Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Ja. Og LOTTO går også ganske bra;)

Er det noen grunn til å tro at folk er så nedsnødde at de ikke selv kan vurdere hva som er det beste alternativet for en selv i denne bransjen mer enn i andre bransjer?

Jeg kan iallefall si som potensiell kunde, har alt dette styret fått meg til å revurdere reiseplanene mine med ikke nettverksselskap.

Norwegian blir kjørt relativt hardt i mediene nå og hver lille sak havner i avisene

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10143855
Jeg ble skjelt ut av en flyplassansatt og ble nektet å gå om bord i flyet, hevder Helene Simancas. Hun var passasjer på et sterkt forsinket Norwegian-fly fra New York søndag.

Men hvis dette stemmer så er jo en flyreise med Norwegian en fin liten slankekur etterhvert.....
Flyet var så forsinket at mange som ikke hadde bestilt mat om bord, allerede hadde spist opp nisten sin da flyreisen begynte. De fikk likevel ikke kjøpe noe om bord

Er det noen grunn til å tro at folk er så nedsnødde at de ikke selv kan vurdere hva som er det beste alternativet for en selv i denne bransjen mer enn i andre bransjer?

Nei. Folk gjør feilvurderinger om beste alternativ i alle bransjer.

Skulle akkurat bestille meg tur fra ARN til BKK 1 OKT. Det var utsolgt nedover med Norwegian(samme gjaldt også 3 okt). Det må jeg si er imponerende el overraskende alt ettersom hvordan man ser det. Det har jo vært litt turbulent i det siste for å si det forsiktig. Godt Thai hadde ledige plass på sin direkteflight(også Øko såvidt jeg kunne se)..
Når jeg først var inne i Norwegians priskalender så tok jeg meg bryet for å se om det var mye billigere med de en med andre selskaper som tar en til bkk på noen utvalgte datoer i oktober. Det er de ikke. For de som orker mellomlandinger får man lett Aeroflot til ca 4500, Qatar 4900 og Thai direkte for ca 5500. De siste nevnte er reiser fra OSL/BKK t/r. Så det kan vel ikke stå så dårlig til med antallet bestillinger for Norwegians del selv om enkelte kanskje skulle ønske det. Ihvertfall er det ikke dårligere stilt med de en med de andre sett utifra et prisperspektiv.ø

Sjekker nettopp OSL-New York 4 voksne 1 desember retur 5 desember.

Norwegian 10.064,-

SAS 68.672,-

Norwegian 58.608,- billigere.

Er det noe jeg har sett feil her mon tro ??

Norwegian 10.064,-

SAS 68.672,-

Kan fort stemme, Norwegian har enveispriser, mens SAS krever 6 dager eller lørdag natt mellom utreise og retur for de billigste billettene.

Norwegian 10.064,-

SAS 68.672,-

Det skal jo ikke være mulig, for vi har jo lest her at DY ikke engang er halvparten så dyr som SAS...;)

Men til SAS sitt forsvar så ser det ut til at det er noe merkelig med prisene rundt disse dagene (med utreise 1.12 og retur 5.12 så ser det ut til at det kun er SAS Plus ledig). Bytter man retur til 7. desember så finner man priser til rundt 15000,- for 4 voksne. Det hjelper selvsagt lite om man skal reise 1.12-5.12.

Edit: Forklaringen til chrisljo gjør dette mer forståelig.

Skal man på en kort tur så kan altså DY være betydelig billgere enn SK. Dette kan jeg ikke huske å ha sett som en kvalifikasjon når folk har snakket om at det er like billig å fly med SK som med DY.

Last edited:
Da er det ikke noe å lure på i dette tilfellet ihvertfall.

Tja, du får jo bonuspoeng hos SAS...;)

(og skal du ha med noe bagasje + spise ombord så er det vel greit å legge til 798,- per person t/r, men fortsatt sparer du jo litt på å velge DY kontra SK)

Last edited:
Ser det samme jeg og når jeg prøver. Hos wegolo eller hva det het? Da er det nok bare å bestille, billigere blir det neppe..

Tja, du får jo bonuspoeng hos SAS...;)

(og skal du ha med noe bagasje + spise ombord så er det vel greit å legge til 798,- per person t/r, men fortsatt sparer du jo litt på å velge DY kontra SK)

Billigste SAS er gjerne 3700 ved kampanjer, mens Norwegian er 2900 inkludert baggasje og mat. Billigere, men antall seter tilgjengelig til den prisen hos Norwegian er veldig lavt. Norwegian drar ned prisene, men revolusjon er feil ord.

Re: Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Det skal jo ikke være mulig, for vi har jo lest her at DY ikke engang er halvparten så dyr som SAS...;)

Men til SAS sitt forsvar så ser det ut til at det er noe merkelig med prisene rundt disse dagene (med utreise 1.12 og retur 5.12 så ser det ut til at det kun er SAS Plus ledig). Bytter man retur til 7. desember så finner man priser til rundt 15000,- for 4 voksne. Det hjelper selvsagt lite om man skal reise 1.12-5.12.

Edit: Forklaringen til chrisljo gjør dette mer forståelig.

Skal man på en kort tur så kan altså DY være betydelig billgere enn SK. Dette kan jeg ikke huske å ha sett som en kvalifikasjon når folk har snakket om at det er like billig å fly med SK som med DY.

Joda, nok mange som skal på langhelg søn-tor med familien til New York.....

Joda, nok mange som skal på langhelg søn-tor med familien til New York.....

Det vet jeg lite om. Sikkert ikke umulig at det finnes noen som skal på langhelg til New York - om det er med familien, eller med venner.

Last edited:
Det vet jeg lite om. Sikkert ikke umulig at det finnes noen som skal på langhelg til New York - om det er med familien, eller med venner.

Men neppe så mange som drar søndag-torsdag, som det er snakk om her, og som er hovedårsaken til at SAS sine priser går i taket. :)

D

Jo, det har faktisk vært oppe flere ganger, både det med korte turer og enveispriser ;)

Back