Icelandair bestiller av 12 737-MAX - Status

Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Første flight med passasjerer er til Berlin den 10.04.

Forøvrig var maskinen ute for T&G i går og desverre så har Icelandair som fryktet gått for en veldig kjedelig design på de nye flyene.

Edit: Mulig jeg roter det til her, alt for mange nye 737'er om dagen :headbang:

a0720690bbb23582a1f002300d8e0d21.jpg


https://www.facebook.com/flugblogg/posts/350653005441900
 
Last edited:
Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

10.4 er idag og den ble kansellert da flyet ikke ble klarr :)

Selvfølgelig :) Jeg er tydeligvis fullstendig stuck i forrige uke.

Edit: Fikk bekreftet at 14.04 er første tur
 
Last edited:
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Ble designen ikke «frekkere» enn dette? Til egentlig å ha beholdt designen - så synes jeg denne endringen var en skuffelse.
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Selvfølgelig :) Jeg er tydeligvis fullstendig stuck i forrige uke.

Edit: Fikk bekreftet at 14.04 er første tur

Sikker på det? Vises som max til Oslo imorgen den 12.
 

Attachments

  • Screenshot_20180411-160716.jpg
    Screenshot_20180411-160716.jpg
    65.4 KB · Views: 913
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Sikker på det? Vises som max til Oslo imorgen den 12.



Kilden pleier å være ganske pålitelig, de har visstnok noe problemer med maskinen, siste jeg hørte var de ikke er helt sikre på når den kommer i drift. Hadde egentlig launch den 8. april men dette har blitt pushet på med last minute endringer helt siden den syvende. Tror ikke det endelig svarer kommer før i morgen, men ingenting som tyder på at de snart er klar når jeg titter bort på hangaren til Icelandair
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Den er ikke klar. Morgendagens flight er endret til 757.
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Flotte bilder selvom dekor/fargeskjema er en stor skuffelse.....

Espen
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

finnes det egentlig noen offisiell forklaring på at det ble grå buk isteden for blå?
ser man nøye på wingleten så ser man også at #mystoppover-dekalene har begynt å falle av, de burde da holde lengre enn 2-3turer :(
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Du er absolutt ikke alene om å synes det, ble kommunisert lenge at det skulle bli som de tidlige skissene tilsa. Noen har litt plutselig bestemt at ting skulle gjøres anderledes for å spare litt penger. For meg virker det ikke ut som de har tenkt det godt igjennom for resultatet er mildt sagt megakjedelig.
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Burde hatt på seg noen dekaler som forteller at dette er Icelandsair først fabrikknye fly på veldig lenge
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

finnes det egentlig noen offisiell forklaring på at det ble grå buk isteden for blå?

ser man nøye på wingleten så ser man også at #mystoppover-dekalene har begynt å falle av, de burde da holde lengre enn 2-3turer :(



Det var vist noen økonomer som slapp til i vinter som bestemte seg for å omorganisere en god del ting i selskapet etter at de leverte litt svakere tall enn forventet.

Personlig synes det egentlig er litt rart at de har gått etter dekoren på flyene med tanke på hvor mye positivt oppmerksomhet de har fått pga. utseende til flyene sine. Spesielt når du ser til hvor mye PR de får med Hekla Aurora og Vatnajökull
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Logoen ble nå ihvertfall fikset på halen. Ser bedre ut nå som den ikke bare er kjedelig gul uten skygge og 3d effekt. Men skjønner ikke hvorfor dette ikke bare kunne gjøres av Boeing.
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Det var vist noen økonomer som slapp til i vinter som bestemte seg for å omorganisere en god del ting i selskapet etter at de leverte litt svakere tall enn forventet.

Personlig synes det egentlig er litt rart at de har gått etter dekoren på flyene med tanke på hvor mye positivt oppmerksomhet de har fått pga. utseende til flyene sine. Spesielt når du ser til hvor mye PR de får med Hekla Aurora og Vatnajökull

Hmmm, Intresannt. Rart at det skal spares ved å ikke lakkere flyene i selskapets «ordentlige farger». Flyene i seg selv er jo selskapets reklameplakat nr.1. Ganske Intresannt at de nå da også har brukt så mye penger på å lakkere TF-FIU og FIR at de ikke «har råd» til mer blå buk, de kunne sikkert fått 30 blåe buker for det nordlyset og isbreen har kostet tilsammen...

Kjøper man et brukt fly så skjønner jeg at et lite lakkeringsseslakap på den engelske landsbygda tar mindre hvis man skal ha en helhvit kjærre kontra metallicdekor aka etihad, men blir ikke dette bare peanøtter når man kjøper nye fly hos Boeing? De kan umulig ja spart mye på det her...
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Logoen ble nå ihvertfall fikset på halen. Ser bedre ut nå som den ikke bare er kjedelig gul uten skygge og 3d effekt. Men skjønner ikke hvorfor dette ikke bare kunne gjøres av Boeing.

Boeing gjør ikke alle spesielle forespørsler, slik er det med wifi (kun ‘hoffleverandører’, slik var det med winglets (Continental fløy jo f.eks. maskinene sine til Florida etter levering for påsetting lenge etter at Boeing hadde begynt å gjøre det ‘standard’. Grunnen var at de måtte bruke opp lageret). Og slik er det med spesielle tailarts. Som foliene til Norwegian. Som Norwegian legger på mye billigere selv enn å få Boeing til å gjøre det som ekstratjeneste.
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Men hva er det som er spesielt med Icelandairs 737-8? Det er ihvertfall ikke dekoren....

Espen
 
Back
Top