Hvordan går det med

Re: Hvordan går det med

SAS Braathens 57% i rute, 46 fly forsinket.
Norwegian 93% i rute, 3 fly forsinket.

Kilde: osl.no kl 2007

skal ikke forsvare en punktlighet på 57%, men vil få poengtere at størstedelen av disse forsinkelsene skyldes andre årsaker enn SGS sin handling.

Hørte fra en som jobber i DY at NP hadde fått hjelp utenifra til å utføre handlingen i dag. Noen som kan bekrefte om det stemmer. Fløyet inn kompetanse fra ARN?

Det kan bekreftes at NP har fått hjelp. Ikke innsendt fra annen stasjon, men ansatt. NP måtte krype til korset og komme med halen mellom beina til X- SA ansatte. Først søker de jobb, får avslag, så bli spurt om de ikke vil ha jobb alikevel... Jeg skjønner ikke hvorfor de har takket ja til det, men.. De er sikkert uten jobb og tar det de kan få.

Vet det er 4 trafikkassistenter/dispatch med erfaring som har begynt hos de.

Jeg har hørt at Osl har fått besøk av et handlingselskap fra vest med nesten likt navn som DY`s handlingselskap på OSL. Er dette skyld i den plutselige punktligheten?

De har hatt besøk av dem. Tidligere denne uken og forrige uke. Og det resulterte ikke i at on-timen ble spes. bedre. Norport og røros handling hadde noen assistenter her

De har hatt besøk av dem. Tidligere denne uken og forrige uke. Og det resulterte ikke i at on-timen ble spes. bedre. Norport og røros handling hadde noen assistenter her

Okej, har de vært der igjen? Hørte fra en ansatt i NP at de aldri ville hit igjen etter sist besøk

Originally posted by FBU

skal ikke forsvare en punktlighet på 57%, men vil få poengtere at størstedelen av disse forsinkelsene skyldes andre årsaker enn SGS sin handling.

OK - punktligheten til SAS Braathens er nå 51% for søndagen....

Nei som i flere tilfeller kan jo forsinkelsen skyldes andre ting....men som mange skrev tidligere så bryr jo ikke passasjerene seg om hva som er årsaken.
59 SAS Braathens-fly har vært forsinket så langt i dag, og tallet passerer nok over 60 i løpet av kvelden....blir jo endel passasjerer.

Viser jo bare at ting kan svinge.....begge veger!

Husker jeg helt feil, eller ble det brukt ord som skandale når NAS bare hadde 50% av flyene sine på rute i går.....??:question: Kanskje vi kan være enig om at ting kan svinge litt, og at alle kan ha dårlige perioder? Husk det gamle ordtaket: "Hovmod står for fall" Kanskje folk heller skulle konsentrere seg om egne saker heretter, istedetfor å lete etter feil hos andre, og harselere altfor mye når andre sliter litt, begge veier?

Originally posted by Balle Chlorin

Husker jeg helt feil, eller ble det brukt ord som skandale når NAS bare hadde 50% av flyene sine på rute i går.....??:question:

Hysj......tror det ble brukt lenge før 50% :p

Originally posted by Balle Chlorin

Husker jeg helt feil, eller ble det brukt ord som skandale når NAS bare hadde 50% av flyene sine på rute i går.....??:question: Kanskje vi kan være enig om at ting kan svinge litt, og at alle kan ha dårlige perioder? Husk det gamle ordtaket: "Hovmod står for fall" Kanskje folk heller skulle konsentrere seg om egne saker heretter, istedetfor å lete etter feil hos andre, og harselere altfor mye når andre sliter litt, begge veier?

Hear Hear!!

Det var det jeg visste det, guttungene har fått hjelp... Surt å krype til korset.

Hva er det SAS driver med da???

For paxen må det jo være mye bedre at NP "kryper til korset" som det kalles her. Jeg vil også si at det er bra at NP tilpasser seg når de ser at ting går til h*****e, istedetfor å bare dure videre rakt åt skogen. Jeg legger herved saken død fra min side, og har ikke tenkt å harselere mer over SAS sine elendige tall i dag, selv etter at de har hatt over 60 år å øve på:p

var på OSL i dag....så flere "finner" med Finnair uniformer...virket som om de var supervisors eller noe...

måtte le litt da Norwegian til ARN pushet og det fortsatt sto go to gate på skjermene....kan vel skje den beste.

Når vi først er i gang, så tar vi SAS og SGS..... :p NP burde tatt inn de servisair-folka som søkte hos de med en gang, dette var folk som ikke hadde vært hos SA lenge, men mange av dem hadde de fleste utsjekker som trengs for å handle NAS, de hadde fått det så mye bedre. Nå er det sengetid, dreiebenken er klar for harde oppgaver... :cool:

Originally posted by KLMfan
måtte le litt da Norwegian til ARN pushet og det fortsatt sto go to gate på skjermene....kan vel skje den beste.

Ja, det kan det! ;)

Det stikk motsatte skjedde meg i sommer da jeg skulle til ARN med FlyNordic. Da stod det 'gate closed' før de begynte boarding, tror aldri jeg har løpt så fort i mitt liv. :p Sølte kaffe utover passet mitt gjorde jeg også. Hvem er det som handler FlyNordic tro!?

Og da er dagens resultat for DY/NP fra OSL klar:

DY_dep_OSL_2006-10-15.gif

Litt malurt i begeret - jeg får det til at DY hadde 10 forsinkede flighter ut fra OSL (> 15 minutter), ikke 5 som er rapportert på punktlighetssiden til OSL. DY/NP har da operert med 20 minutter-grense for å definere det som forsinkelse.

Men 10 flighter ut av 50 gir da en respektabel punktlighet på 80% (i går var tilsvarende tall 52%).
Den gjennomsnittlige forsinkelsen var 9 minutter (sammenlignet med 19 minutter i går).

Back