Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
Heisann!
KGL... Ja det var det da...
Hei igjen Tally-Ho!
Ja, her er vi 100% enige. Vi saa paa en A330/340 kombinasjon tidlig paa 90 tallet for utbytting av DC10-10/-30 og B747-100/-200 og jeg husker fra den tiden A330 var et utmerket fly med god payload range og lave driftskostnader. Det som er synd er at Airbus holdt dette flotte flyet i bakgrunn med sin "four-engine-for-long-haul" kampanje. I dag ser man hvilken Airbus widebody som selger best... A330 hands down...
Dag

Med den tidstabell og multihuboperasjon som SAS har i dag så vil alltid snag skape kaos. Det er overhode ingen reserver, men heldigvis er Airbussene så pålitelige da ^_^.
KGL... Ja det var det da...

...A330 er, etter mine begreper, en stor suksess på mange områder...
...Det er mitt inntrykk at A330 har vært rimeligere i vedlikeholdsutgifter, og at den lettere kan "tjene penger", enn slektningen, dog om den brukes til det den er designet for.
Hei igjen Tally-Ho!
Ja, her er vi 100% enige. Vi saa paa en A330/340 kombinasjon tidlig paa 90 tallet for utbytting av DC10-10/-30 og B747-100/-200 og jeg husker fra den tiden A330 var et utmerket fly med god payload range og lave driftskostnader. Det som er synd er at Airbus holdt dette flotte flyet i bakgrunn med sin "four-engine-for-long-haul" kampanje. I dag ser man hvilken Airbus widebody som selger best... A330 hands down...

Dag