Re: Hva skjer med BLX841 i dag?
WHAT?
Har selv flydd charter over Russland i 13 år, og aldri opplevd noe slikt. Noe av det første som sjekkes ved check in er at overflyvningstilatelsen er på plass (og vi har seriegodkjente tillatelser, for hele sesongen).
Man kan da ikke trekke den slutning at dette "tullballet" med det subchartrede flyet til STAR TOUR er synonymt med en hel bransje?
Jeg kunne selv nevne tilfeller hvor man på radio har hørt et såkalt kjent "ruteselskap" måtte gå utenom en FIR-grense, grunnet manglende overflyvningstillatelse. Kanskje ikke så kjent i media, men har skjedd...
Nå må man trekke "været" (som man sier i Danmark)...;-)
Tally Ho
---Nej, det er vist efterhånden længe siden - denne episode blev meget pinlig for StarTour... Men det viser jo netop hvor charter er svagest. Jeg er sikker på at ethvert ruteselskab ville have fået alle rerouted på de dage som denne forsinkelse har været.
Her burde StarTour have sikret sig bedre på forhånd eller chartret et flyselskab, som havde mere styr på tingene...
Endnu en grund til at jeg ikke bliver at finde ombord på et charterfly, men det er der nu også mange andre grunde til![]()
WHAT?
Har selv flydd charter over Russland i 13 år, og aldri opplevd noe slikt. Noe av det første som sjekkes ved check in er at overflyvningstilatelsen er på plass (og vi har seriegodkjente tillatelser, for hele sesongen).
Man kan da ikke trekke den slutning at dette "tullballet" med det subchartrede flyet til STAR TOUR er synonymt med en hel bransje?
Jeg kunne selv nevne tilfeller hvor man på radio har hørt et såkalt kjent "ruteselskap" måtte gå utenom en FIR-grense, grunnet manglende overflyvningstillatelse. Kanskje ikke så kjent i media, men har skjedd...
Nå må man trekke "været" (som man sier i Danmark)...;-)
Tally Ho