Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Den typiske DY-reisende tar vel inn på vandrehjem siden det er billigst?
Jeg tror det er en myte at lavprispassasjerer bor billigst mulig. Jeg selv velger å spare penger på flybillettene, men bor alltid på 4-stjerners hoteller eller bedre.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Jeg tror det er en myte at lavprispassasjerer bor billigst mulig. Jeg selv velger å spare penger på flybillettene, men bor alltid på 4-stjerners hoteller eller bedre.

Da skjønner jeg ikke helt logikken, for en atlanterhavskryssing er like lang som en natt på hotell.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Hvornår tror I, at vi får København og evt. nye langdistance destinationer på rutekortet?? :D
København har allerede mange flere langruter enn markedet tilsier, mens OSL og ARN har et udekket potensial, noe Norwegian sikkert ser. Dessuten er Danmark inne i en resesjon.
 
Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

hva er egentlig ulogisk med å kjøpe en billig flybillett, men bo på et bra hotell. kanskje man ikke har råd til begge deler og prioriterer det ene? ikke noe merkelig med det?
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Da skjønner jeg ikke helt logikken, for en atlanterhavskryssing er like lang som en natt på hotell.
Mange er rare og oppfatter flyreisen som ren transport, mens de fleste her på forumet ser den som den viktigste delen av ferien.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Mange er rare og oppfatter flyreisen som ren transport, mens de fleste her på forumet ser den som den viktigste delen av ferien.

Det er helt klart et poeng. For noen er det viktig å unngå å grue seg til reisen, og dermed spolere mye av gleden ved ferien også.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Da skjønner jeg ikke helt logikken, for en atlanterhavskryssing er like lang som en natt på hotell.

Jeg synes flyturen er en del av reisen i motsetting til min kone, men når det er sagt så er jeg ikke villig til å bruke tusenlapper ekstra for annet en økonomi om jeg skal reise til New York. I den sammenheng er flyturen ren transport og ser ingen grunn i verden å brenne masse penger på ett bedre sete og noen matbiter ekstra. Nei en 7-8 timers flytur til New York oppfattes så pass raskt når man kommer opp i luften, spiser litt og ser et par filmer og til slutt titter ut av vinduet. Tilsvarende en arbeidsdag i lengde. Hadde heller ikke betalt ekstra tusenlapper for en bedre kontorstol og varmt måltid til lunch under arbeidsdagen. (Ja dårlig sammenligning...)
Målet for reisen er New York og flyreisen er kun for å komme meg dit. Men når jeg skal være i New York i flere dager, så vil jeg gjerne bo bra og sentralt. Da er jeg villig til å bruke litt ekstra penger på Hotellet.

Når det er sagt, så skal jeg prøve å oppgradere med poeng når reisen går dit i mai med SAS.
 
Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Men igen - de får sikkert success med det. Nordmænd elsker at se deres "eget navn og flag" på halen af et fly - og er jo igennem årene blevet "overbevist" om at Kjos altid er billigst - uanset hvad der så ellers er sandheden. DY er også sluppet rigtigt godt fra at bilde folk ind at de nu får fly, der vel nærmest ikke bruger brændstof og bliver rene luksusoplevelser ombord når det gælder komfort. Det værste er at folk rent faktisk tror på det.


Jeg kjenner ikke igjen det du beskriver. Nordmenn elsker nok ikke Norwegian mer enn skandinaver elskere SAS.
Noen tror nok at folk ikke forsår noen verdens ting. At alle andre enn en selv er dumme. Og at dersom de velger noe annet enn en selv, så er det fordi de ikke vet bedre. En slik holdning har kostet flere selskaper dyrt.

Jeg reiser gjerne til USA for en billig penge jeg. I en splitter ny Dreamliner som jeg VET bruker mindre drivstoff enn eldre fly. Men jeg vet også at den ikke går på luft. Jeg vet at det ikke er noen luksusopplevelse ombord. Det vet jeg at det heller ikke er på konkurrentene, på den klassen jeg reiser på.

Folk over hele verden er glad i å handle billig. IKEA finnes i mange land. Og de gjør det bra.


Ditt innlegg gir et inntrykk at du er en bitter mann. Det er mulig jeg tar feil.


