Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Med den mengden destinasjoner som Norwegian tydligvis vurderer, så skulle en tro at de kanskje burde bestille flere langdistanse fly ? Noen mulighet for at de kommer til å legge inn en bestilling på A350 ? Syns det er vågalt å starte opp med kun 1 fly ..., selv om det kommer 2 til i løpet av neste år ... Kommer vel til å ta 3 år før de har alle Dreamlinerne sine

Hva med en tur til BKK for 12 000 i business med AY. Til BKK er det også gode muligheter for å få deres "nye" biz-seter (helt flate).
Men vær klar over at det kan være en sterkt vanedannende/avhengighetsskapende måte å reise på.;)

Syns det fremdeles er dyrt. Kommer tross alt connection flight i tilegg ...
 
Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Med den mengden destinasjoner som Norwegian tydligvis vurderer, så skulle en tro at de kanskje burde bestille flere langdistanse fly ? Noen mulighet for at de kommer til å legge inn en bestilling på A350 ?

Det er vel ikke spesielt dristig å spå at de vil bestille flere 787.
 
Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Syns det er vågalt å starte opp med kun 1 fly ..., selv om det kommer 2 til i løpet av neste år ... Kommer vel til å ta 3 år før de har alle Dreamlinerne sine

Fly nummer 1 (eid B788) settes i trafikk 30. mai 2013 og 24. juni 2013 settes fly nummer 2 (leaset B788 fra ILFC) i trafikk. Fly nummer 3 (også leaset B788 fra ILFC) settes i trafikk som nevnt annet sted her i november 2013. I 2014 kommer 4 stk til B788 (3 stk leaset fra ILFC og 1 stk egeneid) og siste som er bestilt til nå kommer i begynnelsen av 2014 (leaset fra ILFC).
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Den typiske DY-reisende tar vel inn på vandrehjem siden det er billigst?

DEN vil jeg gjerne høre mere om....... Djeezzz er det mulig ? Snakk om å plassere folk i bås.....

God natt :headbang :headbang :headbang
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Reisetrenden er at folk vil reise billig og heller bruke pengene på å bo bra! ;)
 
Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Skulle jeg tippe på en aktuell rute ville jeg gått for HAN eller SGN, masse pax som vil dit!

Skal aldri si aldri. Kjos har jo sagt selv at et av favorittlandene er Vietnam. Vietnam kan være skikkelig destinasjon for backpackere, leisure og business.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

DEN vil jeg gjerne høre mere om....... Djeezzz er det mulig ? Snakk om å plassere folk i bås.....

God natt :headbang :headbang :headbang

Det var ikke snakk om å plassere folk i bås, det var et spørsmål. Det var flere som klarte å svare på det også, uten å få vondt i hodet eller bruke SMS-språk.
:)
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Det var ikke snakk om å plassere folk i bås, det var et spørsmål. Det var flere som klarte å svare på det også, uten å få vondt i hodet eller bruke SMS-språk.
:)

Men at du kan stille et slikt spørsmål sier jo litt om hvilken holdning du har ovenfor enkelte andre mennesker....
 
Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

En del av våre danske venner mener tilsynelatende at man blindt velger DY av nasjonalistiske grunner, mens andre mener at vi gjør det fordi vi er så enkle. Kanskje er begge deler rett, men det gjenstår å se.

Ta det rolig TOS. Du vet tross alt hvilket land Molbo historiene kommer fra.




Vidar
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Men at du kan stille et slikt spørsmål sier jo litt om hvilken holdning du har ovenfor enkelte andre mennesker....

Ser man på argumentene som Tommy777 skriver for å velge andre reiseleverandører enn DY, så er de ganske mange og gode (etter min mening). DY kommer selvsagt best ut på pris, og det vil være mulig å spare noen hundrelapper.
Da lurer jeg på hvilken argumentasjon som ligger bak det å velge noe annet enn billigste overnattingsalternativ for en helgetur i NYC, når tiden ombord på flyet er omtrent like lang som tiden man bruker i senga på hotellet.

Det har ikke noe med holdninger å gjøre, jeg lurer bare på hvilken (rasjonell) vurdering som ligger bak.
 
Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Til fritidsrejser søger jeg altid den billigste rejse og findes den ikke, så skal jeg heller ikke afsted. Prisen bestemmer hvor jeg holder ferie. Det har nok ikke så meget at gøre med hvor mange penge jeg tjener, men hvordan jeg prioterer. Jeg elsker at flyve, men jeg får en stor oplevelse ved bare at sidde på economy eller rejse med lavpris. Jeg synes det er et miks og jeg prioterer at bruge flere penge end at flyve 7 timer ombord på SAS som jeg i øvrigt ikke tror er bedre end Norwegian lige p.t.
:D
 
Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Hva jeg synes? Fint for de som vil billig til New York. Selv foretrekker jeg nok først og fremst et OW- eller *A-selskap, som har både flere avganger og et større nettverk om noe går skeis, samt en behagelig lounge og sitte og vente i. Men det er nå meg :)
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Da lurer jeg på hvilken argumentasjon som ligger bak det å velge noe annet enn billigste overnattingsalternativ for en helgetur i NYC, når tiden ombord på flyet er omtrent like lang som tiden man bruker i senga på hotellet.

