Om man skulle operere IC ut fra OSL så måtte det i såfall gjøres ved å fly W, mellom CPH-ICdest-OSL-ICdest-CPH. Da vil man kunne komme unna med minst kostnader på OSL, et par mekanikere sertifisert for flytypen trengs nok, deler kan flys inn fra CPH (Går nok av fly, og turen er rask). Tror nok dessverre ikke at det er lett å finne en slik destinasjon nå hvor man kan fylle en 330, selv om tydligvis Thai greier å fylle en 340 brukbart.
Kan A319 gå transatlantisk med fornuftig payload? Vet BA skal ha en all-biz, men hvor mye passasjerer kan man fylle på med? En daglig 319-rute til Washington er ikke umulig at kan gå.
Dog, det store problemet er at det trengs endringer, store endringer. Jeg vil si at daglige avganger er et must om de skal ha foretningsreisende, jeg sitter ikke på hotellet og venter på at det skal passe sas å fly meg hjem, jeg velger en konkurrent. Med så få fly de har nå må de kutte på destinasjoner, samle all IC-trafikk på en plass, fly daglig. Dessuten burde de ha noen superkampanjer snart, med masse betingelser og booking lang tid i forveien, slik at det bare egner seg for feriereisende. Få ned prisene, få folk ombord og la folk bli vant til å fly SAS på IC igjen, private vaner smitter lett over i jobb.