Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Og der tok Norwegian "en SAS" og fjernet loungetilgang for ikke-fleksible billetter i det stille.

https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/om-bord/premium-kabin/

Fant det idag på VG online:

– Det stemmer at det nå er kun PremiumFlex-passasjerer som får lounge-tilgang. Dette var en endring vi innførte før jul, sier Astrid Mannion-Gibson, senior kommunikasjonsrådgiver i Norwegian til VG Reise.

Det er surt, vi bestilte nettopp biletter på Premium fra FLL til OSL og tilbake og fant ut nå at plutselig er ikke OSL Lounge inkludert der lenger.
Skal klage til Norwgian og si ifra at det blir ikke mer av disse turene på oss.
Skal heller fly andre selskaper via LHR hvor vi har medlemskap i Admirals klubben.
Føler meg snytt, fikk aldri beskjed om endringer, har vært frequent flyer på Premium siden dem startet rutene til FLL. :angry:
 
Fant det idag på VG online:



Det er surt, vi bestilte nettopp biletter på Premium fra FLL til OSL og tilbake og fant ut nå at plutselig er ikke OSL Lounge inkludert der lenger.
Skal klage til Norwgian og si ifra at det blir ikke mer av disse turene på oss.
Skal heller fly andre selskaper via LHR hvor vi har medlemskap i Admirals klubben.
Føler meg snytt, fikk aldri beskjed om endringer, har vært frequent flyer på Premium siden dem startet rutene til FLL. :angry:

Må si jeg er imponert over at du velger å fly via LHR til kanskje mer enn dobbel pris bare for å få muligheten til å sitte i en lounge.
Tror nok heller jeg da ville ha betalt meg inn selv på OSL loungen om det var så viktig for meg.
Eller er det for å ‘straffe’ Norwegian?
 
Endringen gjelder ikke for de som bestilte billetter før 21.Desember..

Det er da enda godt.

Jeg kan ikke fatte og begripe at de kutter på slike ting som folk merker umiddelbart. Her rammer det jo også de kundene som tross alt betaler mest (ikke bare 199,- kundene). Dette må de jo skjønne irriterer folk.

Jeg er ingen flyselskap-økonom, men når en 787 koster mer enn en milliard kroner så virker det merkelig å kutte på en fordel kanskje 5% av kundene deres har. Jeg mener jeg leste de også skulle kutte brennevinet? Hva sparer de på det? Kan de ikke øke billetten med en hundrelapp da? Hvor mye brennevin dytter man i seg i snitt på en tur?

Minner meg litt om de bedriftene med massive tap som fjerner denne vesle fruktkurven ved kaffemaskinen.
 
Jeg er helt enig med deg i at dette kanskje ikke er veien å gå for å spare noen få kroner på de som betaler mest.
På den annen side kan dette kanskje være en smart måte å senke prisen på den billigste premium billetten ytterligere, slik at flere velger oppgradering.

Personlig er jeg ikke så veldig opptatt av lounge tilgang ettersom det sjelden blir tid. Heller ikke hva slags champagne eller canapeer som blir servert.
Det viktigste for meg er god plass! Får jeg wifi i tillegg, så er jeg mer enn happy.

Da kan heller de som ønsker en fullverdig premium opplevelse betale det det koster ekstra.
 
Må si jeg er imponert over at du velger å fly via LHR til kanskje mer enn dobbel pris bare for å få muligheten til å sitte i en lounge.
Tror nok heller jeg da ville ha betalt meg inn selv på OSL loungen om det var så viktig for meg.
Eller er det for å ‘straffe’ Norwegian?

Betaler ikke dobbel pris for å fly via LHR, flyr gratis..
 
Jeg er helt enig med deg i at dette kanskje ikke er veien å gå for å spare noen få kroner på de som betaler mest.
På den annen side kan dette kanskje være en smart måte å senke prisen på den billigste premium billetten ytterligere, slik at flere velger oppgradering.

Personlig er jeg ikke så veldig opptatt av lounge tilgang ettersom det sjelden blir tid. Heller ikke hva slags champagne eller canapeer som blir servert.
Det viktigste for meg er god plass! Får jeg wifi i tillegg, så er jeg mer enn happy.

Da kan heller de som ønsker en fullverdig premium opplevelse betale det det koster ekstra.

