Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Virker som at DU sin New-York rute har passe grei belegg helt fram til september. Personlig liker jeg eco-prisene og har sikret meg en rimelig tur til NY langt under prisen til nestbilligste selskap. Men hvorfor skal premium være så j***** dyrt? Man bruker bare en halv stol mer, men prisen er det (tre)dobbelte... og det er jo ikke drikke eller noe inkludert engang! Hvem har lyst til å kjøpe dette når de kan få så mye bedre til samme pris på andre selskap? Noen som har en forklaring på dette?
 
Likevel billig i forhold til hva konkurrentene tilbyr. Og du har adskillig mer areal enn 'en halv stol mer'.

De har nok sett til charterbransjen. Folk kjøper seg villig opp til bedre plassering.
 
Virker som at DU sin New-York rute har passe grei belegg helt fram til september. Personlig liker jeg eco-prisene og har sikret meg en rimelig tur til NY langt under prisen til nestbilligste selskap. Men hvorfor skal premium være så j***** dyrt? Man bruker bare en halv stol mer, men prisen er det (tre)dobbelte... og det er jo ikke drikke eller noe inkludert engang! Hvem har lyst til å kjøpe dette når de kan få så mye bedre til samme pris på andre selskap? Noen som har en forklaring på dette?

Ifølge hjemmesidene så er jo bagasje, mat og drikke til måltidene inkludert i prisen på premium.
 
Likevel billig i forhold til hva konkurrentene tilbyr.

Hvis man sammenligner med SAS og BAs på premium så ligger de hhv. 2500 og 200 kroner over DU i pris på en reise i oktober. SAS er direkte, BA med en stopp. DU gir vel 1% "bonuspoeng". BA og SAS får rimelig bra uttelling med poeng og mer bagasje m.v.
 
Last edited:
Ifølge hjemmesidene så er jo bagasje, mat og drikke til måltidene inkludert i prisen på premium.

En matpakke og en liten cola er ikke min definisjon av premium ;) Som discus var inne på, det er så mye billigere med øvrige flyselskap, men likevel ser det ut som at de har klart å selge ganske mange seter!
 
En matpakke og en liten cola er ikke min definisjon av premium ;) Som discus var inne på, det er så mye billigere med øvrige flyselskap, men likevel ser det ut som at de har klart å selge ganske mange seter!

Sier ikke Discus tvert imot at det er billigere med DU enn de øvrige selskapene? Og det er vel tross alt snakk om to matpakker (en varm og en kald) og øl og vin, selv om det sikkert ikke er innenfor din definisjon av premium, det heller.
 
Sier ikke Discus tvert imot at det er billigere med DU enn de øvrige selskapene? Og det er vel tross alt snakk om to matpakker (en varm og en kald) og øl og vin, selv om det sikkert ikke er innenfor din definisjon av premium, det heller.

200 kroner forskjell for mer service er jo billigere? Sist jeg fløy DY var drikke ca. 30 kr og snacks fra 40 kr. Ikke misforstå meg, jeg flyr eco og er ikke snobbete på hvilken som helst måte, meg jeg stusser litt på hva man får for pengene...
 
Hvis man sammenligner med SAS og BAs på premium så ligger de hhv. 2500 og 200 kroner over DU i pris på en reise i oktober. SAS er direkte, BA med en stopp. DU gir vel 1% "bonuspoeng". BA og SAS får rimelig bra uttelling med poeng og mer bagasje m.v.

Man får ikke 1% "bonus" med Norwegiankortet på reiser med DU.

**Opptjening av CashPoints ved bruk av Bank Norwegian-kort gjelder ikke på rutene New York og Bangkok. Ved bruk av Bank Norwegian-kortet tjener du opptil 5% på LowFare-billetter og 20% på Flex-billetter. Med Bank Norwegian-kortet får du 1% på alt du kjøper.

Kilde:https://www.norwegianreward.com/norwegian
 
200 kroner forskjell for mer service er jo billigere? Sist jeg fløy DY var drikke ca. 30 kr og snacks fra 40 kr. Ikke misforstå meg, jeg flyr eco og er ikke snobbete på hvilken som helst måte, meg jeg stusser litt på hva man får for pengene...

Ikke at det er noen big deal for meg. Jeg har for eksempel selv valgt SAS framfor DU til NY til våren pga pris. Men du skriver mye rart. DU er vel 2200 kr billigere i Discus sitt eksempel enn SAS. 200 var vel BA, men de flyr ikke direkte.
 
Man får ikke 1% "bonus" med Norwegiankortet på reiser med DU.
**Opptjening av CashPoints ved bruk av Bank Norwegian-kort gjelder ikke på rutene New York og Bangkok.
Man kan jo tjene opp 1% med Norwegian Reward selv om man ikke er kredittkortkunde, det var den bonusen jeg henviste litt uklart til. Jeg oppfatter det slik at man tjener opp "vanlig" reward, men ikke ekstrarewarden pga. visa-kortet.
 
Ikke at det er noen big deal for meg. Jeg har for eksempel selv valgt SAS framfor DU til NY til våren pga pris. Men du skriver mye rart. DU er vel 2200 kr billigere i Discus sitt eksempel enn SAS. 200 var vel BA, men de flyr ikke direkte.

Jeg gikk altså ut ifra BA ettersom direkte ikke har så mye å si for meg. Beklager altså! :angry: Jeg forstår det slik at man ender opp med å ha brukt mindre penger ved å reise BA fordi man har mindre kostnader. :old
 
En annen ting - hvordan blir er det med puter og tepper hos DU? Icelandair hadde jo en periode hvor man måtte kjøpe det (noe det ser ut som det er slutt på)
 
Er det INGEN sjanse for at Norwegian får flyet i tide og kan fly som planlagt med Dreamliner fra starten?
 
Norwegian starter Oslo - Fort Lauderdale

Spirit har hub på FLL. Godt nettverk sørover, men er jo gebyrhelvetets onde stemor.

Spirit er forferdelig. "Ultralowcost" som de kaller seg er stress, mas og gebyrer.
 
Re: Norwegian starter Oslo - Fort Lauderdale

Spirit er forferdelig. "Ultralowcost" som de kaller seg er stress, mas og gebyrer.

Og hva er Norwegian som har 1000 kroner i gebyr for aa faa noe som helst aa spise ombord? Tror ikke opplevelsen er noe saerlig forskjellig fra Norwegian short haul
 
Norwegian starter Oslo - Fort Lauderdale

Og hva er Norwegian som har 1000 kroner i gebyr for aa faa noe som helst aa spise ombord? Tror ikke opplevelsen er noe saerlig forskjellig fra Norwegian short haul

Hva mener du med 1000 kr i gebyr for å få noe å spise? Spirit var møkkete og gebyr for håndbagasje, men ble valgt p.g.a. flytider. Norwegian short haul er bedre ihvertfall i 737-800.
 
Back
Top