Hua Hin og liknende..

Dette kan muligens oppfattes som et noe stupid spørsmål, men er Hua Hin verdt turen? Jeg spør fordi jeg har vært i Thailand kun én gang tidligere, og har ny tur planlagt den siste uken i februar og de to første ukene i mars 2015.

Enn så lenge har vi planlagt ca 10 dager på Koh Tao, samt at jeg har en tentativ plan med 2-4 netter i Bangkok mot slutten av oppholdet. Dermed har vi igjen en knapp uke der jeg fremdeles spekulerer på hvor vi bør dra, og derav spørsmålet om Hua Hin er verdt turen? Kjæresten er som damer flest; glad i spa og strandliv. Jeg som menn flest; glad i en god drink / pils og sigarer. ;)

Hei, ikke meningen og ødelegge ferieplanene dine. Syntes Hua Hin er litt kjedelig, men har vært der bare en gang og det er mange år siden. Men sikkert mulig å tilbringe noen fine dager der likevel...

På Koh Tao derimot, skal jeg aldri sette mine føtter! Bakgrunnen til det er selvfølgelig drapene på de to britiske turistene for noen uker siden. Politietterforskningen er en stor skandale, to burmesere er arrestert for drapet. Disse er antakelig gjort til syndebukker for å redde ansiktet til politiet. "Alle" på Koh Tao vet/tror at den innflytelsesrike Tuvichien-familien er involvert. Familien kontrollerer mesteparten av businessen på øya, og har kontakter høyt oppe i det politiske miljøet i Thailand. Det er et titalls tråder med tusenvis av poster om denne saken på thaivisa.com. Saken begynner også å vekke oppsikt i Europa. En av trådene:

http://www.thaivisa.com/forum/topic/768871-thai-police-flaws-in-koh-tao-murder-case-now-fixed/

Ingen grunn til ikke å reise til Thailand, med styr unna mafiaen på Koh Tao og Koh Pangan. Jeg drar selv til Thailand i januar, men velger nok andre steder...

Har bara vart i Hua en gång, men skulle väl säga att största fördelen är närheten till Bangkok. har ni en hel vecka hade jag tagit mig bryet å ta mig längre bort.

Har vært i Hua Hin på en ganske kort tur en gang på 90-tallet, så det begynner å bli lenge siden. Men Hua Hin står igjen som det desidert dårligste stedet jeg har vært i Thailand. Vi var sikkert bare uheldige, men det skal ikke så mange uheldige ting til før det påvirker helhetsfølelsen. Blant annet så vi ekskrementer som fløt i vannet på stranden. Senere så vi at hundene var trent opp til å gå ut i vannet for å gjøre fra seg. Skjer sikkert flere steder, men som jeg nevnte så skal det bare noen slike småting til før det farger opplevelsen av stedet.

Back