For en uke så hyllet jeg Kjos... Denne uken så forrbanner jeg han...
Skulle endre en reise for meg og fruen til Alta i sommer. Normalt sett så ville jeg gjort dette på Min SIde på nett. For kun 1 år tilbake kostet dette typisk 160, senest i januar 250, men nå er plutselig prisen endret til 300,- pr. stk. Dvs hele 600,- for noe jeg gjør selv.
Men historien stopper ikke her. Av en eller annen idiotisk årsak får jeg ikke til å endre via nett og blir bedt om å ringe Norwegian. Så jeg ringer og etter kun 5 minutt i kø kommer jeg til en kundebehandler. Spør først hvorfor det ikke er mulig å endre via nett men hun mumler kun et eller annet om enten a) jeg har sjekket inn bagasje eller b) det er flybytte i Oslo.
Etter en stund regner hun ut prisen og sier at det koster totalt 2160,- å endre.. Sier at dette kan ikke stemme, prisen på nett viser kun noen hundrelapper mer for biletten, og hun setter meg da videre. Etter 15 minutter i kø med dårlig pausemusikk blir telefonen helt stille... Effektiv måte å å få ned gjsnittlig vente tid.... jeg må ringe opp igjen...
Denne gangen kommer jeg igjennom på ca 3 minutter til en mannlig kollega. Klok av erfaring spør jeg først hva endringsgebyret for å endre en reise fra Bergen til Alta på 2 stk er. Svaret er forbløffende og helt hinsides et hvilket som helst lavprispolicy... Hele 1520,- kroner skal han ha for å skifte dette... Jeg spør han hva som er årsak, og han sier at det tilkommer 380,- pr pr pr strekning. Jeg prøver å argumentere i mot at jeg har bestilt på nett en billett fra Bergen til Alta for 2 på samme reise. Etter min mening tilsier dette egentlig 1 endringsgebyr, maximum 1 pr person =2... og det er ikke min feil at deres nettløsning ikke lar meg gjøre det selv..
men neida... Fyren i andre siden av røret står på sitt og skal ha 380, pr pers pr stk... Siden jeg ikke har noe valg så er det bare å bite i det sure NORSKE eplet..
Oppsummert så ble altså endringegebyret som burde kostet max 3-400 kroner til 1520,- NOK.. Gitt max 15 minutters samtale er dette 6000,- i timen. Må være verdensrekord i grådighet dette...
Så nei, jeg hyller ikke Kjos lenger, jeg forbanner den retningen de nå tar...
Har reist myyye med Norwegian de siste 5 årene men nå er det slutt på tilliten... Er det det minste tvil om endringer på turen så vil jeg alltid tenke meg om flere ganger og sannsynligvis ende opp med SAS en rekke av gangene...
Norwegian har drept en lojal og entusiastisk kunde idag...