Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Og dette vil føre til at SAS, United og Iceland Air må justere sine priser. Noe som gjør at de som foretrekker disse selskapene også får en rimligere opplevelse.
Det kan jo også i ytterste konsekvens føre til et dårligere tilbud ved at en eller flere av konkurentene trekker seg ut. Markedet i Skandinavia er jo ikke spesielt stort og det er erbegrenset hvor mange ulike aktører det er plass til.

Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Jo men det blir vel snarere fordi det er lov å opptjene bonuspoeng på disse rutene.

Det kan jo også i ytterste konsekvens føre til et dårligere tilbud ved at en eller flere av konkurentene trekker seg ut. Markedet i Skandinavia er jo ikke spesielt stort og det er erbegrenset hvor mange ulike aktører det er plass til.

I ytterste konsekvens ja. Men så lenge DY ikke flyr 2 avganger om dagen så tror jeg heller de er med på å skape volum.

Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

ca 12000 t/r bkk i premium. Jaja, ikke så galt det, samme som sk i eco+.. skulle jeg bestilt tur nå hadde jeg uansett benyttet meg av biz-kampanje hos AY, samme pris t/r.

Kjos snakker om "game change". Tror han er inne på noe. Ta et søk på Finn.no. Let opp noen tilfeldige datoer i juli-augst. Jeg sjekket til Bangkok. Ser en på forholdet reisetid og pris, så er det voldsomme utslag. Rett nok litt lange ventetider når en må dra via Stochkolm....men dog....her må konkurentene i gang med betydelige prisjusteringer. Spennende å se hva Thai gjør...tror ikke de sitter i ro og ser på dette. Tror SAS like gjerne først som sist kan droppe Bangkok også på vinterstid.

Lite attraktive tider BKK-OSL. Med avgang kl 07.00 må man jo overnatte på et flyplasshotell når man skal hjem fra en ferie i Thailand. Da er litt av poenget med nonstop borte.

her må konkurentene i gang med betydelige prisjusteringer. Spennende å se hva Thai gjør...tror ikke de sitter i ro og ser på dette. Tror SAS like gjerne først som sist kan droppe Bangkok også på vinterstid.

Vel, Norwegian har da ikke tenkt å selge alle billetter så billig som vi har sett i dag. De har allerede skrudd opp billettprisene betraktelig ettersom folk er villige til å betale mer enn 1000-1500 kr. en vei til Thailand og USA. Det er ikke mange billettene per avgang som ligger ute til laveste pris. Norwegian driver jo ikke med veldedighet heller.

Dette minner meg om når en viss herr Bieber skulle selge billetter til konsertene hans!

Pågangen er akkurat som forventet. Det eneste som kan måle seg med billige flybilletter er billig sprit. Nordmenn er et enkelt folkeslag.

Kjempeflott for DY at de nå er igang. Ok priser også, selv om det er uaktuelt for meg å betale 12.000 for Y+ (ekte Business Class koster mindre med DM-miles), men hiver meg nok på et eller annet lavpristilbud en eller annen gang i fremtiden.

Den berømte YQ-kosten. Hva er det? :)
YQ er fuel surcharges. En tilsvarende tur med SK koster i dag 2311,- i YQ og 546,- for diverse andre avgifter. Rikig nok skal 787 bruke mindre fuel, men det ryker fortsatt en god del tonn over atlanteren.

Pågangen er akkurat som forventet. Det eneste som kan måle seg med billige flybilletter er billig sprit. Nordmenn er et enkelt folkeslag.

Bare det er billig. Enkelt ja, men det funker. Og det er ikke kundens ansvar om flyselskapet tjener penger. Det ansvaret må faktisk flyselskapet selv bære ved å prissette sine varer (les billettpriser). Om flyselskapet tjener penger med de priser de tar, fint for både passasjer og selskap. Om flyselskapet ikke tjener penger med de priser de tar, fremdeles fint for passasjeren, men trasig for selskapet.

Vidar

Flytidene er langt fra ideelle for å komme seg videre. Men det var vel de slottene de fikk tildelt.

Ser ut som de kun satser på punkt til punkt trafikk eller folk som er såpass dumme at de tar en hotellnatt i BKK eller NYC på vei dit de skal..

Har de leid inn SAS IT i anledning av lanseringen:-)

Sidene er stort sett nede og masse sure kunder på Facebook der ting krasjet akkurat når de skulle betale og ved neste forsøk kostet billettene mye mere...

Ser ut som de kun satser på punkt til punkt trafikk eller folk som er såpass dumme at de tar en hotellnatt i BKK eller NYC på vei dit de skal..

Det er godt vi har flyttet fra dette landet med alle de dumme og sirumpa menneskene Tommy?

Kjempeflott for DY at de nå er igang. Ok priser også, selv om det er uaktuelt for meg å betale 12.000 for Y+ (ekte Business Class koster mindre med DM-miles), men hiver meg nok på et eller annet lavpristilbud en eller annen gang i fremtiden.

Fantastisk at du omtaler Nordmenn som et enkelt folkeslag og senere i samme innlegg ser frem til lavrpistilbud :D

Med unntak av 0900-avgangen OSL-BKK, ser tidene ut som de passer bra for transfer i den skandinaviske enden, i hvert fall.

Var i gang med å bestille tur til NY til under 2000, men så hang alt seg... når jeg endelig kom inn igjen var prisen doblet :(

Hvornår tror I, at vi får København og evt. nye langdistance destinationer på rutekortet?? :D

Back