Hua Hin og liknende..

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Dette drodler vel rundt en del trader som har vært oppe her før – men jeg våger å spørre igjen.. Reisebudsjettet begynner allerede å bli litt stivt for 2014 så vi ser på et litt rimeligere alternativ.

En løsning fra Dubai er å fly rimelig til BKK og ta 9 dager på Hilton Hua Hin.. Hva tror dere om dette? Vi er litt bortskjemte, men skjønner at det ikke er snakk om Seychellene osv. Hvordan er området i forhold til Phuket og slike steder (Phuket vil fort bli 30% dyrere med hele den armadaen vi reiser med nå)

Hvordan er Hilton Hua Hin? OK? Har det noe sjarm? Greie rom?

Hvordan er Nabolaget – er det noen hyggelige promenader? Kan man faa seg en god matbit om kvelden? Til og med romantic?

Reisefølget vaart er for tiden totalt 6 pax og vi lurer på om vi heller burde spyttet in 30-40% mer for Koh Samui, Phuket, Krabi eller lignende.

Takker..

Leste nylig en anmeldese av Hilton Hua Hin skrevet av none som hadde bodd der mange ganger. Servicen hadde blitt generelt dårlig. Frokost og lounge var også betydelig dårligere enn tidligere.

Selve Hua Hin var helt greit da jeg var der for fire år siden, men ikke noe sted jeg ville brukt mye tid på. Vi så ikke noe direkte prostitusjon utover gamle menn med unge damer på restauranter.

Hilton ligger jo inni byen, det samme gjør vel Sofitel også. Det er endel nyere hoteller i området rundt som jeg ville undersøkt fremfor å bo i byen. Vi bodde på Sheraton som var helt kurant. Alle rom er ca 50 kvadrat, bortsett fra suiter som er det dobbelte.

Sheraton-kjeden tok også over et kompleks med villaer for ikke lenge siden, tror dette tidligere var Six Senses hotell. Prisene har ikke virket avskrekkende de gangene jeg har sett etter. Da jeg var det ble det bygget mye høyhus langs strendene.

Med den prisforskjellen du indikere for Koh Samui. Phuket e.l mener jeg Hua Hin kan være et godt alternativ, men hadde nok vært mest opptatt av bra hotell siden omgivelsene ikke virket så spennende.

Last edited:
Dette drodler vel rundt en del trader som har vært oppe her før – men jeg våger å spørre igjen.. Reisebudsjettet begynner allerede å bli litt stivt for 2014 så vi ser på et litt rimeligere alternativ.

En løsning fra Dubai er å fly rimelig til BKK og ta 9 dager på Hilton Hua Hin.. Hva tror dere om dette? Vi er litt bortskjemte, men skjønner at det ikke er snakk om Seychellene osv. Hvordan er området i forhold til Phuket og slike steder (Phuket vil fort bli 30% dyrere med hele den armadaen vi reiser med nå)

Hvordan er Hilton Hua Hin? OK? Har det noe sjarm? Greie rom?

Hvordan er Nabolaget – er det noen hyggelige promenader? Kan man faa seg en god matbit om kvelden? Til og med romantic?

Reisefølget vaart er for tiden totalt 6 pax og vi lurer på om vi heller burde spyttet in 30-40% mer for Koh Samui, Phuket, Krabi eller lignende.

Takker..

Hilton Hua Hin har flott store rom (vi bestilte std.) fikk ca 70m2 - i 2007 var det veldig mye "finske" pakke-reiser på hotellet, men så lenge vodka serveres er jo disse OK å forholde seg til

Hua Hin er bra. Bedre enn både Phuket og Krabi etter min smak. Har bodd på Hilton, flott anlegg, men skulle jeg valgt i den prisklassen ville jeg gått for Hyatt Regency. Ligger rett sør for sentrum. Strålende hotell, god service og god mat. Meget stilig spa avdeling for dem som har sans for det. Enkelt med transport inn til sentrum.

Hua Hin er bra. Bedre enn både Phuket og Krabi etter min smak. Har bodd på Hilton, flott anlegg, men skulle jeg valgt i den prisklassen ville jeg gått for Hyatt Regency. Ligger rett sør for sentrum. Strålende hotell, god service og god mat. Meget stilig spa avdeling for dem som har sans for det. Enkelt med transport inn til sentrum.

Vi startet med 6 dager på Hyatt, og var veldig glad for å komme til Hilton, da det ble litt stille ute på Hyatt....

Kan informere om at Hilton Hua Hin har nye eiere og servicen er nå svært bra. Har nettopp tilbragt tre netter i et King Gulf Executive-rom (ca 10 000,- THB natten). Loungen er fortsatt nede på M-floor, men er nå betjent hele dagen. Frokosten der er bra, med mulighet for å bestille fra kjøkkenet. Snacks hele dagen og ekstra snacks kl 17-19 når det er fri bar der.

