Ifra kilder blir den 3x pr uke OSL-Beijing med a330-300 (32C,260Y)
Er det noen begrensninger i rettigheter osv. som gjør at den ikke går daglig, eller er det markedsmessige hensyn?
Hvis sistnevnte vedder jeg en femmer på at ruten oppjusteres til daglig innen et år etter oppstart. Kan ikke være mange ruter i verden som er så overmoden som en link mellom Norge og Kina..
Grattis OSL og Avinor![]()
Gratulerer OSL og Avinor!
A330-300 er offensivt, er kanskje pga frakt at man ikke starter med en mindre flytype?
Ser de har 18 Airbus A330-300 og en ordre på ytterligere syv fly. Alle med 1-2-1-konfigurasjon i business. Fire av dem har reverse herringbone-seter med åtte færre businesseter totalt. De har også noen 787-9 med denne konfigurasjonen. Er det noen spesielle ruter de bruker dette på? Og hvorfor har de ikke samme oppsett på alle fly?
Når Hainan nå starter 3x ukentlig er faktisk hele kvoten kinesiske selskap har mellom Kina og Skandinavia brukt opp. Så skal frekvensen økes må enten dagens avtaler endres eller noen andre trekke seg
Vel kun næsten opbrugt. Der er plads til 21 afgange om ugen. Air China bruger 11, China Easterne 4, Sichuan 2, Hainan 3. Så en tilbage, kommer jeg frem til.
Den anden vej bruger SAS 14 ud af 21. Hong Kong er jo ikke en del af Kina.
I dagens DN er både SAS og Norwegian ute og klager litt på måten Avinor jobber for å tiltrekke seg nye ruter. 100m i budsjett, vesentlige rabatter til nye ruter og i tillegg ble det nevnt at Avinor tar på seg reklamekostnadene for den nye ruten.
Tipper noe sånt som dette, basert på de andre Europa-rutene:Hva blir rutetidene?
Blir det lunsj- eller kveldsavgang fra OSL?
Finner det ikke igjen, men mener å ha lest at billettene skulle legges ut denne uken? Eller?