Bryr meg ikke om champagne eller canapeer, bare deilig å slippe unna folkemassene, er klaustrofob, liker fred og ro og god plass, hittil så har OSL vært bra. Drikker ikke alkohol når jeg reiser, ble lei av det for 20 år siden, så det er ikke om å gjøre å tylle i seg mest mulig gratis øl og vin..:cry:
 
Det blir vel mer in line med hva andre selskaper tilbyr på premium billetter, det er vel få eller ingen som gir lounge på Premium Eco? (Vet SK gjør det, men kun i egen lounge)

De fortsetter jo å tilby til dem som betaler mest, og bestiller man sent så er det vel omtrent bare fullflex premium som er tilgjengelig så for bedriftsmarkedet vil man kanskje ikke merke forskjell.

Eneste er jo at det er vanskelig for mannen i gaten å skjønne om man har tilgang eller ei.
 
Jeg er helt enig med deg i at dette kanskje ikke er veien å gå for å spare noen få kroner på de som betaler mest.

Er det virkelig bare "noen få kroner"? AFAIK er lounger fryktelig dyre, og kontraktlounger tar betalt både i mnds-leie + pr pax?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

DY 7032 var I rute igår, men flyet ved siden av, DY 7050 på vei til Barcelona var endel forsinket: 100 pax ventet på boarding klokken 22:00, som var avgangstid..

Fin tur over dammen med 7032, men ankomst OSL fikk vi ikke gate, fjern parkering med busser. (Første gang på med Norwegian Longhaul på Gardemoen)
Lang kø for å komme seg inn i Norge, vi sto i en time, litt skuffende..
Kanskje pga 18. Mai og politi folk som sykmeldte seg etter for mye feiring?
Uansett, det var 2 fly fra USA samtidig og bare 2-3 luker åpen.
Så det samme noen år siden, trodde de Avinor hadde fått ryddet opp i det der, men tydeligvis ikke. :rolleyes:
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Kom fra FLL forrige Lørdag og satt helt bakerst i flyet (helt fullt) Da var det også buss på ankomst. Lite kø i passkontrollen og på "self service" var det fritt leide. Tok 2 min å komme gjennom.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Kom fra FLL forrige Lørdag og satt helt bakerst i flyet (helt fullt) Da var det også buss på ankomst. Lite kø i passkontrollen og på "self service" var det fritt leide. Tok 2 min å komme gjennom.

Du var heldig, det tok oss en time..:angry:

Skal nå ta flyet tilbake til FLL, avgang om 75 minutter og ser ikke noe fly ved F16.
Noen som vet hvor det kommer fra og om det er knute på tråden?
(Det står at flyet er i rute)
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Fant ut sist i FLL at Norwgian har faktisk tilgang til TSA Pre-check.
Måtte skynde meg å legge inn Known Traveller Number, ved profilen min på Norwegian.com.
Kunne ikke gjøre det selv, måtte ringe og det funket, en hyggelig dame la det inn på noen minutter
Ganske viktig hvis man ikke liker å stå i køer i USA, slipper også å ta av sko og belte og slipper å dra opp lap-top og brett.
Dette derfor «heads-up» til andre som reier DY fra USA.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Du var heldig, det tok oss en time..:angry:

Skal nå ta flyet tilbake til FLL, avgang om 75 minutter og ser ikke noe fly ved F16.
Noen som vet hvor det kommer fra og om det er knute på tråden?
(Det står at flyet er i rute)

Landet fra Orlando ved 1330-tiden. Har du sjekket hangaren...? ;)
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Det gakk bra, flyet sto på andre enden av gaten, under en bro.
Det ser bra ut nå, man er ombord og optimistisk på on-time avgang..
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Trygt forbi Goose Bay...

o759ok.png


Noen som vet noe om den strandede maskinen kommer seg videre? Ser ut som de har en del problemer med løst bane-dekke der borte.

2pqp4dv.jpg



2epmxjr.jpg


Scooter01
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Hadde Global Entry for pass kontrol så det var fint som snus...Anbefales, tror utlendinger kan også få GE, men ikke sikker.

Ja, Global Entry er veldig bra! Nei GE er ikke for de som har statsborgerskap i Norge (Norskt pass)

Jeg håper at Norge kommer med Global Entry snart. Det hadde vært fantastisk!
 
Ser ut som nå også Norwegian sine dyreste billetter på longhaul, Premium Flex, nå også mister lounge tilgang
 
Ser ut som nå også Norwegian sine dyreste billetter på longhaul, Premium Flex, nå også mister lounge tilgang
Det gir på mange måter mening. Lavkost, betale for ekstra og alt det der. Men kanskje de burde belønne sine mest lojale kunder med noe. Vanskelig innenlands, da, og det er vel akkurat der de mest lojale er.
 
Back
Top