• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God torsdags morgen fra Forus

killbox

ScanFlyer Blue
Sitter i mørket på kontoret i dag, da jeg ble møtt med alarm og mørkt kontorlandskap. Heldigvis er det greit vær ute sånn at sola slipper litt lys inn. Satser på en rolig dag på jobb. Ser frem til å ta en lang tur med hunden senere i dag.

Sitter å funderer litt på om jeg skal ta turen ned til IFA i år også i slutten av august eller om jeg skal la være. Litt av trekkplaster i år var å se den nye flyplassen, men det kan jeg vente lenge med.

Last edited:
God morgen fra Narvik. Retur til Bergen i kveld, også denne uken fra BDU. Blir en Oslotur i helgen, så det kan jo bli helt greit om været blir skapelig. Er jo storkamp på mandagen som er verdt å få med seg før en atter setter nesen nordover igjen.

God morgen fra Tjøme. Sol og klart idag, så det må jo da glede de som oppholder seg på feil side av fjorden at de nå ihvertfall kan se den lang mer sjarmerende vestsiden. :stir Frøken Fryd har et par ærend Tønsberg før vi tar en tur ut i seilbåten. Satser på å gøre en god figur som baugpryd. :D trolig ut for noen kalde i kveld :drink: Ha en fin dag

Sitter å funderer litt på om jeg skal ta turen ned til IFA i år også i slutten av august eller om jeg skal la være. Litt av trekkplaster i år var å se den nye flyplassen, men det kan jeg vente lenge med.

Jobber du i elektronikk du også? Blir nok første året på lenge at jeg misser IFA, pga litt for stramt reiseprogram. Men, men... Ellers kunne vi hatt Fly&Transistor på plenen i midten.

Guten Abend Fra hytta. Kan ikke si god morgen enda da det er nøyaktig 12 timers tidsforkjell. Frem eller tilbake blir da kun av akademisk interesse. Har jet-lag som bare rakkskjøyte, men det går nok over. Er beste resort jeg har opplevd i mitt liv dette. Period.

Ha en like optimal en!

God formiddag fra Karrebæksminde. Nyyyydelig morgen her,forventer varmerekord i løpet av dagen. Godt en har vært i Tyskland og bunkret kjØLig drikke ;)
Ha en strålende dag folks :D :D

God formiddag fra OSL

Her har man kommet seg på jobb og fått kaffe i koppen. Ser ut som det blir en stille dag, noe som er helt greit.

I kveld kommer barna tilbake etter nesten en uke hos besteforeldre. Skal bli godt å se dem igjen.

Så krysser man fingrene for at Ford sitt logistikk system har kontroll på min nye bil så den kommer seg over grensen en av dagene. Så jeg kan hente den som planlagt på Onsdag....

Ønsker alle en trivelig dag.

S

Jobber du i elektronikk du også? Blir nok første året på lenge at jeg misser IFA, pga litt for stramt reiseprogram. Men, men... Ellers kunne vi hatt Fly&Transistor på plenen i midten.

Nei, jobber ikke innenfor elektronikk. Er bare veldig genuint interessert i elektronikk, samt at jeg er veldig glad i Berlin og tysk øl :)

God formiddag fra Stavanger.

Relativt bra sommervær i dag, så da blir det tur til byen for å bedrive litt cruise skip spotting.

Ha en fin en forumister :)

Doi!
Kroppen nærmer seg så optimal som den kan bli en grå Torsdag i Juli. Vil nå si at den har bikket 90/100 noe som tilsier at 23 dager "ferie" ("" fordi man har vært syk 18 av de) er over og det skal jobbes drøyt 35 timer i helgen. (med OL på TV'n) ;)
På en annen side, sitter fortsatt å funderer på denne BOS/NYC utflukten i Oktober, ser at hotellene i NYC er ekstremt dyre på den tiden - 11-15000 for 3 netter på hotellene jeg pleier bo på. Dette tyder på at man tar tog fra NYC til BOS og blir der noen dager!

Welly well, have fun på Bora Bora, i Oslo, Trondheim, Bergen, Stavanger og ellers hvor dere måtte befinne legemet ;)

God ettermidag fra Stavanger. Sovehjertet mitt får god pleie om dagen og det er på ingen måte feil etter uker med dagjobbing. Men til helga venter en ganske så ordinær 34-timers nattehelg på jobb så det er bare bra med litt hvile.

Vel, nå når man har våknet er det ikke så mye som står på plakaten. Ha en fortsatt fin dag forumister!

God ettermiddag, kom på jobb og ble spirt om jeg ikke ville på kurs i dag, og det ville jeg jo. Så nå sitter jeg og blir veldig klok. Hjem om 1,5 timer for å rekke siste rest av sommer i Bergen i år.

Oppdaget plutselig at jeg har fått en egen olympsk fotballkanal på tv'n ... Takk, NBC !! :)

Nok en dag med noenogtredvegraderogsol ... kjenner jeg gruer meg litt til neste strømregning.

God dag fra Romsdalen. Er på feil side av Stadt og Dovre for ordentlig sommer. Skyet og tåke. Det er til å bli irritert av. Retur til Oslo i morra. Ser ut som sommeren er slutt fra lørdagen av. Yr.no kan varsle 43 mm nedbør i Oslo på lørdag. Jaja.

God kveld fra hytta. Ikke no jetlag her, selv om man må tåle en times tidsforskjell vintertid.
Kruger National Park idag, fornøyd med resultatet.
Ringte eieren med en klage, da rommet ikke er blitt rengjort de to dagene vi har vært her, skal være daglig room cleaning.

God kveld fra hovedstaden, er rimelig svidd etter dagseilasen på Stena Saga. Farlig å slukke tørsten med øl fra kl 10.00 og droppe solkrem!

Om litt beveger man seg mot sentrum for en lokaltogstur til Drammen hvor sovekupe#10 i vogn 11 blir mitt overnattingsted på vei mot Bergen.

Ha en fin kveld :)

God dag fra Boston. Lite som skjer her. Overskyet, varmt og det skal til å regne. Forhåpentlig vis blir det fint vær over helgen. Har lyst på en liten spottetur... :)

God morgen fra Bergen. Setter snart kursen mot BGO, og en helg i hovedstaden. Det hadde vært fint om solen kunne tittet frem, ettersom juli har vært usedvanlig begredelig i Nord-Norge, men det er vel meldt noe blandet. Jaja, ingenting å gjøre med det uansett.

Back