Hainan starter Beijing-Oslo

Re: Hainan har søkt om Beijing og Shenzhen til OSL

Det reklameres ihvertfall .. fra OSL nå.

a3a0c02cb361d6e6740ab91cebc8ea5c.jpg

Var det ikke en 330 der skulle flyves med, og ikke 787?

Var det ikke en 330 der skulle flyves med, og ikke 787?

Det er nok bare markedsføringsavdelingen som har tatt seg noen friheter og kombinert Oslo-nyheten med 787-nyheten uten noen nærmere sammenheng. ;) Er det noen som vet når denne kommer i salg? Det er fare for at jeg ryker på en bestilling, selv om jeg egentlig burde la være i protest mot den pinefulle visum-prosessen.

Når har de tenkt å legge denne ut for salg? Det er jo meningsløst å reklamere for en rute man ikke kan booke.

Ifølge OSL på facebook er det 15.mai ruten starter opp mellom Beijing og OSL

Last edited:

.. og billettene skal legges ut i morgen.

Dette må vel merkes godt på SAS sin rute fra CPH? Finnes det noe oversikt over hvor mange som reiser fra Norge via CPH til PEK?

Dette må vel merkes godt på SAS sin rute fra CPH? Finnes det noe oversikt over hvor mange som reiser fra Norge via CPH til PEK?

Så tror jeg du kraftigt overvurdere betydningen af en direkte rute 3 gange om ugen. Mange vil stafigvæk vælge SAS grundet rutetider, status og bedre sprogkundskaber, samt tusind andre grunde. Fos SAS svarer det nok til et lille stik fra en bi.

Jeg vil også tro at argumentet fra en kineser sin side er det samme. Det er mye enklere med språket etc og han vil da gjerne velge Hainan fremfor SAS.
Det er et økende antall kinesere og asiater som kommer til Norge og norden og alle selskap vil vel ha en del av den kaka.

De siste par årene har antall kinesiske hotellovernattinger økt med 200 %. Kineserne kommer, men jeg er ikke sikker på om den norske reiselivsnæringen er godt nok forberedt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited:

Tror denne fort går daglig...
Det kommer til å eksplodere med turister fra Kina og eksport av fisk i buken.

Tror denne fort går daglig...
Det kommer til å eksplodere med turister fra Kina og eksport av fisk i buken.

Nei, når denne nå kommer er kvoten mellom Kina og Skandinavia for kinesiske selskaper brukt opp, slik at den ikke kan utvides eller andre ruter dukke opp, før det eventuelt blir en ny avtale på plass ;)

Tja, si det .. ingenting å finne foreløpig.

Sorry, we are not able to find any direct flight for your itinerary, all prices shown below are for alternative connecting solutions (UI_813)

Fortsatt ikke åpnet for salg, men tidene og flighten ligger i systemene

HU769 PEK0130 – 0530OSL 333 135
HU770 OSL1430 – 0530+1PEK 333 135

Ankomst 05:30 er vel den tidligste schedulerte ankomsten på OSL av ruteflyvninger med passasjerer?

Skal være Inn 0530 ut 1430 med A330-300.

Hvordan er kapasiteten til en A330-300 på en såpass lang flight? Vil ruten være kapasitetsbegrenset, eller kan de laste maskinen med maks antall passasjerer og cargo uten problemer?

Back