LN-KEH
Doodlebugger
Re: Hvorfor har ikke Norge fly i "Jumbojet-klassen" ....??
Hei,
Alternativet ville vært å skjære ned på frekvenser på de travleste rutene og erstatte dem med færre og større fly.
Feks tre rundturer med A380 hver dag Oslo til/fra Bergen, Trondheim, Stavanger, København og Stockholm i stedet for de tilnærmede timesrutene vi har i dag.
Jeg tror ikke det ville bli sett på som en forbedring blant passasjerene.
En av de korteste strekningene jeg har fløyet wide-body er Jakarta-Singapore, men det er fly som enten kommer fra Perth eller skal videre til Europa.
Når det gjelder Dubai, KL og Singapore så er de naturlige hubs - beliggenhet er alfa og omega samt at de er i velorganiserte stater omgitt av mer og mindre kaotiske tilstander og/eller overdrevent byråkrati.
Finnair har gjort forsøk på å bygge seg opp som en Nord-Europeisk hub i forhold til Asia, ser ut til at de sliter litt for tiden.
Eders
Knut Erik
Hei,
Alternativet ville vært å skjære ned på frekvenser på de travleste rutene og erstatte dem med færre og større fly.
Feks tre rundturer med A380 hver dag Oslo til/fra Bergen, Trondheim, Stavanger, København og Stockholm i stedet for de tilnærmede timesrutene vi har i dag.
Jeg tror ikke det ville bli sett på som en forbedring blant passasjerene.
En av de korteste strekningene jeg har fløyet wide-body er Jakarta-Singapore, men det er fly som enten kommer fra Perth eller skal videre til Europa.
Når det gjelder Dubai, KL og Singapore så er de naturlige hubs - beliggenhet er alfa og omega samt at de er i velorganiserte stater omgitt av mer og mindre kaotiske tilstander og/eller overdrevent byråkrati.
Finnair har gjort forsøk på å bygge seg opp som en Nord-Europeisk hub i forhold til Asia, ser ut til at de sliter litt for tiden.
Eders
Knut Erik