Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Hvordan kan vi vite at premiumproduktet er altfor dårlig når det første flyet ikke engang er ferdig skrudd sammen?
 
Hvordan kan vi vite at premiumproduktet er altfor dårlig når det første flyet ikke engang er ferdig skrudd sammen?

Frekvensen på de første rutene er offentliggjort, og tilstrekkelig frekvens er kanskje den aller viktigste delen av et premiumprodukt (for jobbreisende).
 
Last edited:
Frekvensen på de første rutene er offentliggjort, og tilstrekkelig frekvens er kanskje den aller viktigste delen av et premiumprodukt (for jobbreisende).

Som Dag Viking sier går det litt på frekvens. Det gjør deg sårbar og mindre fleksibel.
I tillegg ligger setet et godt stykke under C-klasse, ingen lounge og ingen fast track og ikke noe nettverk i andre enden hvis du skal videre. Dette er basert på produktet som selges nå, ikke hva Norwegian skulle finne på å legge i tillegg senere.

I tillegg til det er ikke prisen voldsomt konkurransedyktig. Premium-billetten er vanskelig å ombooke og kan ikke kanselleres. Dermed lander man ratt på Premium Flex, som koster 16k til BKK. For den prisen er du ikke så alt for langt unna C med flere andre selskap.

Dette kan helt klart endre seg fremover, men akkurat nå ville det ikke vært særlig aktuelt å velge Norwegian på en forretningsreise.
 
Ska bli intressant att se hur DY kommer lösa problemen när 787an får teknik i BKK eller JFK. Ombokning till IATA bolag som LH, TG, UA, BA etc lär inte ske.
 
Han trenger jo ikke bare å fly Europa-BKK, det går også an å fly andre ruter ut fra Bangkok med 737s.

Jo men så lenge han har tenkt å fly slynger BKK - OSL/ARN - JFK - OSL/ARN - BKK med fly og crew som har base i BKK så blir han veldig sårbar hvis den delen viser seg å bli ulønnsom hele eller deler av året... Sier ikke at det kommer til å skje, men bare at han er veldig avhengig av at denne ruten kommer til å fungere for at logistikken skal gå opp.

Han kan jo ikke bare flytte flyene og thailandske piloter og CC til Oslo eller Stockholm og fly til andre mere lønnsomme destinasjoner.
 
Endelig fikk jeg sett premium stolene.
Tror vel fortsatt at jeg hadde valgt SAS sin Eco Extra til samme pris ja.

BF:cool2
 
Endelig fikk jeg sett premium stolene.
Tror vel fortsatt at jeg hadde valgt SAS sin Eco Extra til samme pris ja.

BF:cool2

Enig. Raskt søk på oktober neste år viser en drøy 1000-lapp mer hos SAS i Economy Extra Flexible, 11 829,- og 12 929,-. Kommer vel litt ekstra for mat og drikke hos Norwegian. Opptjening av poeng er, så vidt jeg har skjønt opplegget, et sted mellom 2200 og 2300 cash poimts hos Norwegian Reward og EB gir 11 100 for Basic og 13 920 for Gull.

Har man status hos SAS, er iferd med å få det eller skal videre i Junaiten, er det ingen tvil om valget for min del, men må si det ser helt ok ut på Premium på 787.
 
Enig. Raskt søk på oktober neste år viser en drøy 1000-lapp mer hos SAS i Economy Extra Flexible, 11 829,- og 12 929,-. Kommer vel litt ekstra for mat og drikke hos Norwegian.

Mat er inkludert.

Tipper prisstrategien til DY er gjennomtenkt
 
Det nevnes stadig at Norwegian ikke har noen samarbeidspartnere. Tror dere f.eks. at Norwegian kunne samarbeide med Jetblue for videreforbindelser fra JFK? Eller et mindre thailandsk selskap fra BKK?
 
Det nevnes stadig at Norwegian ikke har noen samarbeidspartnere. Tror dere f.eks. at Norwegian kunne samarbeide med Jetblue for videreforbindelser fra JFK? Eller et mindre thailandsk selskap fra BKK?

De burde få seg en avtale med noen i Thailand, siden mange turister skal videre Phuket, Krabi og Koh Samui.
 
De burde få seg en avtale med noen i Thailand, siden mange turister skal videre Phuket, Krabi og Koh Samui.

Hvis ikke DY/DU parkerer noen av sine B738 det og flyr dem selv? Basen er/blir der, så da er det bare å bygge ut reisenettet der også..
 
Hvis ikke DY/DU parkerer noen av sine B738 det og flyr dem selv? Basen er/blir der, så da er det bare å bygge ut reisenettet der også..

Med den frekvensen det blir til BKK fra ARN og OSL, så kan vel ikke det bli så effektivt bruk av en B738. Si av hver flyving på ~280 pax, så skal f. eks 200 pax videre fordelt til de nevnte destinasjoner, og en B738 tar 189 pax. Da må vel en B738 stasjonert i BKK fly mer enn feed ut og inn fra DY longhoul for å være lønnsom?
 
Hvis ikke DY/DU parkerer noen av sine B738 det og flyr dem selv? Basen er/blir der, så da er det bare å bygge ut reisenettet der også..

Med den frekvensen det blir til BKK fra ARN og OSL, så kan vel ikke det bli så effektivt bruk av en B738. Si av hver flyving på ~280 pax, så skal f. eks 200 pax videre fordelt til de nevnte destinasjoner, og en B738 tar 189 pax. Da må vel en B738 stasjonert i BKK fly mer enn feed ut og inn fra DY longhoul for å være lønnsom?

Itillegg trengs det vel trafikkrettigheter, da de vel imotsetning til innen EU vel ikke kan fly hvor de vil fra BKK

Og nå egner jo uansett avgangen fra BKK seg ikke for lokalt/regionalt transfer basert på en avgeng 07:00
 
Skal man feriere i Phuket eller Krabi, så mister man 2 effektive feriedager ved å reise med DY. Man trenger overnatting før man kan fly til destinasjonene dagen etter, og man må reise til BKK og trenger overnatting før hjemreisen fra BKK.

Edit: Rettelse. Ser ankomst BKK er 06.00. Så da får man første dag. Men hjemreise krever vel overnatting om man kommer fra Phuket/Krabi?
 
Last edited:
Istedet for at flyet går rundt midnatt må man vente 6-7 timer til og kommer hjem 6-7 timer seinere på dagen når det gjelder returen. Jeg vil jo istedet tenke at man kan avslutte med Bangkok, så kommer dette til å fungere bra.

Mange som reiser med Finnair tar jo dagfly hjem og har omtrent samme opplegget, men med et par tre fire timer lenger reisevei pga transfer i Helsinki.
 
Back
Top