Replying to Topic 'H
Stort sett alle ikke operative prosjekter i firma har jo stoppet opp, Bodø kontroll har fått begrenset disp fra noen av overtidsreglene, med en ABSOLUT klausul fra tilsynet om at ingen av overtidstimene går til ikke operativt arbeid.
=> Total havari av NATCON prosjektet i Bodø AOR. :spin:
På Bardufoss får vi ikke sendt staben gjennom lovpålagt Safety Management Kurs, fordi instruktørene jobber på en plass der de ikke kan slippes fra operativt arbeid.
Avinor har glemt at Luftfartstilsynet også satte krav om årlig CRM kursing av alle flygeleder, ooops, det rekker man ikke før nyttår! Krabbe på knærne til tilsynet og be om disp igjen....
Og nevnte jeg at flere flygeleder i landet, mest folk som har "strandet" på ikke atraktive enheter i nord, er i kontakt privat med flere service providers i midtøsten.
Serco er på bittet for å si det slik.
Og det beste til slutt: Det tidligste vi kan få tilført nye mannskaper er årsskiftet 2007/08!!!
Da er det maksimalt 7 stk aspiranter som er ferdige! (Og ja btw, de har glemt å rekrutere til dette kurset som starter Aug 2005, og den organisasjonen som har gjort det før er nedlagt!!!!!)
Ja det er en betydelig overkapasitet av flygeledere i Norge.........
