Hvem har flest bookinger og flyplaner? (var: porselenavstandsmålingskonkurranse)

Re: Pissing contest of the year

Hvordan i alle dager klarer dere å planlegge så langt frem i tid? Jeg klarer toppen 2 måneder frem jeg... :) Jeg *vet* jo at jeg skal på en del turer, både i Europa og Kina, men klarer ikke å bestille enda... Kanskje jeg burde bestille weekendturen i juni? Da må jeg jo bestemme meg for HVOR jeg vil, og det vet jeg ikke enda. Bare ørlitegranne beslutningsvegring... :-D
Jeg bestiller vanligvis et halvt år i forveien for å treffe lavest mulig pris. Det gir også tid til å "modnes" litt på de forskjellige destinasjonene slik at de fylles med riktige aktiviteter.

Pissing contest of the year

Har 128 flygning siden nyttår, 127 av dem med DY, 1 med SK. Skal vi pisse mere ? :)

Har blitt noen flighter hittil.

Selskap og antall flighter:

Lufthansa: 5

Air Berlin: 3

Austrian: 2

Wizz Air: 2

Bulgaria Air: 1

Har flere planlagte turer fremover som jeg ikke har bestilt, men det er usikkert med hvilke selskap.

Etter nyttår har det ikke blitt så mange turer, men de få jeg har hatt har vært veldig fine.

Har hatt 15 flyvninger til nå i år, alle i privat regi. Har en jobb som ikke krever mer reising enn ca 30 km hver dag, og kundene kommer til meg, så da blir det lite reising med jobben :p

6 SK
4 UA
4 WF
1 LH

Har kun flydd C USA-Europa til nå i år ^_^

Noe mer å skryte av er det vel ikke. Annet enn at turen min til PDX i påsken, så ble jeg oppgradert på samtlige flyvninger, MINUS siste turen hjem til KRS fra CPH med Widerøe.

Har foreløpig ingen upcoming booket klart, men en Europa-tur i mai og en USA-tur i august er i planleggingsfasen.

Havner ikke i nærheten av de som har mest, men det jeg har spikret fast er da også jevnt fordelt:
SK: 1
DY: 1
WF: 1
... og alle 3 er egentlig en og samme tur til Trondheim, og kombineres også med NSB. Hipp hurra for "billigst mulig reisevei".

Ellers har jeg vel 4 "kanskje" turer på lur, hvorav 1 til Trondheim og 3 til Oslo i løpet av de nærmeste 2 månedene, men her er intet ennå bestillt...

Har vært helt ok med reising så langt i år, en tur til både Shanghai og LA i tilleg til noen turer rundt om i Europa.

Sålangt ser det sånn ut i år:
12 SK
2 LH
1 UA

Foreløpig har jeg 10 Flighter booket fremover alt med SK. Blir uansett ikke noe før Juni ettersom det er en russetid og altfor mange eksamener som skal gjøres.. Får vel finne på noe mer spennende til høsten! :)

Re: Hvem har flest bookinger og flyplaner? (var: porselenavstandsmålingskonkurranse)

Kanskje greit aa ta med hele 2013, ikke hva som ligger inne upcoming hos Robert AKKURAT NAA :P.

Jeg har hittil i aar hatt 4 turer oversjoeisk, samt en rekke helgeturer som tilsvarer det du har i upcoming. Av dette var alle flightene bortsett fra 4 i premium cabin.

I tillegg reiser jeg mest mulig direkte, noe SAS tallet ditt viser at du definitivt ikke gjoer.

Men siden du lagde din egen pissing contest og er U T R O L I G stolt over at du reiser mye privat, tar jeg frem luren og forsoeker meg:

Naa booker ikke jeg alle reisene ett halvt til ett aar paa forhaand, bortsett fra bonus/mistake fares og tilbud som er spesielt gode. Det er ikke alltid at billigste pris er 6 maaneder foer. Moensteret her i nord Amerika er helt annerledes. I tillegg kjoeper jeg mer premium kabin enn kjipklasse, det gjoer moensteret enda mer forskjellig. Dette har jeg rimelig god kontroll paa og tar sjelden feil

Av privatturer som er booket/har elementer som ikke kan avbestilles, har jeg San Diego i April (2 flighter), DC i mai (2 flighter), Austin TX i mai (to flighter), Hawaii i mai (6 flighter), Puerto Rico i juni (3 flighter), Playa Del Carmen i juni (3 flighter), DC, 4. juli langhelg (2 flighter), Sacramento i juli (3 flighter), Paris og London (2 flighter, begge flighter i F) labor day september, OSL/CPH/ARN (7 flighter) i september, Tasmania i oktober (8 flighter, 1 flight i F), Tokyo i november (2 flighter, begge i F + 3 domestic Japan) hawaii i november (2 flighter) og Florida i desember (2 flighter), Sacramento i desember (3 flighter).

