Re: Hva skjer med BLX841 i dag?
----
He, det er bare å betale litt mer (som på business på rutefly), så kan du f.eks kjøpe Royal class eller sun class foran i Thomas Cooks A332;-). Har du prøv det?
Det er pluss og minus med charter, som med rutefly. På charter sitter du gjerne trangt ( i alle fall bak), og selve flybilletten er ikke alltid billigere enn med rute. Men VING og andre har hotellavtaler som ingen andre, og du lander i praksis rett på stranden, og slipper 3-4 timers opphold/reise fra BKK (om tiden betyr noe).
Det som er så fint, er at du kan velge selv. Omtrent 100 % kabinfaktor på charter til Thailand betyr jo at andre har gjort andre valg enn deg!
Når det er sagt - dette er veldig tragisk for de involverte pax. En sånn kraftig forsinkelse er klart i overkant av hva man skal akseptere som kunde.
Nå velger jeg å tro at TUI / Star Tour har gjort de valg de mente var riktig i saken, og at alle involverte har jobbet på spreng her. Så får de sette seg ned og evaluere dette etterpå, og trekke noen slutninger.
Mens Thomas Cook normalt subchartrer fra egen org. (Thomas Cook UK, Tyskland..), så kjenner jeg ikke TUI's back up.
Men det er klart vanskeligere å subchartre en maskin med 300 seter, enn en med 150.
Og den dagen f.eks Thai står på OSL med "teknik", så vil man også kunne se at det vil kunne ta tid å få opp en erstatningsmaskin.
Tally-Ho
Har lovet meg selv at jeg aldri skal ta charterfly til Thailand. Da primært pga plass og comfort, men dette er bare med å forsterker min egen lovnad.
Har en liten mistanke at folk som reiser med charter til thailand ikke har vurdert rutefly i det hele tatt. Etter mange år til kanariøyene, så bladde de sikkert over til Thailand-sidene i katalogen og tenkte at der vil de reise. Og da var det vel bare naturlig å gjøre det slik som da de reiste til de andre destinasjonene, med charterselskapet som hadde den flotte katalogen.
Synes oppriktig synd på alle disse som har mer eller mindre fått ødelagt ferie som de har brukt tid og penger for å skaffe seg. Personlig hadde jeg krevd å fått store deler av kostnadene dekket av charterselskapet, som jo til slutt er ansvarlig å levere produktet de har solgt.
----
He, det er bare å betale litt mer (som på business på rutefly), så kan du f.eks kjøpe Royal class eller sun class foran i Thomas Cooks A332;-). Har du prøv det?
Det er pluss og minus med charter, som med rutefly. På charter sitter du gjerne trangt ( i alle fall bak), og selve flybilletten er ikke alltid billigere enn med rute. Men VING og andre har hotellavtaler som ingen andre, og du lander i praksis rett på stranden, og slipper 3-4 timers opphold/reise fra BKK (om tiden betyr noe).
Det som er så fint, er at du kan velge selv. Omtrent 100 % kabinfaktor på charter til Thailand betyr jo at andre har gjort andre valg enn deg!
Når det er sagt - dette er veldig tragisk for de involverte pax. En sånn kraftig forsinkelse er klart i overkant av hva man skal akseptere som kunde.
Nå velger jeg å tro at TUI / Star Tour har gjort de valg de mente var riktig i saken, og at alle involverte har jobbet på spreng her. Så får de sette seg ned og evaluere dette etterpå, og trekke noen slutninger.
Mens Thomas Cook normalt subchartrer fra egen org. (Thomas Cook UK, Tyskland..), så kjenner jeg ikke TUI's back up.
Men det er klart vanskeligere å subchartre en maskin med 300 seter, enn en med 150.
Og den dagen f.eks Thai står på OSL med "teknik", så vil man også kunne se at det vil kunne ta tid å få opp en erstatningsmaskin.
Tally-Ho