Icelandair bytter handlingagent OSL

svenk

ScanFlyer Blue
Icelandair har sagt opp kontrakt med Penauille Servisair på OSL, med virkning fra 31.01.07. Hvem som tar over er ikke sikkert, men jeg vil vel tro at det er SGS?

Då kanske vi kan få en ny härlig ;) debatt om hur bra ett överlämnande fungerar...

hva???????? Er ikke Icelandair fornøyd med SA?? De som lo av nybegynnerne i NP og som kunne alt mye bedre. jaja..... Det svinger fort!
Beklager alle i SA....jeg kunne bare ikke dy meg!

Dette går nok ikke på kvaliteten... Beklagelig har SA mistet icelandair, men det er nok pga at SGS kan levere et mer helhetelig produkt. SA er kun Stasjonert i CPH og OSL i norden, mens SGS er jo på omtrent alle flyplassene i norden. Og som kjent i et annet topic på forumet her har icelandair nye eiere, så deres strategi er nok en annen en hva som har vært tidligere

Servisair er nok borte fra Osl iløpet av 2007, skal de klare seg må nok firmaet få en ledelse som duger, den ledelsen som er nå duger overhodet ikke. De har sittet å sett at firmaet har tapt kunder, selv om de har hatt bemanning og utstyr så har de lagt prisene høyt for å få nok penger til å sende til sine eiere. Blir nok SGS som får kontrakten ja. Og ryktene sier at Sterling skal over til SGS igjen også fra 2007 engang.

Mye kan skje.. slik er det nå alltid, handlingselskapene mister og de får. Litt uheldig for SA at de bare har mistet det siste halvåret men... Synd er det også for SA at de er et eksternt handlingselskap som ikke er eid at et flyselskap.

SA er nok garantert i forhandlinger med selskap de ikke handler, Forhandlinger er det jo hele tiden. Jeg er nok blitt litt i tvil på SA`s evne til å overleve, men vil nok tro de klarer å lure til seg noen nye kunder på OSL.

Skal være sagt at FI er jo ikke det mest besøkte selskapet på OSL. En gang om dagen, + en ekstra turn-around et par ganger i uken.

Ja, nå er det vel på tide at ledelsen i SA finner på noe "glupt", nå mister de den ene etter den andre kontrakten..

Det hadde vel vært på tide at ledelsen i SA sentralt tok en oppvask. Den samme ledelsen har sittet å ledet dette siden oppstarten.. De har levert resultater, men kunne vel vært mye bedre enn det som er et faktum. Å nå kan en jo stille seg det spørsmålet.

Nå har SA mistet en stor og en forholdsvis liten så langt, men derfra til at hele selskapet skal forsvinne fra OSL er jeg ikke like sikker på. Alle selskaper vil ha sine ups and downs og SA kan like gjerne komme tilbake.

Og bare så det er nevnt, Servisair har fungert utmerket alle gangene de har handlet avgangene og ankomstene jeg har vært på. ;)

Jeg ville også tippet at NB gikk over til NP og ikke tilbake til SGS, men vi får vente å se:smile2

Ja, dem har mistet et stort og et lite selskap. Men om et skulle gå så langt at de også mister Sterling, tror jeg hverdagen blir litt hard for dem... Sterling er den største gjenværende kunden til SA.

Men ser ingen hensikt i å spekulere om at Sterling går NP. For all del kan det være at SA i verste fall mister dem også, men ikke til NP. Selv om alle måler en kontrakt opp mot penger, tror jeg ikke de helt glemmer kvalitet. Per i dag er NP en organisasjon som ikke fungerer spes bra. De handler et stort selskap, og om de skal ta enda et stort selskap gaper de nok over evnene sine.

Det har jo gått veldig oppover for SA en stund også....fra 2003 har de vel fått kontrakt med DAT, Coastair, Flynordic, AirFrance, TAP, Continental, Icelandair, Sterling, Germanwings....

så har de mistet, SNbrussel, Icelandair, Mytravel og Norwegian....

Ting går opp og ned....

(kan vel være jeg har glemt noen)

KLMfan

Har vel mer tro på SGS, og ikke Widerøe. De har vel nok å stri med nå, når de tar over posten neste uke.

Back