Hvorfor det tar en evighet å få bagsjen på OSL
Dette er tatt fra min trip rapport og jeg spør følgene:
-Er dette normal praksis?
-Hvorfor kunne ikke en av de fire kjørt den ankommene bagasje bort, mens de tre andre lastet flyet?
-Trengs det 4 ansatte for å laste/losse totalt 6 containere på en Airbus 320?
Flyet hadde kommer via København fra Lisboa og tilsynelatene hadde de fleste gått av i CPH og det var kun 2 containere og to sekker post som skulle av og 4 containere som skulle med flyet tilbake igjen. Det kom så kjørende 4 stykker fra Servisair og begynte tømme flyet på normal måte og klokken var da 16.30. Først ble de fire fulle containere som skulle med parkert foran flyet og de hektet på 2 tomme vogner til å bruke på containerne som kom med flyet og fikk disse ut og plassert på vognene innen 5 minutter. Men hva gjorde de så? Kjørte de disse 2 containerne til bagasje leveringen? Nei, de parkerte dem foran flyet hektet dem av bilen og kjørte så de 4 nye containerne frem. Men istedet for å bruke logikk å begynne med den første containeren i "toget" begynet de med den siste hvilket betydde at de etter hver gang de lastet en container inn på flyet måtte bilen med containerne ta seg en runde. Og det hjalp heller ikke at 3 av de 4 (ikke han som styrte "kranen") stort sett sto å klødde seg i hodet og nærmest stod å så på. Etter at de etter nesten 15 min hadde klart å få en container ombord i bakre lasterom var det tid for neste og de tre siste containerne skulle inn i fremre rom. Greit nok det, men han med kran bilen presterte å bomme på hullet og måtte rygge og rygget så rett inn i traktoren, men heldigvis skjedde det ikke noe. På de tre neste brukte de også samme ulogiske, dvs begynte med den bakerste tralla og de fire gutta gjorde en arbeisinnsats tilsvarende 1,5 person. Etter totalt 30 min hadde de da greid å få ut to kasser og inn med 4 noe jeg er sikker på at 2 personer hadde klart på samme tid, men det var ikke det værste. Det var de to containerne som kom med flyet. Etter 30 min stod de fortsatt parkert foran flyet, og det var først etter 35 min at de ble kjørt bort, og da spør jeg meg. Og innen den tid hadde en fyr fra SGS allerede hentet de to sekkene med post. Er dette normal praksis på OSL og for Servisair? Isåfall er det ikke rart i man må vente en evighet på bagasjen og skjønner da utmerket hvorfor DY dumpet Servisair.
Dette er tatt fra min trip rapport og jeg spør følgene:
-Er dette normal praksis?
-Hvorfor kunne ikke en av de fire kjørt den ankommene bagasje bort, mens de tre andre lastet flyet?
-Trengs det 4 ansatte for å laste/losse totalt 6 containere på en Airbus 320?