Hvordan går det med

Re: Hvordan går det med

Vel, akkurat på denne avgangen skyldes vel mye at NAS leaset inn fly fra fly-nordic. De operer med MD maskiner, en flytype NP-OSL ikke har noen kjennskap til. Men NAS måtte jo kansellere en dy flight til svg tidligere i dag, grunnet unable to do handling.
 
Re: Hvordan går det med

Fortsatt synkende. Aldri sett en så lav statistikk på OSL noen gang.



Dagens punktlighet
Oppdatert kl 22:04
Selskap
Avganger hittil i dag
Forsinkede avganger hittil i dag Punktlighet

SAS Braathens 159 36 77%
Norwegian 55 41 25%
Widerøe 14 1 93%
Andre selskaper 87 19 78%
Totalt OSL 315 97 69%
 
Re: Hvordan går det med

Delay kodene som er brukt viser at hovedproblemet ligger i trafikkavdelingen til NP. Lite forsinkelser registrert i feks stueravdelingen.
 
Re: Hvordan går det med

Det stemmer det. Selve arbeidsoppgavene til bakkedelen av operasjonen begynner å falle mer på plass nå. Men på trafikksiden sliter de fælt. Mye-mye boarding delay.
 
Re: Hvordan går det med

Etter å ha regnet litt på tidene fra http://flystatus.osl.no/ ser det ut til at flygningene til Norwegian i dag har vært i gjennomsnitt 50 minutter forsinket. Tilsvarende for SAS Braathens er ca 18 minutter.

Med forbehold om at jeg har gjort ei eller anna tabbe i scriptet som tygger på dataene.
 
Re: Hvordan går det med

Originally posted by Corporal Pepper

Syntes det er litt skadefryd her folkens!
Skjerp dere!:old
Hvorfor det? Med friskt i minne sleskete kjoseren som sto frem i media og påsto at sk kansellerte kommersielt.. Sorry, men jeg fryder meg litt:p
 
Re: Hvordan går det med

Ja det er jo helt opp til deg, men som de voksne menneskene vi er, syntes jeg ikke vi skal sitte å rakke ned på mennesker som prøver å utføre arbeidet sitt på best mulig måte....
 
Re: Hvordan går det med

Originally posted by Corporal Pepper

Kun NAS foreløpig. Trur de satser på å få Finnair etterhvert også.

Skjønner ikke hva folk skriker over?! NP gutta har muligens litt begynnervansker, men forskjellen på disse og noen av de andre SA folka, er jo faktisk det at NP har en GOGOGO holdning og er positive gutter som prøver å gjøre det beste ut av situasjonen. Utstyret de bruker er nytt og velsmurt, og har dyktige supervisorer fra Finnair som er med de ut i 'felten' og gir de opplæring.

SA har jo handlet NAS siden tidenes morgen, klart at de leverer bedre prosenter på rutetiden enn NP. FORELØPIG! Dette vil endre seg i løpet av høsten

SA klarte så vidt å holde igang utstyret sitt på slutten, pga en kostnadsbesparende ledelse. Dette er jo selfølgelig ikke gutta på gølvet sin skyld, men for faen, Kjos kan jo ikke drive med veldedighet heller!!

Så klarte de å sende ut flyene mer på rute enn de gjør nå. NP har helt nytt utstyr, de klør seg i huet og skjønner ikke hvorfor det er så mye delay, og ledende i NP sier at alt går på skinner, vel.....
 
Re: Hvordan går det med

Originally posted by Bluejuice

Originally posted by Corporal Pepper

Kun NAS foreløpig. Trur de satser på å få Finnair etterhvert også.

Skjønner ikke hva folk skriker over?! NP gutta har muligens litt begynnervansker, men forskjellen på disse og noen av de andre SA folka, er jo faktisk det at NP har en GOGOGO holdning og er positive gutter som prøver å gjøre det beste ut av situasjonen. Utstyret de bruker er nytt og velsmurt, og har dyktige supervisorer fra Finnair som er med de ut i 'felten' og gir de opplæring.

SA har jo handlet NAS siden tidenes morgen, klart at de leverer bedre prosenter på rutetiden enn NP. FORELØPIG! Dette vil endre seg i løpet av høsten

SA klarte så vidt å holde igang utstyret sitt på slutten, pga en kostnadsbesparende ledelse. Dette er jo selfølgelig ikke gutta på gølvet sin skyld, men for faen, Kjos kan jo ikke drive med veldedighet heller!!

