Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

Re: Norwegian starter Oslo - Fort Lauderdale

Hva mener du med 1000 kr i gebyr for å få noe å spise? Spirit var møkkete og gebyr for håndbagasje, men ble valgt p.g.a. flytider. Norwegian short haul er bedre ihvertfall i 737-800.

Paa longhaul tar Norwegian 1000 kroner for bagasje og mat ombord.

Bortsett fra bagasje for gebyr i overhead bins, er kundeopplevelsen mellom Norwegian og Spirit lik. Med Spirit kan du ihvertfall sjekke inn paa nett og de fleecer deg ikke dersom du vil betale med annet enn minibankkortet ditt.

Jeg har kun flydd Spirit en gang, 56 dollar fra Chicago til LaGuardia. Hadde med meg ryggsekken og puttet den under setet. Jeg kjoepte en kaffe som kostet to dollar og en muffin som kostet 3.
 
Norwegian starter Oslo - Fort Lauderdale

Er det mulig å bare velge bagasje for en person når om en booker flere personer i en booking? En familie trenger jo ikke fire bagasjer selv om en er fire personer.
 
Re: Norwegian starter Oslo - Fort Lauderdale

Er det mulig å bare velge bagasje for en person når om en booker flere personer i en booking? En familie trenger jo ikke fire bagasjer selv om en er fire personer.

Du kan velge bagasje kun for en , og kjøpe mat ved siden av. Den +pakka de har inkluderer mat og bagasje.
 
Re: Norwegian starter Oslo - Fort Lauderdale

Sorry, glemte jo sånne åpenlyse ting som er inkludert i prisen hos andre selskap ;)
Nå er jeg ikke noen kjempefan av et slikt konsept på longhaul, fordi svært få vil ønske å reise uten bagasje, mat osv på slike turer. Det er da irriterende å få opp en veldig hyggelig pris i søkemotorene, som gjerne blir økt med 25% når gebyrene er lagt til. Men det er likevel usaklig å komme med overdrevne kommentarer som "...Norwegian som har 1000 kroner i gebyr for aa faa noe som helst aa spise ombord". Som for det første er delt på to, og for det andre inkluderer mye mer. Kanskje dette gjør at folk med dårlig råd kan ta sin første tur ut av Europa, ved å selv ha med mat, reise med håndbagasje osv. Jeg tror det vil gjelde veldig få, men det senker uansett terskelen - og presser forhåpentligvis konkurrentene litt. Ideelt sett burde de annonserte prisene inkludere de tjenestene/gebyrene som 90% velger, med mulighet for fratrekk i prisen om du ikke trenger det. Men det er selvfølgelig et utopi.
 
Re: Norwegian starter Oslo - Fort Lauderdale

Nå er jeg ikke noen kjempefan av et slikt konsept på longhaul, fordi svært få vil ønske å reise uten bagasje, mat osv på slike turer. Det er da irriterende å få opp en veldig hyggelig pris i søkemotorene, som gjerne blir økt med 25% når gebyrene er lagt til. Men det er likevel usaklig å komme med overdrevne kommentarer som "...Norwegian som har 1000 kroner i gebyr for aa faa noe som helst aa spise ombord". Som for det første er delt på to, og for det andre inkluderer mye mer. Kanskje dette gjør at folk med dårlig råd kan ta sin første tur ut av Europa, ved å selv ha med mat, reise med håndbagasje osv. Jeg tror det vil gjelde veldig få, men det senker uansett terskelen - og presser forhåpentligvis konkurrentene litt. Ideelt sett burde de annonserte prisene inkludere de tjenestene/gebyrene som 90% velger, med mulighet for fratrekk i prisen om du ikke trenger det. Men det er selvfølgelig et utopi.

Poenget er som du sier prisen i søkemotorene gjenspeiler ikke prisen du betaler, dersom man skal ha med seg koffert som du sier. For Ola og Kari +2 ungdommer som skal på ferie så blir den prisen faktisk 4 lapper dyrere enn søkemotoren. Antagelig mange som går over fra charter og til DY vil få seg denne overraskelsen.
Hvis folk vil fleipe med den ekstra 1000 lappen hos DY så må de gjerne gjøre det for min del, men mitt siste innlegg var det faktisk ironi i :)

Nå tok jeg en sjekk hos DY på enkelte datoer jeg skal hjem fra BKK i sommer. Og de kommer overhodet ikke billigst ut, da jeg reiser med håndbagasje trenger jeg ikke koffert. Så legg til et måltid 249*2 leg= 498.- Jeg vil gjerne ha midtgangsete og ikke midtsete. 249*2 leg= 498.- i tillegg så vil jeg også ha noe å drikke på den turen.(noe jeg ikke finner prisene på) Så den tusenlappen for å spise mat og sete er ikke fleip.
 
Re: Norwegian starter Oslo - Fort Lauderdale

Poenget er som du sier prisen i søkemotorene gjenspeiler ikke prisen du betaler, dersom man skal ha med seg koffert som du sier. For Ola og Kari +2 ungdommer som skal på ferie så blir den prisen faktisk 4 lapper dyrere enn søkemotoren. Antagelig mange som går over fra charter og til DY vil få seg denne overraskelsen.
Hvis folk vil fleipe med den ekstra 1000 lappen hos DY så må de gjerne gjøre det for min del, men mitt siste innlegg var det faktisk ironi i :)

Nå tok jeg en sjekk hos DY på enkelte datoer jeg skal hjem fra BKK i sommer. Og de kommer overhodet ikke billigst ut, da jeg reiser med håndbagasje trenger jeg ikke koffert. Så legg til et måltid 249*2 leg= 498.- Jeg vil gjerne ha midtgangsete og ikke midtsete. 249*2 leg= 498.- i tillegg så vil jeg også ha noe å drikke på den turen.(noe jeg ikke finner prisene på) Så den tusenlappen for å spise mat og sete er ikke fleip.

