Det var vel Thai som fikk sprekker i understellet på noen av widebodyene de bruker på short haul.
Japan Airlines Flight 123 er jo historiens verste enkel ulykke med fly, der brukte de 747 på innland i Japen, 520 drepte. http://en.wikipedia.org/wiki/Japan_Airlines_Flight_123
Det ble vel diskutert bruk at store fly innenlands. Noe de har erfaring med i Japan.
Vel å merke skjedde den ulykken av en dårlig reparasjon tidligere, vet ikke og hyppige bruk av større fly er et problem eller ikke.
Ja ser JAL fortsetter å fly innenriks med Boeing 777-346 , 500 seter, Boeing 747-446D, 546 seters, så det har vist ikke endret noe der.
Litt rart hvorfor man ikke kunne sette inn en 747 mellom Bergen og Oslo. Mulig det ikke er økonomisk lønnsomt. Da hadde det vel sikker vært der for lenge siden, allikevel kan man jo spørre seg hvorfor de gjør det andre steder.
Kanskje noen som har et fornuftig svar ?
Er vel en viss forskjell i folketall fra Norge til Japan.. Kan nok ha noe med det å gjøre..
Men kanskje en Julejumbo og påskejumbo kunne vært noe?
(i motsetning til den beryktede Scanair DC-8'en FBU-BGO-FBU saa gikk MMA DC-8 ern stort sett i rute)
Stemmer nok det. Det gikk ltt widebody her og der i julerush og andre trafikktette perioder i 'gamle dager'.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.