Det er litt uklart for meg hvordan jeg ved å velge SAS, BA, KLM eller LH får en vesentlig bedre reiseopplevelse. Setene er stort sett de samme, maten ombord er stort sett like trist (uten at noen har sett hva DY egentlig ender med å servere) og tilbudet på flyplassene er eksakt det samme. Så står man overfor et valg der man må vurdere reisetid (der Norwegian stort sett vinner med direkterute), antall avganger å velge mellom (der stort sett Norwegian kommer dårligst ut) og pris.

Jeg klarer ikke å skjønne tankegangen din og ser ikke sammenhengen mellom valg av flyselskap og valg av hotell. For meg er det snarere motsatt, at det blir mer igjen av reisebudsjettet til å bo bra, når man får en billigere flybillett.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

Ser man på argumentene som Tommy777 skriver for å velge andre reiseleverandører enn DY, så er de ganske mange og gode (etter min mening). DY kommer selvsagt best ut på pris, og det vil være mulig å spare noen hundrelapper.
Da lurer jeg på hvilken argumentasjon som ligger bak det å velge noe annet enn billigste overnattingsalternativ for en helgetur i NYC, når tiden ombord på flyet er omtrent like lang som tiden man bruker i senga på hotellet.

Det har ikke noe med holdninger å gjøre, jeg lurer bare på hvilken (rasjonell) vurdering som ligger bak.

Det er jo personer som har skrevet i denne tråden som hevder at DYs priser som de har fått kjøpt billett for er halve prisen av det andre selskaper tilbyr som kampanjepriser i høysesongen. Det er selvsagt ikke slik at alle får denne lave prisen, men ikke alle får laveste pris hos de andre heller. Jeg kjenner ikke så godt til prisbildet over til NYC, men jeg sitter med et inntrykk av at de gode tilbudene fra f.eks. LH har vel stort sett vært på høst/vinter (sjekk av noen tilfeldige datoer i juli så har LH priser t/r NYC til drøyt 7000,-, SAS enda ca 1000,- dyrere enn dette, mens DY har priser ekskl. alt til rundt 4500,-. Legger man så til baggasje og mat så blir det vel en del hundrelapper dyrere, men skal en familie på 4 reise på tur så blir det en viss forskjell i pris). At DY ikke selger seg for billig tror jeg man skal regne med.

Det neste spørsmålet er vel om forskjellen i komfort er veldig stor i DYs disfavør om man sammenlikner med economy class hos andre selskaper. Skal man reise business class så er nok ikke DY noen match uansett.
 
Last edited:
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

DY kommer selvsagt best ut på pris, og det vil være mulig å spare noen hundrelapper.
Da lurer jeg på hvilken argumentasjon som ligger bak det å velge noe annet enn billigste overnattingsalternativ for en helgetur i NYC, når tiden ombord på flyet er omtrent like lang som tiden man bruker i senga på hotellet.

For veldig mange reisende (spesielt leisure) har jo poeng og status svært lite å si. Å oppgradere hotellstandarden ei stjerne eller to koster vesentlig mindre per natt enn å kjøpe en billett i biz/eco+. Man kan så klart velge å "oppgradere" et annet selskap, men et gammelt ordtak er at "monkey is monkey". Sikkert ikke alle som syns at ei avis og en liten, daff middagsporsjon hos SAS (eller andre) er verdt mange kroner ekstra.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

når tiden ombord på flyet er omtrent like lang som tiden man bruker i senga på hotellet.
Dette argumentet skjønner jeg ikke, på en ukes ferie i NY bruker jeg 2x7 timer på fly, men 7 netter på hotell. Do the math.
 
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner

For veldig mange reisende (spesielt leisure) har jo poeng og status svært lite å si. Å oppgradere hotellstandarden ei stjerne eller to koster vesentlig mindre per natt enn å kjøpe en billett i biz/eco+. Man kan så klart velge å "oppgradere" et annet selskap, men et gammelt ordtak er at "monkey is monkey". Sikkert ikke alle som syns at ei avis og en liten, daff middagsporsjon hos SAS (eller andre) er verdt mange kroner ekstra.

Ser du posten til Tommy der han skriver om hva man tjener på en tur, og hva en oppgradering på neste tur koster, så er det en veldig god deal (kjøp økonomi, få utreise på økonomi og retur på øko extra, kjøp økonomi extra og få retur på business).
Dette forutsetter selvsagt at man reiser i ny og ne, og er noenlunde trofast på allianse.

Personlig tipper jeg at ombordproduktet til DY kommer til å være like bra/dårlig som resten av røkla i M-klasse.

Dette argumentet skjønner jeg ikke, på en ukes ferie i NY bruker jeg 2x7 timer på fly, men 7 netter på hotell. Do the math.

Når jeg skriver HELGETUR så er det vel du som skal gjøre matten en gang til. Å klippe ut deler av en quote for å kunne svare på den måten blir veldig Se&Hør-messig.
 
Re: Hva synes du om Norwegian Longhaul?

Er det noen som har kontroll på hva maten ombord koster, hva det koster å reservere sete, og hva må man ut med for baggasje?
 
Back
Top