Icelandair bestiller av 12 737-MAX - Status

Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

OSL får et engangsbesøk 13. mai ..

Blir også å se i Bergen fra 1. mai.
 
Last edited:
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Synes det ligner lidt at Icelandair tail logo er "moderniseret"...på de nye MAX

Hilsen Ole
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Halen er visst ikke helt ferdig. Skal visstnok påføres ‘dybde’ etter levering.
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Halen er visst ikke helt ferdig. Skal visstnok påføres ‘dybde’ etter levering.

Vi kan jo alltids håpe at den ikke er ferdig....og ikke at dette er den endelige designen tilpasset den nye digitale hverdagen.

Buken er heller ikke blå lenger - den er grå.
 
Last edited:
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Skal vist bare være grunnleggende arbeid som er gjort til nå, skal i hangaren her på Island for lakkering og montering av utstyr som er forventet å ta 2-3 uker.

Er forøvrig satt opp for flyging hjem til KEF den 5. mars og forventet satt i drift ca 10. april.
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Skal vist bare være grunnleggende arbeid som er gjort til nå, skal i hangaren her på Island for lakkering og montering av utstyr som er forventet å ta 2-3 uker.

Er forøvrig satt opp for flyging hjem til KEF den 5. mars og forventet satt i drift ca 10. april.

Måtte det komme mye mere ut av hangaren...nå ligner det jo veldig på gamle Lufthansa.
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Skal vist bare være grunnleggende arbeid som er gjort til nå, skal i hangaren her på Island for lakkering og montering av utstyr som er forventet å ta 2-3 uker.

Er forøvrig satt opp for flyging hjem til KEF den 5. mars og forventet satt i drift ca 10. april.

Er ikke dette både bedre og billigere å få gjort fra fabrikken, istedenfor å gjøre dette hjemme på Island? Ikke mange selskaper som tar i mot nytt fly for så å ta det rett i Paint hangaren for å lakkere mer?
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Skal sikkert bruke maling laget av lokale islandske råvarer ;)

Men har noen sett et seatmap for nye maxen deres? Er det samme stoler som de andre kjerrene?
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Er det skjermen på min telefon eller er det en ganske stor forskjell på gulfargen på motorene og "F"-en på halen?
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Er ikke dette både bedre og billigere å få gjort fra fabrikken, istedenfor å gjøre dette hjemme på Island? Ikke mange selskaper som tar i mot nytt fly for så å ta det rett i Paint hangaren for å lakkere mer?

Norwegian .. Braathens (spyttklysa) ...

Men fabrikanten leverer opp til et visst punkt. Skal man ha spesialutstyr, så gjøres det etter levering, som det tidligere var med winglets og fortsatt stort sett er med wifi.

Boeing kan ikke sertifisere for alle mulige særspesifikasjoner. Det koster for mye i arbeid og byråkrati.
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Nå har Icelandair klart å gjøre det samme som Lufthansa:
Laget en mye verre "paint scheme" enn den gamle!
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Nå har Icelandair klart å gjøre det samme som Lufthansa:
Laget en mye verre "paint scheme" enn den gamle!

Vent til de blir ferdig da ... skal vist endres på etter ankomst på KEF.
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Noen som har sett bilder av det endelige resultatet?
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Maskinen har fortsatt ikke kommet ut i dagslys igjen

Ser ut som halen har fått en dypere og mer levende blåfarge og finish. Men vet ikke hvordan resten av kroppen ser ut

29793781_2074691249207698_2604998847379086997_n.jpg


Ellers har Icelandair nå overtatt maskin nummer 2 og 3: TF-ICU and TF-ICY
 
Last edited:
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Bruker de samme piloter på 737 og 757? Er ihvertfall to ratinger men lar seg kanskje kombinere.
 
Re: Icelandair mot bestilling av 12 737-MAX

Nei, det er flyttet egne folk over på 737. Samme folk som flyr både 757 og 767
 
Back
Top