Hvilken type mat og drikke serverer DY til den prisen? Russisk kaviar?
 
Re: Norwegian starter Oslo - Fort Lauderdale

Synes jo det er en stiv pris for menyen. Jeg vil aldri betalt det. Kjøp en Pizza på Pizza Hut og ta ombord :)
 
Re: Norwegian starter Oslo - Fort Lauderdale

Nå tok jeg en sjekk hos DY på enkelte datoer jeg skal hjem fra BKK i sommer. Og de kommer overhodet ikke billigst ut, da jeg reiser med håndbagasje trenger jeg ikke koffert. Så legg til et måltid 249*2 leg= 498.- Jeg vil gjerne ha midtgangsete og ikke midtsete. 249*2 leg= 498.- i tillegg så vil jeg også ha noe å drikke på den turen.(noe jeg ikke finner prisene på) Så den tusenlappen for å spise mat og sete er ikke fleip.
Den tusenlappen var "for å få seg noe å spise på flyet" - som i realiteten er 250,- hver vei for to måltid med øl/vin/mineralvann.

Igjen, jeg er ikke fan av konseptet selv, men å hele tiden overdrive bidrar ikke til konstruktiv diskusjon.
 
Re: Norwegian starter Oslo - Fort Lauderdale

Spiser sjelden flymat, uansett hvilken klasse og selskap, t.o.m. drøss av F.. Men medbrakte ferske rosinboller og wienerbrød hadde vært greit på FLL . Uansett dette er ikke et aktuelt alternativ og aldri vil bli...
 
Re: Norwegian starter Oslo - Fort Lauderdale

Gjorde en dummy-booking (en veis) på travellink.no. Da kunne jeg velge å legge til bagasje for 199,-. Inkluderer dette mat? Hvis ikke, er det jo uansett billigere enn å betale 500,- ekstra for bagasje og mat på norwegian.no dersom man uansett tenker å ta med egen mat og drikke.
 
Re: Norwegian starter Oslo - Fort Lauderdale

Gjorde en dummy-booking (en veis) på travellink.no. Da kunne jeg velge å legge til bagasje for 199,-. Inkluderer dette mat? Hvis ikke, er det jo uansett billigere enn å betale 500,- ekstra for bagasje og mat på norwegian.no dersom man uansett tenker å ta med egen mat og drikke.
PÅ OSL-FLL koster bagasje 199 for første bag, du kan sjekke inn mat men DY tar ikke ansvar for tollen i USA :lol: Hvis du vil spise ombord så inngår ikke det i de 199 kronene.
 
Drikke inkludert sammen med mat (vin, øl, mineralvann)

Sikkert EN enhet til maten.

Uansett dette er ikke et aktuelt alternativ og aldri vil bli...
He he. Fra karen som for noen aar siden sa at poenggaloppen ikke var viktig ;)

Dette finner man fort ut ved å gå på nettsidene til Norwegian. Ser ikke så verst ut, faktisk :)
Mat om bord - Norwegian

Ja, den pappeska for "Premium" klassen saa skikkelig classy ut, virkelig det jeg hadde forventet dersom jeg hadde plunka ut 15 lapper :rolleyes:

Jeg fant TO avganger der 1499 prisen var tilgengelig paa outbound, ikke en eneste dato tilgjengelig paa returen. Laveste pris er over 4K, med mat og en drink 5 lapper. Ser ogsaa at "Premium" "lavpris" er utsolgt enkelte avganger, kun flex tilgjengelig paa enkelte dager. Lurer paa hvor mange seter de holder av i Flex.

Som forventet, mye "vi heier paa Kjos" her. Vi faar se om Ola Dunk lukter lunta og finner frem kalkulatoren.
 
Siden disse gebyrene som Norwegian har stadig er i fokus så vil jeg vel tro at den gemene hop av flypassasjerer har fått med seg at Norwegian har noen gebyrer som flaggskipet SAS ikke har. For noen som tenker ren business så virker det, trass i gebyrer, til at forretningsideene til Norwegian har vært veldig funksjonelle iom at selskapet tjener penger. "Høh, ikke så mye da", "marginalt" kan man til tider lese når diskusjonen vedr våre to "hovedfiender"(SK/DY) og deres respektive tilhengere "braker" sammen til skriftlig disputt her inne. Nei, kanskje ikke så mye men mye bedre en hele tiden å tape penger(til dels masse penger). Man kan også anta at den vanlige passasjer(de det fins flest av og som ikke har noe slikt forhold som vi har her inne til luftfart) kan regne ut sluttsummen selv om sluttsummen inkl gebyrer kommer opp med en gang(og man evt kan trekke fra det man ikke trenger) el ikke(plusse på det man måtte trenge). Folk virker til å fly med Norwegian for det. Utifra hva som kom opp i en VG artikkel for noen dager siden så er det viktigste for hvermansen pris og direkteflighter når de skal reise.
Jeg syns denne DY satsingen fra OSL til FLL er fin for den passer perfekt for meg da jeg, der det lar seg gjøre, helst vil fly direkte. FLL er også et fint utgangspkt for videre reise til latinamerika(Costa Rica, Guatemala, Mexico, Puerto Rico m.fl) og Colombia(Medellin, Bogota og Cartagena). Kanskje noen tom vil til Den Dominikanske republikk?
Denne ruten fra OSL, ARN og CPH har jeg tro på og jeg syns premiumprisene er ganske gode(da er jo alt inkludert også så man slipper disse irriterende gebyrene)..
 
Back
Top