Altså, vi glemmer helt JoeW's innvending om at det går "saktere nede enn oppe" ? OK ?
Videre, for H22QR kommer vi opp i 13 ULD = 6fwd + 7 aft ... mens vi har 210" (= 5m33) lengere fuselage, som derfor gir all den bakke-plassen som trengs for installering og operasjon av TO LUKER TIL NEDE, så vi får FIRE HILOADERS rhs hvortil dolley-trains har brukbar tilgang ... (evntlt, kan Fuel Truck benytte Fuel Inlet/Fuel Control Panel lhs underwing alternative location...). Dette er OK ?
Enige ?
Det finnes en annen "forbedrings-mulighet" : nemlig, å forskyve aft luke på A321 èn ULD-posisjon fremover, pluss forskyve fwd luke to ULD-posisjoner bakover. Da blir antallet transfer-"lengder" for H21QR (med kun to luker nede) satt ned til 11x2 + 11x2 = 44 (ut/inn, 10 ULD = 5fwd+5aft) som vi derfor klarer (jfr Swiss) på 44/2.6 = 17 minutter, istedet for 21 minutter ? Pluss at fwd hiloader kommer vekk fra fwd Catering Truck ?
Klarer ikke dy meg, må fortsette her litt til :colgate: Du kan ikke flytte aft luke fremover, loaderen vil komme for nærme vingen under posisjonering. Du får kanskje lirket den inn, men da vil garantert antall flyskader øke.