Hvordan går det med

Re: Hvordan går det med

Originally posted by chocks

Men det er ikke så sikkert det, på ARL er NP stasjonert. De handler hverken finnair eller fly-nordic der.

ARL? Hvis du mener Arlanda, er koden ARN ..... Hvis opplaeringen til PS er saa daarlig, er det ikke rart at Northport fikk overta ... ;)

Originally posted by LN-MOW

ARL? Hvis du mener Arlanda, er koden ARN ..... Hvis opplaeringen til PS er saa daarlig, er det ikke rart at Northport fikk overta ... ;)

Eller kanskje NP har etablert seg på Arly? :p Som forøvrig forklarer hvorfor hverken finnair eller flynordic er kunder... :) ok, nå skal vi svinge tilbake inn på topic igjen.... :rolleyes:

Nok uthenging av Chocks. Går an å bruke huet litt.
Det er en del avsporinger i denne tråden som gjør det kjedelig å lese, la oss heller komme inn på temaet

Hvor lang innkjøringstid trenger de egentlig? Ser at prosenten raser nedover også idag, og passerer nå 60%, mens SASBRA ligger på 90 - de andre følger tett oppunder.

Det går på tolvte dagen så NOE bør jo ha satt i seg i huet..? - Ser dog ikke slik ut.

.. og til nå i dag:

SAS Braathens 80 6 92%
Norwegian 31 13 58%
Widerøe 7 0 100%
Andre selskaper 48 10 79%
Totalt OSL 166 29 83%

Ja, jeg mente arlanda,ARN. Du skjønte jo tydeligvis hva jeg mente,så skjønner ikke hvorfor du skal henge deg opp i det. Som enkelte andre her også skrev, så kan vi gå inn på topicèn igjen.

Når on-timen er så dårlig som den er nå, må det vel bli etterslep på flightene inn også. Er det noen som har fått med seg om NAS står lenge på gate og brenner før de blir møtt? Skulle tro som skrevet i et innlegg her at noe må vel sitte i hodet til nå!

Skal ikke sveipe alle over en kamm, men har ved ett par anledninger sett at flyene har stått ute å ventet - hørte senest i går at en av maskinene ble stående i nærmere 45min før noen kom til å satt på dockinga, vet ikke om dette er fakta - hørtes veldig drøyt ut :cool:

Vel, nå er det en del rykter som svirrer på gardermoen. Jeg syns så synd på de stakkarene jeg, de sliter skikkelig, hvis paxen finner ut at dette er noe de ikke gidder, så kan dette være døden for NAS. Men det er ikke NAS sin skyld, vil heller si at det er de som ansatte folk som var litt for naiv, trodde dette skulle gå så innmari greit, men den gang ei, men det er ikke bare på stuersiden de sliter, det er noen andre ledd som trenger litt hjelp og, det er noe kø ved NAS innsjekk

Originally posted by chocks

Og det virker sikkert logisk at NP tar over både finnair og fly-nordic. NP er eid av finnair og fly-nordic er eid av finnair. Men det er ikke så sikkert det, på ARL er NP stasjonert. De handler hverken finnair eller fly-nordic der.

Å joda. Men de het Finnhandling før så kanskje derfor du ikke var klar over det men de handler Finnair på ARN. Her er lista fra ARN: Finnair, British Airways, Swiss, Malev, Iberia, Coast Air, Norwegian Air Shuttle, Air Finland.

Hilsen,
Laurenz

Jepp, Finnair handles av Northport på ARN, men det er Nordic Aero som handler FlyNordic.

Originally posted by Thomas

Skal ikke sveipe alle over en kamm, men har ved ett par anledninger sett at flyene har stått ute å ventet - hørte senest i går at en av maskinene ble stående i nærmere 45min før noen kom til å satt på dockinga, vet ikke om dette er fakta - hørtes veldig drøyt ut :cool:

Høres ut som sladder. Hadde fly stått så lenge så burde noen tatt det inn. Har tatt inn SAS fly selv som sto og ventet ALT for lenge.

Hilsen,
Laurenz

Som sagt - høres veldig drøyt ut.

Hvordan trives du i din nye tilværelse? :cool:

Originally posted by LN-BRK

Overraskede lite skriverier i media om DYs forsinkelser

Hadde dette vært et annet selskap hvis navn begynner på S hadde det nok vært førstesidestoff for lengst! :lol:

Originally posted by LN-BRK

Overraskede lite skriverier i media om DYs forsinkelser

Kanskje det ikke er så ille som du tror......

Du får ta et bilde med mobilen og sende en MMS til VG så skal du se du blir litt rikere....:lol:

Jeg tror man har litt forståelse for at det kan ta litt tid før nystartede får ting på skinner.

Originally posted by Hurum

Jeg tror man har litt forståelse for at det kan ta litt tid før nystartede får ting på skinner.

Javel ? , tror neppe vi har det i noen SLA' , NP er heldige om de har fåt det i sine avtaler med DY

Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by Hurum

Javel ? , tror neppe vi har det i noen SLA' , NP er heldige om de har fåt det i sine avtaler med DY

Forstår ikke helt hva du skriver, men jeg tror fortsatt at folk har forståelse for at ting kan ta litt lenger tid i en overgangsfase. Forstår at du ikke gjør det.

En "SLA" er en Service Level Agreement, noe som brukes som maalestokk for hvordan man utfoerer jobben i henhold til kontrakten. Med en kontrakt inngaatt for saa lang tid tilbake (med andre ord NP har hatt god tid til aa forberede seg), samt at konkurentene kunne tilby SLA uten oppstarts klausul, burde ikke NAS gitt mye opplaerings/innkjoeringstid....

Back