! You need to fly more, and open your eyes.

Vennskapelig snakk og en prat i galley - ja, det forekommer. Men særbehandling av ID-pax har jeg fortsatt til gode å se.
Så implesitt syns du det er greit at en som evt har betalt 5000 for biz ID går foran en fullt betalende passasjer med høy status(i Star Alliance systemet)? Som sagt ingen problemer med ID reisende(historisk sett har jeg sagt nok om det og blitt høvlet ned her inne selv om ting er selvopplevd, hehe)så lenge de står bak, aller lengst bak i køenDet høres helt sikkert urettferdig ut ( spesielt i jantelandene), men man kan kjøpe business-billett som ID. De er vesentlig dyrere selvom prisen er fordelaktig.
Så implesitt syns du det er greit at en som evt har betalt 5000 for biz ID går foran en fullt betalende passasjer med høy status(i Star Alliance systemet)? Som sagt ingen problemer med ID reisende(historisk sett har jeg sagt nok om det og blitt høvlet ned her inne selv om ting er selvopplevd, hehe)så lenge de står bak, aller lengst bak i køen![]()
Han hadde jo kjøpte business, du hadde kjøpt PLUS. Begge fikk det dere betalte for. Er ikke det ok?
Det er nok ikke bare i jantelandene at man kan kjøpe Business som ID.
Det som har gjort meg sinnsykt sur er at SAS er helt i særklasse på å spesialbehandle ID pax i C. De får (ofte) mat først, får velge alt først og det skjer ikke diskret heller. Gjerne henger crewet rundt dem mye av flighten for å bable. Det hører ingen steder hjemme og er en SAS-spesial. Jeg har etter hvert fløyet nok til å ha gode "data".
Hmmm, hvorfor er det ingen som kommenterer det Skuggenheimer faktisk er mest oppbrakt over, at ID-snuppa på raden foran blir hentet opp til et sete som likevel var ledig i Biz?
Sent from my iPad using Tapatalk
Hmmm, hvorfor er det ingen som kommenterer det Skuggenheimer faktisk er mest oppbrakt over, at ID-snuppa på raden foran blir hentet opp til et sete som likevel var ledig i Biz?
Det er vel ikke noe galt med det? Om fyren har kjøpt Business ID, så har han kjøpt business. Avhengig av hvor mye han drikker tjener de ratt penger på han også. Så det er helt innafor, synes jeg.
Han hadde jo kjøpte business, du hadde kjøpt PLUS. Begge fikk det dere betalte for. Er ikke det ok?
Jeg, for eksempel?
Les:
BadaBING![]()
Fyr/snuppe, tomato/potato ;-)
X'en i ligninga her er jo faktisk om hun hadde Biz ID-billett, hvis hun hadde det så har heller ikke jeg noen problemer med det. Skuggenheimer antyder vel at hun ikke hadde det?
Sent from my iPad using Tapatalk
Etter det jeg har hørt er det bare to typer ID billetter: GO og Business. Så hvis "snuppa" satt på Pluss så er det kanskje en nedgradert Business ID passasjer som er observert, og som er tilbake-gradert til sin opprinnelige billett. My 2-cents... I may be wrong...
Etter det jeg bet så skal ikke crew kjenne til hvem av pax som er ID eller for den saks skyld hvem som er oppgradert EBG. Dette for at de skal kunne behandle ALLE passasjerer likt.
Det er feil. Crew har en liste med oversikt over hvem/hva de har med ombord, inkludert id reisende, og kortstatus til de ulike passasjerene. Litt ulik info fra selskap til selskap hvor mye detaljer som er med, men hos alle er id passasjerer listet.
Id passasjerer har for eksempel ikke krav på mat ombord. Har man ikke mat nok til alle, er id reisende de første til å bli skippet.
Hvis vi ikke snakker om SAS så har hvertfall QR/EK utstyrt purser med iPad med mye detaljer om hver enkelt pax, inkl fremtidige bookinger, if any.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.