Hvorfor det tar en evighet å få bagsjen på OSL

Re: Hvorfor det tar en evighet å få bagsjen på OSL

Originally posted by Superhai

Det har nok sammenheng at SAS Braathens ønsker å være en lcc+, men nå er det en del forandringer i konsern/selskaper så det kan hende det blir endringer.

Men dette rimer jo lite med at SKBU faktisk er en del av *A og at man her ahar forpliktelser?

-A
 
Re: Hvorfor det tar en evighet å få bagsjen på OSL

Originally posted by Superhai



SAS har prio bag, SAS Braathens har det ikke i sin ground handling manual.

Eneste om prioriterting som står hos SAS Braathens:

"Transfer baggage shall be sorted and loaded so that transfer to the next flight occurs as efficiently as possible. At stations where passagers have to pick up their baggage themselves (due to customs) transfer baggage must be delivered first on the arrival belt"

Det har nok sammenheng at SAS Braathens ønsker å være en lcc+, men nå er det en del forandringer i konsern/selskaper så det kan hende det blir endringer.

SASBraathens har vært i flere diskusjoner med oss og de innrømmer definitivt at de har dette som en del av deres produkt og innrømmer også at de sliter med å levere det de lover. De har også gjort det helt klart at de ikke kommer til å kutte ut produktet da dette er en del av *A avtalen og så lenge SKBU flighter er på *A tidtabell og en del av * produktet, blir priotag å fortsette. Skal de ble LCC, må de nok ut av *A først. Det skjer aldri

Hvorfor putter man ellers priotag på denne type baggasje på alle stasjoner rundt om i Norge, også når baggasjen skal til en innenriks stasjon?
 
Re: Hvorfor det tar en evighet å få bagsjen på OSL

Originally posted by ph-ndr

Men dette rimer jo lite med at SKBU faktisk er en del av *A og at man her ahar forpliktelser?

-A

Det er riktig, men det er mange punkter som SAS Braathens bryter med Star Alliance. Det er mange innen SAS Braathens som ønsker å gjøre ting annerledes enn konsernet. Flere av de ønsker seg ut av konsernet og har nok sammenheng med bakgrunn fra BU.
 
Re: Hvorfor det tar en evighet å få bagsjen på OSL

Originally posted by Tommy777

Hvorfor putter man ellers priotag på denne type baggasje på alle stasjoner rundt om i Norge, også når baggasjen skal til en innenriks stasjon?

Det står under punkt for sjekkinn at den skal på, men under lasting så står det at transfer skal prioriteres.

Dette var mer en forklaring hvorfor ikke CLC setter det inn, alle i SGS vet jo at den skal prioriteres. Så det tror jeg at de fleste gjør så langt de kan. Men vi får heller ikke ressurser til det.
 
Re: Hvorfor det tar en evighet å få bagsjen på OSL

Grunnen til at Aer Lingus broet med Oneworld var at de ville vaere et LCC istedet for et nettverksselskap. For SAS Braathens blir dette litt mer komplisert ettersom de er en del av SAS. Men vil SAS Braathens kjoere sitt eget loep maa de ut av baade SAS og Star ...

Er dette oenskelig? I have mixed feelings ....
 
Re: Hvorfor det tar en evighet å få bagsjen på OSL

Originally posted by LN-MOW

Grunnen til at Aer Lingus broet med Oneworld var at de ville vaere et LCC istedet for et nettverksselskap. For SAS Braathens blir dette litt mer komplisert ettersom de er en del av SAS. Men vil SAS Braathens kjoere sitt eget loep maa de ut av baade SAS og Star ...

Er dette oenskelig? I have mixed feelings ....

Når er det jo faktisk SAS som til slutt bestemmer hva SASBraathens ønsker eller ikke.....hvilket er naturlig ovenfor ett datter selskap
 
Re: Hvorfor det tar en evighet å få bagsjen på OSL

Originally posted by Someone

Originally posted by LN-MOW

Grunnen til at Aer Lingus broet med Oneworld var at de ville vaere et LCC istedet for et nettverksselskap. For SAS Braathens blir dette litt mer komplisert ettersom de er en del av SAS. Men vil SAS Braathens kjoere sitt eget loep maa de ut av baade SAS og Star ...

Er dette oenskelig? I have mixed feelings ....

Når er det jo faktisk SAS som til slutt bestemmer hva SASBraathens ønsker eller ikke.....hvilket er naturlig ovenfor ett datter selskap

Mange mener jo at SAS Braathens kan gjøre som dem vil.....men som someone tviler jeg sterkt det er tilfelle siden det er et "datterselskap"
 
Re: Hvorfor det tar en evighet å få bagsjen på OSL

Originally posted by Hurum

Originally posted by Someone

Originally posted by LN-MOW

Grunnen til at Aer Lingus broet med Oneworld var at de ville vaere et LCC istedet for et nettverksselskap. For SAS Braathens blir dette litt mer komplisert ettersom de er en del av SAS. Men vil SAS Braathens kjoere sitt eget loep maa de ut av baade SAS og Star ...

Er dette oenskelig? I have mixed feelings ....

Når er det jo faktisk SAS som til slutt bestemmer hva SASBraathens ønsker eller ikke.....hvilket er naturlig ovenfor ett datter selskap

Mange mener jo at SAS Braathens kan gjøre som dem vil.....men som someone tviler jeg sterkt det er tilfelle side det er et "datterselskap"

Vel så lenge SAS eier SASBU og dermed utpeker styret kan ikke ledelsen i SASraathens gjøre det de vil. Det vil isåfall være et brudd på god corporate governance og oppsigelses grunn for SKBU ledelsen.......for det er eieren(e) og ikke ledelsen i ett selskap som skal ha siste ordet, selv om det finnes endel eksempler på at ikke alle har fulgt dette
 
Back
Top