Hvis en betaler 10.000 Bath på Hua Hin Hilton ville jeg vurdert Sofitel, som er nærmeste nabo til samme prisen - hiver du på noen tusenlapper (Bath) til så får du oppgradert rom. En totalopplevelse uten sidestykke

Hvis en betaler 10.000 Bath på Hua Hin Hilton ville jeg vurdert Sofitel, som er nærmeste nabo til samme prisen - hiver du på noen tusenlapper (Bath) til så får du oppgradert rom. En totalopplevelse uten sidestykke

Vurderte det. Men kombinasjonen av at prisen allerede inkluderte oppgradert rom på Hilton, at jeg ville se om de hadde skjerpet seg etter massiv kritikk på Tripadvisor og at jeg med dette oppholdet beholder HH-status så ble det Hilton som vant. Og skjerpet seg har de. Så oppmerksom hun som betjente executive lounge var hadde det ikke vært noe problem å bli både stappmett og stupfull på de to timene der er åpen bar :) Frokosten var som nevnt også blitt veldig bra i loungen.

Og generelt var alt bedre enn i april. Rydding/vasking av rom, om jeg brukte rommet når de ville vaske så kunne de komme tilbake senere (og hun maid-service-damen snakket bra engelsk), oppmerksomheten ved basenget både med ting de kunne hjelpe med, passe på at ingen oppførte seg på en måte som plaget andre og at bare hotellets gjester hadde

Var i Hua Hin tidligere i år, stedet var jo fint i seg selv, men når vi var der kunne man ikke bade pga invasjon av maneter. en stor skuffelse, da det jo er nettopp stranden og badelivet som drar folk dit.
Noen som har vært der i det siste som vet om dette fortsatt er tilfelle?

Var i Hua Hin tidligere i år, stedet var jo fint i seg selv, men når vi var der kunne man ikke bade pga invasjon av maneter. en stor skuffelse, da det jo er nettopp stranden og badelivet som drar folk dit.
Noen som har vært der i det siste som vet om dette fortsatt er tilfelle?

Jeg tuslet ikke uti havet, men det var mange andre uti der og de så ut til å ha det helt fint uten å bli spist av hverken maneter eller andre ting som lever i havet. Lå heller ingen manetkadavre på sanden ved fjære sjø.

Er i hua Hin nå, (og vært her også i fjor sommer og for tre år sifen), og ingen maneter her verken nå eller tidligere. Har inntrykk av at det er et sjeldent problem her?

Jeg tuslet ikke uti havet, men det var mange andre uti der og de så ut til å ha det helt fint uten å bli spist av hverken maneter eller andre ting som lever i havet. Lå heller ingen manetkadavre på sanden ved fjære sjø.
Høres bra ut.

Er i hua Hin nå, (og vært her også i fjor sommer og for tre år sifen), og ingen maneter her verken nå eller tidligere. Har inntrykk av at det er et sjeldent problem her?
Vi var vel max uheldige da. Syntes stranden var litt "kjedelig" der. Lite restauranter, barer o.l direkte på stranden. Litt for stille og rolig for min smak. Men er man ute etter fred og ro er det sikkert perfekt.

Høres bra ut.

Vi var vel max uheldige da. Syntes stranden var litt "kjedelig" der. Lite restauranter, barer o.l direkte på stranden. Litt for stille og rolig for min smak. Men er man ute etter fred og ro er det sikkert perfekt.

Fra Hilton hotellet og 300 m er det jo flere 10talls restauranter og barer….forøvrig som serverer overraskende god mat også.

Forstår valget ditt på Hilton…….MEN Sofitel er en helt annen klasse - som å bo i et museum. Mindre mas - personlig service +++

Dog er frokost bra på begge steder. Ellers så er det Lounge også på Sofitel, utrolig god med en liten alacart meny og god fingemat. gratis vin og drinker.

Det eneste jeg ser du mangler er HH points

Går ikke fly fra bkk til Hua Hin lenger, er det første gang dit vil jeg anbefale en taxi som er bestilt på forhånd, er ikke veldig dyrt, tar litt under tre timer. Eventuelt går det også veldig fine ekspressbusser nedover annenhver time

Når jeg tok kontakt med InterContinental Hua Hin vedrørende transport fra
BKK så fikk jeg en pris fra 6000 thb for en Toyota Camry

6000 thb for en Toyota Camry hørtes vel mye ut. Jeg har et par ganger tatt taxi fra Sukhumvit til Hua Hin og det har kostet ca 2000 thb ved dealing på gaten. Så at de skal ha 3 ganger så mye hørtes drøyt ut.

6000 thb for en Toyota Camry hørtes vel mye ut. Jeg har et par ganger tatt taxi fra Sukhumvit til Hua Hin og det har kostet ca 2000 thb ved dealing på gaten. Så at de skal ha 3 ganger så mye hørtes drøyt ut.
Ja tok seg godt betalt , kanskje det var t/r ?

Back