Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner
Det er godt vi har flyttet fra dette landet med alle de dumme og sirumpa menneskene Tommy?
Vel, jeg observerer at folk er utrolig imponert over og hopper rett paa 3500 t/r NYC. Vi har sett priser som er langt lavere enn det.
DY har hatt verdens mest sirumpa konkurrent i SAS. De entrer naa verdens mest konkurranseutsatte marked mellom Europa og NYC. De vil konkurrere direkte med verdens stoerste flyselskap som har over 10 milliarder USD i banken, ikke mot konkurstruede, superkaos SAS. UA tilbyr i tillegg tilgang til resten av USA og mellom og soer Amerika for 4200-4500. Reidar har jo gang paa gang postet at det koster 4500 feks OSL-EWR-SEA-SFO-EWR-OSL og ogsaa andre steder i USA. Noe saant kan ikke DY tilby engang (da avtaler med partner ikke er klart og ankomsttiden til NYC ekskluderer all fornufig connection) og dersom de vil tilby JetBlue billetter blir prisen GARANTERT minst 1000 kroner dyrere enn UA og Jetblue har ett elendig nettverk i forhold til UA og partnere i USA
Helt klart at det er myyyye Kjos cool aid ute aa gaar, det er utrolig mange ting mange her glemmer:
Seter maa man bestille paa forhaand, i 9/8 (ikke 7 timer) er det ihvertfall viktig for de fleste aa ikke faa ett midtsete, saa da maa du paaregne deg 4-500 kroner ekstra. Mat og drikke maa man ogsaa ha paa en saapass lang flight.
Man ankommer til NYC saapass sent paa kvelden at man ikke kan komme seg videre stort sett noen steder. Det betyr at dette er en NYC rute. Punktum. Vi vet hvor stor andel av UA og SK reisende som skal videre er flere enn det som ender opp i NYC.
De vil operere med 3 ukentlige, det er TOTALT. SAS har vel naermere 20 ukentlige avganger fra NYC? Dersom det blir snag (og det har vi sett paa 787 mange ganger allerede) staar man fast i dagesvis, kanskje ukesvis siden neste fly sannsynligvis er stappet. Du kan banne paa at dersom DY forsoeker aa ombooke til andre selskaper at de kommer til aa ta seg MEGET godt betalt for disse setene.
Naar det gjelder priser, vil disse REALISTISK ligge mellom 3500-6K norske kroner all in, eller 600-1000 USD, saa man vil ligge FRA ca. 500 norske billigere enn det konkurrentene. Har du status, er det overhodet ikke verdt det.
Hver t/r med SAS til NYC i Economy opptjener nesten nok til en enveis oppgradering fra Economy til Economy Extra. Hver t/r i Economy Extra, gir deg halvannen enveis oppgradering. Mange har gullkort og har tilgang til lounger verden rundt, noe DY ikke tilbyr.
Da kan man spoerre seg om det er verdt aa
kanskje spare 500 kroner (eller en t/r flytog billett og en pils)
Naar det gjelder premium economy, kan jeg ikke annet enn aa le. FRA 12K t/r NYC?? Min neste Europatur i BETALT business koster 2212 USD all in t/r med pannekakeflat seng. Priser rundt dette ser du hele sommeren og rundt alle hoeytider. Jeg flyr ogsaa regelmessig med BA for 7000 norske t/r USA i Premium Economy og oppgraderer alltid til lie flat biz bekreftet ved bestilling for litt over 10K poeng.
Men som du sier, det finnes utrolig mange som blindt flyr Norwegian og igjen, hver sin lyst. Som jeg har sagt tidligere, BKK vil sikker bli en vinner, det som blir mer spennede er aa se hvordan de skal fylle 900 seter i uken t/r USA. Naa er sikkert ikke det saa vanskelig siden SAS har rundt 5K seter aa selge i uken, saa de klarer det sikkert, men paa lengre sikt, blir utfordringen aa selge billetter FRA USA og med rutetidene de har introdusert, dersom det blir ett samarbeide med Jetblue vil det vaere helt haaploest for folk aa komme seg videre. I tillegg kan du jo Kan jo hende at sirumpa nordmenn vil se mer av USA enn NYC. Jetblue som partner er OK, men de har utrolig daarlig frekvens rundt om i USA.
Og med denne posten vant sikkert Sleskekjos flere nye kunder
