• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

- Hamar Flyplass 9JUL: LN-TSB, LN-ALU

seilfly

Infrequent traveller ;-)
I dag har jeg vært en tur i hovedstaden, og da jeg kom hjem var det rett før en bekjent fra Torp ankom med Sandefjords Cessna 172 LN-ALU. Bildene er postet mest for å vise at det er sommer i Hamar. Selv om det var sol i Oslo i dag var det dessverre overskyet lenger nord.

Rakk ikke å få med landingen siden jeg så LN-ALU bremse på RWY idet jeg svingte opp til flyplassens parkeringsplass. Men jeg rakk ut på apron før de hadde parkert helt
IMG_4748.jpg

Parkert, og med vinduer/dører åpne for ikke å komme til en badstu etter at man har snakket litt flyprat og betalt landingsavgiften
IMG_4751.jpg

Jeg klarte vel ikke helt å dy meg men - de fleste ser vel sikkert hva det er denne gang på de to neste bildene...
IMG_4750.jpg

Sprekk i flyet! :)
IMG_4749.jpg

Etter god airmanship trekkes flyet lenger bort fra parkeringsplassen for biler slik at ikke oppstarten gir sandblåsing av alle biler rett bak flyet
IMG_4753.jpg

Kameratene tar farvel og setter kursen mot Torp og penværet
IMG_4758.jpg

God tur!
IMG_4760.jpg

En annen bekjent, som ofte flyr fallskjermhoppernes fly LN-TSB skulle selv få hoppe i tandem i dag. LN-TSB er lastet og klar til start
IMG_4761.jpg

Taxer ut,
IMG_4762.jpg

Tar av,
IMG_4768.jpg

Og lykke til! Resten orket ikke jeg å se! - Flygere i fallskjerm betyr ulykke i 5 år!
IMG_4772.jpg

Man skal sannelig ikke se bort ifra at det kommer flere bilder fra Hamar i løpet av sommerferien! God sommer alle sammen!

Nå forstår jeg ingen ting her? Distracting sier du? ;)

Han synes det er distraherende at du er på bildet... kanskje det er noe på gang :)

Obstructing, distracting, kall det hva dere vil. Jeg tenkte på figuren som står og prøver å rive av propellen ja! :D

Og nei, det er ingen på gang. Jeg velger forsåvidt heller LN-ALU enn Espen. :)

Last edited:
Back