Alle flightene som er booket, er i premium cabin. Totalt 5 flighter i internasjonal First Class

I tillegg kommer 3 MegaDOs og selvsagt alle jobbturer. Havner paa rundt 100 flighter privat i aar.

Saa i 2013, ligger jeg an til rundt 300K miles flydd og rundt 280 flighter

Last edited:
Re: Hvem har flest bookinger og flyplaner? (var: porselenavstandsmålingskonkurranse)

Lite å skryte av foreløpig, 7 flyvninger er status for i år.

Framover det kun 4 med DY som er booket, men med det som antakelig blir en RTW til høsten under planlegging ser det allikevel ut til å bli et bra år. Særlig for en student med slunken lommebok :colgate:

Ikke hatt bakenden min i et flysete siden august i fjor, men de relativt hyppige t/r BOO-OSL kledd i grønt var nok ikke de mest spennende, så ike akkurat noe stort savn.
Planlagt for året er:
SAS: 2
TG: 4

Har også planer om en tur på "egenhånd", som betyr uten familie, men venter fortsatt på reisekamerats får ferie fra noe jobb før man starter noe mer konkret.

Fra 11.4 til 15.6 har jeg følgende:

LH: 4: OSL - FRA - CCS - FRA - OSL
VH: 2: CCS - MAR - CCS(her får man flydd litt gammalt materiale MD el DC, hehe)
TG: 2: OSL - BKK - CGK
MH: 2: CGK - KUL - MNL
PR: 1: MNL - BKK
TG: 1: BKK - OSL
AY: 4: OSL - HEL - PEK - HEL - OSL
CA: 2: PEK - PVG - PEK

Alt privat..

Av privatturer som er booket/har elementer som ikke kan avbestilles, har jeg San Diego i April (2 flighter), DC i mai (2 flighter), Austin TX i mai (to flighter), Hawaii i mai (6 flighter), Puerto Rico i juni (3 flighter), Playa Del Carmen i juni (3 flighter), DC, 4. juli langhelg (2 flighter), Sacramento i juli (3 flighter), Paris og London (2 flighter, begge flighter i F) labor day september, OSL/CPH/ARN (7 flighter) i september, Tasmania i oktober (8 flighter, 1 flight i F), Tokyo i november (2 flighter, begge i F + 3 domestic Japan) hawaii i november (2 flighter) og Florida i desember (2 flighter), Sacramento i desember (3 flighter).
Teller 52 og høyner til 55. :colgate:

Jeg synes den opprinnelige trådtittelen passet bedre .... ihvertfall nå .....

Teller 52 og høyner til 55. :colgate:

Hvem sier at jeg er ferdig? ;) Jeg gidder ikke stoppe i Denver/Dallas hver gang jeg skal vestover, ikke en gang for deg, Robban ;)

Hvordan saa foerste kvartalet ditt ut? Goose egg?? :D

Last edited:

Hvem sier at jeg er ferdig? ;) Jeg gidder ikke stoppe i Denver/Dallas hver gang jeg skal vestover, ikke en gang for deg, Robban ;)
Jeg må så ofte ha mange flighter fordi det ikke finnes alternativer som går direkte. De fleste destinasjoner som man kan fly direkte til fra OSL har jeg stort sett allerede besøkt. Man kan liksom ikke fly direkte til Aitutaki fra Norge.

Hvordan saa foerste kvartalet ditt ut? Goose egg?? :D
Skjønner ikke helt referansene her, men hadde kun 16 flighter i første kvartal som er litt under snittet mitt. Med 4 av dem i economy plus (Air France har god Economy plus på IC) og 1 i biz regner jeg med at standarden din ligger endel høyere.

Ellers har jeg fortsatt et par "slotter" igjen i år som jeg enda ikke har booket.

Back