- Hamar Flyplass 9JUL: LN-TSB, LN-ALU

seilfly

Infrequent traveller ;-)
I dag har jeg vært en tur i hovedstaden, og da jeg kom hjem var det rett før en bekjent fra Torp ankom med Sandefjords Cessna 172 LN-ALU. Bildene er postet mest for å vise at det er sommer i Hamar. Selv om det var sol i Oslo i dag var det dessverre overskyet lenger nord.

Rakk ikke å få med landingen siden jeg så LN-ALU bremse på RWY idet jeg svingte opp til flyplassens parkeringsplass. Men jeg rakk ut på apron før de hadde parkert helt
IMG_4748.jpg

Parkert, og med vinduer/dører åpne for ikke å komme til en badstu etter at man har snakket litt flyprat og betalt landingsavgiften
IMG_4751.jpg

Jeg klarte vel ikke helt å dy meg men - de fleste ser vel sikkert hva det er denne gang på de to neste bildene...
IMG_4750.jpg

Sprekk i flyet! :)
IMG_4749.jpg

Etter god airmanship trekkes flyet lenger bort fra parkeringsplassen for biler slik at ikke oppstarten gir sandblåsing av alle biler rett bak flyet
IMG_4753.jpg

Kameratene tar farvel og setter kursen mot Torp og penværet
IMG_4758.jpg

God tur!
IMG_4760.jpg

En annen bekjent, som ofte flyr fallskjermhoppernes fly LN-TSB skulle selv få hoppe i tandem i dag. LN-TSB er lastet og klar til start
IMG_4761.jpg

Taxer ut,
IMG_4762.jpg

Tar av,
IMG_4768.jpg

Og lykke til! Resten orket ikke jeg å se! - Flygere i fallskjerm betyr ulykke i 5 år!
IMG_4772.jpg

Man skal sannelig ikke se bort ifra at det kommer flere bilder fra Hamar i løpet av sommerferien! God sommer alle sammen!

Nå forstår jeg ingen ting her? Distracting sier du? ;)

Han synes det er distraherende at du er på bildet... kanskje det er noe på gang :)

Obstructing, distracting, kall det hva dere vil. Jeg tenkte på figuren som står og prøver å rive av propellen ja! :D

Og nei, det er ingen på gang. Jeg velger forsåvidt heller LN-ALU enn Espen. :)

Last edited:
Back