Så klarte de å sende ut flyene mer på rute enn de gjør nå. NP har helt nytt utstyr, de klør seg i huet og skjønner ikke hvorfor det er så mye delay, og ledende i NP sier at alt går på skinner, vel.....

Ja ok, på sikt så vil NAS tjene på handling operatør bytte. Denne vankelige oppstarten vil etterhvert gå over + at det beløpet NAS betaler for handlingen er visst BETYDELIG mindre enn SA.

Ser forresten heller ikke poenget å diskutere denne saken med en tidligere SA ansatt som i foriige uke gjorde alt han kunne for å sverte NP!
 
Re: Hvordan går det med

Originally posted by FBU

Man får hva man betaler for..:rolleyes:..

La oss ta opp denne tråden om et år!
Skal faenskjæremeg da bevise at kjosern har tjent på dette! sum sumarum!:cool2 :cool2 :cool2
 
Re: Hvordan går det med

gustavf, har fått noen tilsvarende tall - for sammenlignings skyld har jeg også tatt med tall både for DY og SK og avganger fra og ankomster til OSL til/fra innland.

SAS Braathens:
Avganger: gjennomsnitt 19 minutters forsinkelse
Ankomster: gjennomsnitt 2 minutters forsinkelse
Handling på andre flyplasser og SAS i luften tar inn i gjennomsnitt 17 minutter pr. slynge

Norwegian:
Avganger: gjennomsnitt 48 minutters forsinkelse
Ankomster: gjennomsnitt 27 minutters forsinkelse
Handling på andre flyplasser og SAS i luften tar inn i gjennomsnitt 21 minutter pr. slynge

Grufulle tall for DY/NP ut fra OSL, men skjevhetene rettes delvis opp av handlingsselskap på de andre flyplassene og DY i luften.

SAS/SGS på OSL kan absolutt ikke sette seg på den høye hest heller - de reddes av sine SAS kollegaer i luften og SGS på andre flyplasser i Norge.

Spørsmålet er så hvor stor del flyplassfasilitetene (bagasjehåndteringsanlegg, security, gate-tildeling, ...) på OSL bidrar til disse forsinkelsene?
 
Re: Hvordan går det med

Kurt - du er iferd med aa bli en statistikkfusker av rang ....

To ting som delvis sparker bein uinder materialet ditt. Naa er det over midnatt, saa jeg ser ikke aktuelle tall, men det siste jeg saa var at SAS hadde 90 avganger paa rute (og da snakker jeg ikke om 15 min - men ordentlig paa rute) .. og DY hadde to .... ??

I tillegg er DY's ruter i langt stoerre grad point-to-point inn og ut av OSL enn SAS sine. Der gaar ikke flyene i samme grad bare til og fra OSL ... saa der har du en annen variabel ..

Ikke glem at mannen som har hue i stekeovnen og beina i dypfryseren gjennomsnittlig har det helt fint ....
 
Re: Hvordan går det med

Ny dag,nye tall. Nå får vi se hva som skjer i morgen, men i dag så det slettes ikke bra ut,Northport og NAS. Dette er ikke kundene betaler for, ikke hjelper det at NAS leier inn fly som igjen blir handlet av Servisair, og atpåtil får snudd maskinen rimelig kvikt. Etter å ha studert arbeidet til Northport en stund så har jeg inntrykk av at folk på gate og på tarmac ikke har peiling i det hele tatt, dette må bli veldig slitsomt for de som samarbeider med handlingen, crew og diverse aktører må jo bli lei en gang
 
Re: Hvordan går det med

Svært så kverulantisk du er i kveld Andreas

Beregningen er foretatt med avganger for den fredag den 13. oktober mellom 06:00 og 23:44 inn til og ut fra OSL og tallene kan finnes her:
http://www.avinor.no/?template=planner

Som eksempel var det i dette tidsrommet 105 SAS Braathens-avganger og 51 av disse hadde mer enn 15 minutter forsinkelse og her er de med alle tall:

