Hvordan går det med

Re: Hvordan går det med

SA på osl ville faktisk hjelpe NP i begynnelsen, noe de avslo blankt, synd for NP, men de ville ha fått en bedre start

Hufffff:(

Dagens punktlighet
Oppdatert kl 21:06
Selskap
Avganger hittil i dag
Forsinkede avganger hittil i dag Punktlighet

SAS Braathens 151 12 92%
Norwegian 58 30 48%
Widerøe 13 1 92%
Andre selskaper 86 18 79%
Totalt OSL 309 61 80%

Trondheim DY 786 2000 Forsinket 2235 Norwegian 21
Stavanger DY 552 2010 Avreist 2027 Norwegian 20 Gate closed
Trondheim DY 788 2130 Forsinket 2325 Norwegian 23
Stavanger DY 556 2150 Norwegian 18
Bergen DY 652 2155 Forsinket 2250 Norwegian 23

Gjenstående flygninger, disse forsinkelsene skyldes sikkert RA (Rotating Aircraft) fra tidligere idag, men nok en gang slutter dagen med en % på godt under 50.. :cry:

Så trenger NP hjelp med Airstarter ikveld........:huh:
Hadde ikke folk med kopetanse..........:cry:

Originally posted by LN-SUV

Så trenger NP hjelp med Airstarter ikveld........:huh:
Hadde ikke folk med kopetanse..........:cry:

Håper dem klarer å få folk med kopetanse/kompetanse i løpet av kort tid. Dem burde kanskje startet opplæringen litt tidligere.

Det er nesten en lidelse å se på dem slite med flyene, ikke nok med at de sliter noe grusomt så må de gå til flyene sine. Det står jo Np-utstyr over hele flyplassen jo

Originally posted by memphis_belle

Vet ikke hvordan denne ansettelsesprosessen hos Nårpårt og pråffice foregikk,
Men om dem bevist unngikk og ansette folk fra SA så fortjener hele ledelsen der å få fyken.

Hvis det var folk hos SA som søkte og NP kun ville ha ferske for å spare penger så fortjener ikke det firmaet noe bedre.

Det er nok det som er sanheten bak det hele. Det er kun en håndful SA ansatte i NP, tror faktisk ikke det er så mange som 5. Men veldig mange søkte og var på interview. Mange dyktige menesker som ikke fikk noen jobb mens mange unge uten erfaring fikk stillingene. Det kan vanskelig forklare på en annen måtte en at Proffice bevist uunngikk å ansette flok fra SA.

Hilsen,
Laurenz

De gjorde noe dumt der å ikke ansette erfarne servisairfolk som har blødd for 'Norwegian de siste månedene og viste rutinene hos NAS

norwegian blir snudd på rekordfart på andre destinasjoner enn osl for tiden, var selv vitne til dette på trd i dag. de snudde enn full oslo-flight på "rekord"-tempo!

TRD, BGO og SVG har 20min liggetid på sine DY fly. De klarer (som regel) å snu maskinene på denne tiden selv om de er fulle. OSL har (nesten) ikke sjangs på sine 25min... 20min er jo ekstremsport da.... Men det ser ut som det er blitt gjennomført med hell.. NP har litt å jobbe med ja.:old

Jeg undrer meg over hva NAS sier om dette internt, det må jo bli fryktlig dyrt å ha så mye delay på flyene, større selskaper opererer med 1000$ pr min forsinkelse.

Kan ikke fatte og begripe at det er mulig å få så mye forsinkelser på fly så tidlig. Har ikke disse flyene stått der i natt?

Var det ikke en student og Ramp worker som jobber hos NP som har nick her inne som kan forklare oss dette, jeg har aldri i verden sett så mange forsinkelser på OSL noen sinne. Eller har Northport-guttungene fått munnkurv og ikke kan si noen ting, det eneste jeg hører at alt går så bra, mye av skylden er ikke northport sies det fra ledersiden til Northport. Mulig det er utestasjonene som er så sinke og at flyene kommer seint inn til osl. Ja Spørsmålene er mange, tror kanskje pax lurer på hva som foregår, så mange stuere, sååååå mye forsinkelse.

Det forundrer meg at det ikke står noenting om dette i media!
DY har vel hatt en gjennomsnitts punktlighet på 50% de siste 2 ukene, og det er vel værre enn hvordan det sto til med SK rundt det værste bråket i våres.

Dagens punktlighet
Oppdatert kl 10:41
Selskap
Avganger hittil i dag
Forsinkede avganger hittil i dag Punktlighet

SAS Braathens 47 3 94%
Norwegian 16 8 50%
Widerøe 4 0 100%
Andre selskaper 26 4 85%
Totalt OSL 93 15 84%

:huh:

Bare et lite øyeblikksbilde med sammenligning mellom andre norske flyplasser og OSL siden Bluejuice bragte det opp:

Avganger:
OSL: 39 minutter gjennomsnitlig forsinkelse
Andre: 19 minutter gjennomsnitlig forsinkelse

Tallene kan være vanskelig å tolke med tider så tidlig på dagen (frem til kl. 10 i dag) siden mange av flyene sendes ut friske. Det ser ut til at NP mister tid på både turnaround og forsinket utsendelse av overnattende fly. Mye tid rettes opp enten i luften av DY eller på andre flyplassen i Norge. De andre flyplassene har markert bedre punktlighet for overnattende fly sammenlignet med fly som kommer inn fra OSL, men de greier å ta inn rundt 7 minutter på bakken for sistnevnte.

Kilde: Avinor http://www.avinor.no/?template=planner

Originally posted by FBU

DY har vel hatt en gjennomsnitts punktlighet på 50% de siste 2 ukene, og det er vel værre enn hvordan det sto til med SK rundt det værste bråket i våres.

Enkelte DY folk var jo svært så kjepphøye her på forumet da SK hadde problemer i vinter, bl.a en som opplyste at han brukte "dagens punktlighet" som startside for å følge med hvor dårlig det stod til. Det går opp og ned her i verden...

Nå er vi forøvrig på rekordlave 44%...

.. Og nå går trafikken som normalt. Godt for NP at de ikke har opplevd en dag med masse IRR!. Tåke,snø, etc.

Originally posted by LN-RKF

Originally posted by FBU

Enkelte DY folk var jo svært så kjepphøye her på forumet da SK hadde problemer i vinter, bl.a en som opplyste at han brukte "dagens punktlighet" som startside for å følge med hvor dårlig det stod til. Det går opp og ned her i verden...

Nå er vi forøvrig på rekordlave 44%...

Det var vel andre ting som antall innstillinger/kanselleringer og gjennomførte avganger som ble diskutert.
Dessuten kan en nok heller ikke sammenlikne dette med "sykdom" hos piloter, streik og aksjoner hos SAS-kabinen etc etc

Back