IMM
 
Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

for meg er selve reisen en viktig del av turen og jeg ville faktisk heller latt være å reise enn å ta en long haul i economy.
men jeg innser at folk flest tenker annerledes og synes det er helt forståelig at man ikke svir av mange tusenlapper mer for å sitte foran gardinet. folk prioriterer forskjellig noe man bør ha forståelse for. noe av det kvalmeste jeg vet er folk som setter seg på sin høye hest og rakker ned på andres valg. å kalle folk for dumme og det som verre er hører ikke hjemme i en sivilisert debatt.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Så kan man jo spørre seg, hvis prisen er absolutt det viktigste, er virkelig NYC den riktige byen å dra til?

Hvis man skal til NYC, hvorfor betale mer enn nødvendig for flybilletten?

Jeg kjenner flere som bruker NYC som et weekendreisemål, på lik linje med en europeisk storbyweekend. Til det ser rutetidene greie ut, det er ei direkterute, prisene kommer sikkert til å være konkurransedyktig og Norwegian har et etablert merkenavn. Det tror jeg holder.
 
Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Leser på anet at Seoul er en aktuell destinasjon for Norwegian. Hvorfor er dette en destinasjon som er interessant for nordmenn og svensker? Er det spesielt mye business mellom Skandinavia og Korea? Noen typisk feriedestinasjon er det jo ikke.
Ellers ønsker jeg DY lykke til med IC satsingen. Jeg vil nok ikke benytte selskapet på lange flighter selv, men det er utelukkende positivt med flere langruter fra OSL etter min mening.
 
Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Leser på anet at Seoul er en aktuell destinasjon for Norwegian. Hvorfor er dette en destinasjon som er interessant for nordmenn og svensker? Er det spesielt mye business mellom Skandinavia og Korea? Noen typisk feriedestinasjon er det jo ikke.
Ellers ønsker jeg DY lykke til med IC satsingen. Jeg vil nok ikke benytte selskapet på lange flighter selv, men det er utelukkende positivt med flere langruter fra OSL etter min mening.

Skal DY til Seoul, da reiser jeg! :)
Det er vel ikke så utrolig godt tilbudt mellom Sør-Korea og Europa, i alle fall ikke med lave priser. Norge ligger nesten på ruten om man flyr fra Paris ol, og folk er jo villige til å vente noen timer i OSL for å spare en tusenlapp eller to!
 
Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Personlig så kunne jeg godt tenkt meg å reist på business eller første klasse en gang, bare for å ha prøvd, men å bruke kanskje det 3 dobbelte på det er uaktuelt for en med normal lønn. Personlig så velger jeg heller å bruke mer penger på hotell rom, eventuelt en lenger reise ( flere dager ), mer eksotisk og vanskeligere tilgjengelig destinasjon eller enda en tur.
 
Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Seoul er en favoritt hos meg også. Har vært der mange ganger og det er alltid en glede å komme tilbake. Men jeg synes det var en litt "odd" destinasjon for DY. Hadde regnet med Japan langt foran Korea på listen over aktuelle destinasjoner.
Ellers er ikke tilbudet til Seoul så dårlig fra Europa lenger. AF, LH, BA, AY, OZ og KE flyr alle nonstop. Er litt usikker på om KL også flyr dit.
 
Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Rykten säger att ca 60% av Finnairs resenärer på linjen HEL-Seoul är svenskar. Kan det vara dessa som Björn Kjos vill åt?
 
Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Personlig så kunne jeg godt tenkt meg å reist på business eller første klasse en gang, bare for å ha prøvd, men å bruke kanskje det 3 dobbelte på det er uaktuelt for en med normal lønn..
Hva med en tur til BKK for 12 000 i business med AY. Til BKK er det også gode muligheter for å få deres "nye" biz-seter (helt flate).
Men vær klar over at det kan være en sterkt vanedannende/avhengighetsskapende måte å reise på.;)
 
Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Det skal ikke undre mig at Norwegian lancerer flere ugentlige afgang allerede inden opstart.. Hvornår tror I at Norwegian kommer til CPH? Og hvortil bliver de næste Long haul ruter til?
 
Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Det skal ikke undre mig at Norwegian lancerer flere ugentlige afgang allerede inden opstart.. Hvornår tror I at Norwegian kommer til CPH? Og hvortil bliver de næste Long haul ruter til?
Da må de vel ha flere fly..? Med kun to fly blir det nok ingen økning før det tredje kommer.
 
Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Skulle jeg tippe på en aktuell rute ville jeg gått for HAN eller SGN, masse pax som vil dit!
 
Back
Top