Fra Til Rutenr. Avg. Ank. Status Forsinkelse
Oslo Ålesund SK4444 07:05 08:00 07:16 11
Oslo Bergen SK249 07:15 08:10 07:23 8
Oslo Stavanger SK4007 07:15 08:05 07:25 10
Oslo Kristiansund SK2301 07:40 08:50 07:45 5
Oslo Kristiansand SK205 07:40 08:25 07:46 6
Oslo Bergen SK251 07:45 08:40 07:50 5
Oslo Stavanger SK4009 08:00 08:50 08:02 2
Oslo Trondheim SK332 08:05 09:00 08:14 9
Oslo Tromsø SK4406 08:05 09:50 08:15 10
Oslo Molde SK4516 08:15 09:10 08:24 9
Oslo Stavanger SK4011 08:30 09:20 08:42 12
Oslo Bodø SK4104 08:30 09:55 08:49 19
Oslo Bergen SK255 08:45 09:35 08:57 12
Oslo Kirkenes SK4472 09:00 11:05 09:06 6
Oslo Harstad/Narvik SK4082 08:55 10:30 09:08 13
Oslo Trondheim SK336 09:00 09:55 09:27 27
Oslo Ålesund SK4446 09:20 10:15 09:28 8
Oslo Kristiansand SK211 09:25 10:10 09:33 8
Oslo Haugesund SK308 09:20 10:10 09:35 15
Oslo Tromsø SK4412 09:25 11:10 09:37 12
Oslo Stavanger SK4017 09:45 10:35 09:54 9
Oslo Bergen SK257 09:50 10:40 09:57 7
Oslo Trondheim SK338 10:05 11:00 10:13 8
Oslo Bardufoss SK393 10:55 12:40 10:58 3
Oslo Bodø SK4106 10:50 12:15 11:02 12
Oslo Trondheim SK342 11:10 12:05 11:20 10
Oslo Bergen SK259 11:15 12:05 11:31 16
Oslo Ålesund SK4448 11:25 12:20 11:47 22
Oslo Stavanger SK4019 11:30 12:20 11:48 18
Oslo Kristiansund SK2303 11:45 12:35 12:01 16
Oslo Tromsø SK4416 11:50 13:35 12:04 14
Oslo Bergen SK261 12:00 12:50 12:04 4
Oslo Stavanger SK4021 12:10 13:00 12:18 8
Oslo Tromsø, Longyearbyen SK4412 12:15 13:55 12:20 5
Oslo Alta SK4544 12:20 14:15 12:27 7
Oslo Bergen SK265 12:50 13:40 12:54 4
Oslo Bodø SK4112 13:05 14:30 13:12 7
Oslo Molde SK4522 12:55 13:50 13:14 19
Oslo Ålesund SK4450 13:05 14:00 13:23 18
Oslo Trondheim SK344 13:00 13:55 13:26 26
Oslo Haugesund SK310 13:20 14:10 13:31 11
Oslo Kristiansand SK213 12:45 13:30 13:33 48
Oslo Haugesund SK312 13:55 14:45 14:04 9
Oslo Tromsø SK4418 13:50 15:35 14:09 19
Oslo Trondheim SK350 14:10 15:05 14:22 12
Oslo Harstad/Narvik SK4086 14:05 15:40 14:23 18
Oslo Bergen SK267 13:45 14:35 14:27 42
Oslo Stavanger SK4025 14:05 14:55 14:28 23
Oslo Kristiansand SK215 14:40 15:25 14:54 14
Oslo Bergen SK269 14:30 15:20 14:59 29
Oslo Trondheim SK352 14:35 15:30 15:06 31
Oslo Ålesund SK4452 15:15 16:10 15:30 15
Oslo Bergen SK271 15:05 15:55 15:44 39
Oslo Trondheim SK354 15:30 16:25 15:44 14
Oslo Molde SK4524 15:45 16:40 15:52 7
Oslo Bodø SK4116 15:40 17:05 15:54 14
Oslo Bergen SK273 15:50 16:40 15:56 6
Oslo Stavanger SK4035 15:45 16:35 16:04 19
Oslo Alta SK4546 16:20 18:15 16:24 4
Oslo Bergen SK275 16:25 17:15 16:32 7
Oslo Kristiansund SK2305 16:30 17:40 16:41 11
Oslo Trondheim SK362 16:35 17:30 16:57 22
Oslo Trondheim SK364 17:00 17:55 17:10 10
Oslo Kristiansand SK221 17:05 17:50 17:14 9
Oslo Trondheim SK358 16:20 17:15 17:17 57
Oslo Kirkenes SK4478 17:15 19:20 17:19 4
Oslo Stavanger SK4039 16:25 17:15 17:20 55
Oslo Ålesund SK4456 17:10 18:05 17:27 17
Oslo Bodø SK4122 17:15 18:40 17:30 15
Oslo Tromsø SK4424 16:25 18:10 17:36 71
Oslo Haugesund SK316 17:05 17:55 17:38 33
Oslo Stavanger SK4043 17:20 18:10 17:41 21
Oslo Bergen SK277 17:05 17:55 17:43 38
Oslo Bergen SK281 17:55 18:45 18:02 7
Oslo Bardufoss SK395 17:45 19:30 18:25 40
Oslo Trondheim SK368 18:15 19:10 18:33 18
Oslo Tromsø SK4432 18:25 20:10 18:41 16
Oslo Stavanger SK4045 18:15 19:05 18:45 30
Oslo Bodø SK4124 18:40 20:05 18:52 12
Oslo Bergen SK285 18:45 19:35 18:53 8
Oslo Ålesund SK4458 18:45 19:40 19:20 35
Oslo Trondheim SK374 19:05 20:00 19:23 18
Oslo Harstad/Narvik SK4094 18:10 19:45 19:31 81
Oslo Kristiansand SK223 19:25 20:10 19:44 19
Oslo Stavanger SK4047 19:20 20:10 19:45 25
Oslo Bergen SK287 19:05 19:55 19:48 43
Oslo Molde SK4528 19:35 20:30 19:52 17
Oslo Trondheim SK376 19:40 20:35 19:56 16
Oslo Kristiansund SK2307 19:35 20:40 20:01 26
Oslo Harstad/Narvik SK4096 19:40 21:15 20:04 24
Oslo Tromsø SK4434 19:50 21:35 20:07 17
Oslo Haugesund SK320 19:55 20:45 20:16 21
Oslo Ålesund SK4462 19:45 20:40 20:43 58
Oslo Stavanger SK4051 20:30 21:20 20:48 18
Oslo Stavanger SK4055 21:10 22:00 21:18 8
Oslo Bergen SK291 20:30 21:20 21:21 51
Oslo Kristiansand SK227 21:15 22:00 21:23 8
Oslo Trondheim SK380 20:30 21:25 21:26 56
Oslo Stavanger SK4057 21:40 22:30 22:03 23
Oslo Bodø SK4126 21:25 22:50 22:08 43
Oslo Trondheim SK382 21:50 22:45 22:17 27
Oslo Molde SK4530 23:00 23:55 23:14 14
Oslo Ålesund SK4470 23:00 23:55 23:23 23
Oslo Tromsø SK4438 23:20 01:05 23:27 7
Oslo Bodø SK4128 23:25 00:50 23:34 9

