God tirsdags morgen.

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Nå får det være tid for å si god morgen. Kunne ikke dy meg. Rett og slett. Har drøye to timer igjen av første nattevakt i en slynge på tre. Stille og rolig på Forus i natt og det er veldig bra. Kan allerede nå skimte lyset i tunnellen på torsdags morgen når det er klar for syv dager fri, (med mindre det dukker opp noen ekstravakter da).

Ellers sitter jeg å lurer på hvorfor SK4006 er innstilt i dag. Noen som har noe logisk svar?

07:25 Oslo SK4006 SAS Innstilt

En riktig god tirsdag ønskes det til alle forumister!

Last edited:
Morn morn. Er egentlig langt på dag. Her har jeg holdt på med siste innspurten til å få på plass nok infrastruktur til å håndtere det som er årets store oppgave: skattesøket. I fjor var det ikke min feil ting gikk på skogen, men i år virker det som utviklerne er våkne nok til at dette kan bli spennende. Onsdag morgen kan bli spennende. :p

-A

God morgen Norge - god kveld fra Nebraska!
Skoleuken er nok en gang i gang, og temperaturen synker stadig. Idag var det 0 grader C ved hanegal, og resten av uken byr paa relativt kjoelig vaer, selv for en viking fra nord! Snoestorm i Colorado og Wyoming - det hvite naermer seg med stormskritt ogsaa Western Nebraska - noe jeg selvfoelgelig ikke har noe i mot! Denne uken skal bli brukt til en 10 siders rapport om the House Small Business Committee - meget spennende.
Ha en finfin dag alle forumister, og ha en gledelig jobb/skole/ferie/whatever uke!

Glad morgen... Sikkert nok å finne på etter å ha gått igjennom innboksen min etter 5 dager på tur. Etter dager med pluss 47 grader er det slett ikke ille å oppleve den friske og kjøligere luften her til lands. Ha en bedre tirsdag!

God morgon från HEL. En härlig höst morgon med fina färger då solen stiger.
Har jobbat med manualer i 2 uker och jag börjar bli trött på dem.
Men snart kommer jag ut och får vara nära flygplan igen! Jipii!:EU

Tak CK för senaste leveransen!

God morgen!
Her er det skole som står plana for dagen...
Ellers så blir det en rolig uke, uten noe spesiellt å fore. Ha en fortreffelig uke!

For å være helt ærlig Alex så vet jeg ikke om jeg ønsker deg lykke til med skattlisene:

http://neitilskattelister.no/skriv_under/

Jeg er ikke nødvendigvis enig med at skattelistene skal ligge ute, men som en rein teknisk utfordring i forhold til å konstruere noe som kan overleve hva som kan fortone seg som en horde nordmenn som virkelig skal grave, så er dette faglig ganske lærerikt og interessant.

Jeg har jobbet med en del løsninger som har litt størrelse, men å få dette søket ut, og overleve første formiddagen er noe for seg selv.

-A

God morgon från Uppsala,

Otroligt vacker höstmorgon här också och termometern visar 7,8 grader. Det blir förmodlingen en lång dag på universitetet idag då grupparbeten skall påbörjas och avslutas. Önskar alla forumister runt om i världen en fin tisdag.

Rim på hustakene i dag, deilig høstluft, Harrytur i morgen, jobb torsdag og en flytur en eller annen plass på fredag. Hvor man skal, tja si det, ikke helt greit å vite. Skal si helgen nærmer seg med stormskritt! Han en super høst-dag!

Someone kom meg i forkjøpet med http://www.neitilskattelister.no/

ph-ndr - Kanskje du kan få deg en ny kunde, Billettservice. Der trenger de iflg. pressen og Someone litt ytelsesforbedringer også.

God morgen fra hovedstaden!

Her ser man fram til en rolig dag på kontoret med bare de vanlige arbeidsoppgavene :) Ønsker alle sammen en finfin dag!

_wt_nett_220908_jpg_859544x.jpg

God formiddag fra barteland :)

Småkjølig på morran her, men det går seg vel til. Lite planer for dagen,men den går nok fort allikevel.

Ha en strålende dag folkens :nor :nor :nor

God dag. Dagens prosjektmøte er unnagjort, så nå står det litt opprydding på planen. I kveld blir det Schrøder med FBU 4EVER og andre, mao. en hyggelig aften.

God morgon frå FBU :)

Måtte tidlig opp for å komme med LN-RPJ på TRD-OSL. Er no på plass, og sannelig er det visst snart lunsj -jaggu går tida når ein reiser ;)

Ha ein fin dag alle saman!

Vekket av dørklokka og ikke vekkerklokka. Flisleggeren var tidlig ute i dag også.
Nydelig høstvær på Nærsnes, Seattle's Best Coffee i kruset og bløtkokt egg til frokost. Ikke noe spesielt på kalenderen idag. Som JetBlue skriver: Schrøders i kveld. Blir kanskje et glass eller to på Barolo Vinbar før 21:29 bussen bringer meg dit hvor OSL egentlig skulle vært plassert: Hurumlandet!
Ha en fin fortsettelse på dagen forumnauter!

Someone kom meg i forkjøpet med http://www.neitilskattelister.no/

ph-ndr - Kanskje du kan få deg en ny kunde, Billettservice. Der trenger de iflg. pressen og Someone litt ytelsesforbedringer også.

Jeg kjenner til Billettservice sine problemer, som kunde, og de kan trenge hjelp. Spørsmålet er om de vil ha hjelp. Someone jobber jo i salg og for å summere det slik en økonom ville gjort:

- De selger ut rubbel og bit der folk vil kjøpe nok.
- De gjentar ovenforstående neste gang, uten å investere noe mer i det.

...og hvordan da forklare en økonom at man skal bruke penger på det?

Det er forskjell på en tjeneste som folk må løpende faktisk ha tilgang på, nesten på lik linje med andre sammfunnstjenester (nei, ikke skattesøket, men feks nettbanker), og en rein salgsgreie der man må ta sporadiske topper og bare skal selge ut et gitt kvanta av en vare. Disse siste vil du ikke få til å gjøre så mye grunnet det jeg skrev over, og de i den første gruppen har jeg på flere vis i kundekretsen.

Se bare på det enorme arbeidet med å levere dette forumet hver gang man skal krangle om noe, en stor plastbuss kommer for litt touch 'n go, eller andre store eventer. Det går jo med en hel megabit i ny og ne. ;)

-A

God morgen fra Stavanger! Sitter her hjemme, syk på andre dagen. I morgen SKAL jeg være frisk, basta!

Men for å poste noe flyrelatert: sov nettopp over fjellet på SK254, og det skal være sagt at jeg håper ikke dette belegget er representativt, det var 30 SOB, 1 HOB og crew. Ryddingen håper jeg heller ikke var representativ, det var ikke mye reint. På en annen side var to av crew ekstremt representativt, så det veide opp... :p

-A

God ettermiddag fra Mosjøen!

Det er grått og VELDIG vått... Det har regnet kontinuerlig i så lang tid at jeg har mistet oversikten! Skulle hatt havariøvelse på MJF i dag, men politiet og ambulansen valgte å avlyse øvelsen da det ikke var forsvarlig å la markørene ligge ute i dette været...
Jaja, da blir det vel ny øvelse senere i år!

Kvelden skal dog tilbringes @ MJF med vanlig jobb!

E!

Viste ikke jeg jobbet med salg :p Strategi og analyse er vel mer riktig....jeg trenger ikke selge en dritt ;)

Back