Og for disse flightene gir dette et gjennomsnitt på 19 minutter forsinkelse (med flere flighter opp mot en time forsinket, så drar fort opp gjennomsnittet) og 51% punktlighet. Det var heller ikke en flight med push back FØR annonsert tid. Med andre ord SAS'/SAS Braathens høye punktlighet er resultat av at de får av gårde sine utenlandsflighter på tid.

Vi har diskutert det før dette med punktlighet Andreas, og jeg er totalt uening med deg at punktlighet i prosent gir et godt bilde av hvor punktlig et selskap er. For den reisende er hvor lang tid ekstra en må forvente å stå og vente ved gaten for å komme om bord som teller. De fleste reisende er ikke som oss flyidioter - vi koser oss med den ekstra tid ved gaten fordi en da kan se på så mange flere andre fly.
 
Re: Hvordan går det med

IMHO .. med stoette av FAA, IATA-manualer etc etc ... dette er totalt sort/hvitt. Enten gaar du paa oppsatt rutetid (med eller uten de av noen selskaper tillatte to minutter) eller saa er du forsinket. Andelen av fly som gaar paa tid eller ikke er alt som er interessant. Jeg viser igjen til mannen med beina i stekeovnen .....

Fortsetter du saann sender jeg CV'en din til Sadistisk Sentralbyraa!!
 
Re: Hvordan går det med

Heldigvis er jeg utenfor bransjen og dermed IKKE miljøskadet :p
 
Re: Hvordan går det med

Hver bransje sine miljoeskader ... ;)

Vi er noedt til aa knekke en flaske bedre whisky sammen en gang ... det kan bli interessant ...
 
Back
Top