God onsdag fra Sørøst Asia

Ruby

Tomleskolt
Medlem
God onsdag fra Sørøst Asia

God morgen onsdag fra 10400. Da var en på plass gitt, etter en flott tur med bolagets rute 973, i betalt PLUS denne gang. Cateringen var faktisk veldig bra og setet likeså. Fikk meg en blund på +4timer også, men om PLUS er verdt prisen er jeg litt usikker på. Det var fult hus i både Biz og PLUS og antagelig også i economy så en kan jo håpe på at bolaget får denne ruten til å gå i pluss. Det ble også parkering på den nye terminalen, så da kan en jo håpe på retur derfra. En god kopp kaffe er inntatt her hjemme nå og siden settes kursen ut på vandring.
Ha en nydelig onsdag :)

7c8375a57183f88148c135bc39a57b48.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: God onsdag fra Sørøst Asia

God formiddag fra 10050, men om jeg er i samme by eller samme land som Ruby er jeg ikke sikker på, men vi er begge i samme verdensdel-del, sør øst Asia. Jeg er i Gerorgetown, Penang, Malaysia. Kanskje er vi i samme by når jeg i morgen forflytter meg til 10110. Så vidt jeg har forstått får Malaysia ny konge i dag, det er Sjeik/Sultan/Småkongen av Johore som nå overtar som ny konge av Malaysia.
Gårsdagens flight med Firefly hadde både possitive aspekter og negative, men selve flyturen var vel av det possitive, ikke minst det å få et rent fly, var deilig.
Vi ble litt solbrendte i går, merker vi, så nå slaper vi av på hotellrommet på hotel OZO, et ganske så nytt hotel, der frokosteni 21 etg får bestått med god karakter, fra et vestlig ståsted.
Vi skal vel etter hvert ut å se oss litt om, her i Georgetown, men mesteparten av sightseeingen blir i morgen, da utsjekk er kl 12 og flyet går kl 20.30
Ha en fin dag, hvor enn du er.

God morgen fra Vikhammer som er et sted med togstasjon mellom Værnes og Trondheim. Blir å snakke med litt folk i tillegg til kontorering. Retur i kveld så er litt spent på hva Ingunn finner på.

God morgen fra Bergen Børs. 55 minutter tortur på ergometersykkel er unnagjort så nå er det bare å dra på dress og sleik og få i seg en nydelig frokost i Frescohallen.

Det tikket inn en melding om at hovedstadsekspressen er kansellert og jeg må via SVG i en E195. Først må bilen leveres som denne gangen var en GLC hybrid - OK bil, men laaaangt i fra verdt det den koster i Norge. Virker som det eneste de gutta fåt til for tiden er S klasse.

Glad onsdag fra Røros. Kaffe og vafler i frokostsalen om noen minutter. Etter planen hjem med Widerøe til Oslo i kveld om ikke Ingunn krangler det til. Om jeg er flink og/eller effektiv nok i dag så er det frifredag i sikte og da er jo morgendagen slett ikke dum…

God morgen fra kontoret. En aldri så liten forsovelse, så ble et senere tog enn vanlig. Siden dagens iPhone 11 etter 4 år er i ferd med å knele, så satser jeg det snart blir levert en 15 i resepsjonen. Så blir det å bruke kvelden på å overføre. Dog skal jeg få sett innsiden av en hockeyhall i dag også. Ha en fin dag.

Morn fra Tønsberg. Det soves på barnerommet fortsatt, men siden jeg ikke skal rekke noe som helst går det helt fint

God morgen fra havet.

Her er været begynt å ta seg opp. Fikk ekspedert dagens flight som landet fint i 45knop. Så nå er det å få tingene ut av hullet (borehullet altså) og gjøre klart for frakobling av brønnen og ri av været.

Neste helikopter er ikke før fredag, nettopp pga været.
Fredagens helikopter vil gå i skarp rute pga jeg skal hjem med det.

FQTV

Godmorgen fra Kolding. Kufferten er pakket og forude venter 5 ugers ferie i Thailand, forhåbentlig rig på oplevelser. KLM bringer mig forhåbentlig sikkert frem. Ha en god onsdag.

God morgen fra Kongsberg. Her det stille og fredelig i dag. Dagen skal brukes mest til avslapping i dag etter en noe krevende undersøkelse (bronkoskopi) i går på sykehuset. Jeg var våken under hele prosedyren og, men jeg fikk ganske sterke medisiner underveis (bla fentanyl). Selve undersøkelsen gikk veldig greit, men jeg var rimelig utslått etterpå og i går kveld. I går var frikortet i boks også. Jeg hadde nok egenandeler allerede 18. januar, men HELFO bruker alltid litt tid på å registrere alt. Helsenorge sitt ettertraktede Pandion kort er også fornyet for en periode til. :D

God morgen fra kontoret. En aldri så liten forsovelse, så ble et senere tog enn vanlig. Siden dagens iPhone 11 etter 4 år er i ferd med å knele, så satser jeg det snart blir levert en 15 i resepsjonen. Så blir det å bruke kvelden på å overføre. Dog skal jeg få sett innsiden av en hockeyhall i dag også. Ha en fin dag.

Overføringen tar vel noen minutter og ikke hele kvelden;-)

Overføringen tar vel noen minutter og ikke hele kvelden;-)

Nja, plutselig er det noe oppdateringer som må gjøres. Og enkelte passord som ikke blir med. Hvem vet hvordan BankID funker... :p

God onsdag fra Oslo. Kombinasjonen Innlandstrafikk og SJ Nord fungerte nesten litt for bra i går. Det skulle man nesten ikke tro etter de siste ukene med meltdowns i jernbanenettet. Billigere var det også enn Vy sine tog på strekket, men så har jo dynamisk prising blitt mer og mer vanlig på jernbanen noe som av og til kan gi rare utslag. Feks så er SJ Snabbtåg ofte billigere på strekket Gøteborg Malmø enn det tregere Øresundståget (sistnevnte har for øvrig ikke dynamisk prising, der koster det samme uansett når du kjøper billetten).
Jaja ikke stort på agendaen i dag annet enn at jeg skal forsøke å få tak i noen billetter til Åges avskjedskonsert om ca 10 minutter til noen familiemedlemmer. Siden jeg har tid og anledning til å forsøke dette så får jeg bare gjøre det da. Jeg har jo hatt litt flaks før med sånt (blant annet Bruce Springsteen X flere, cupfinale mellom LSK og Brann på nøytral seksjon osv)

Disse kø algoritmene virker jo helt tilfeldig. Feks har jeg jo på mobilen 5k foran meg, en nettleser på pcen 13k foran meg og i den andre nettleseren hele 17k foran meg i kø. Ja jeg trykka på lenken omtrent samtidig alle steder, men mobilen trykka jeg på etter pcen. Uansett så har vel Ticketmaster sagt at det er helt bingo hvor man havner mener jeg å ha lest et sted. Men har nok størst håp på mobilen da vil jeg tro.

Nå er vi nede 2606 foran meg i køen. på mobilen går det virkelgi fremover.
AI og der dukket det opp en melding - få eller ingen ledige billetter. Kanskje derfor det går så fort. Jaja eg venter nå køen ut, av erfaring så er det en del som timer ut osv.

Last edited:

Nei ser ut som dette forsøket mislyktes. Ser på Adressa at konserten nesten var utsolgt FØR det ordinære salget startet. Da var det ikke mye håp for oss vanlig dødlige.

God onsdag fra Parkveien. Brygger på et eller annet grums i halsen, men fortsatt oppegående. En del møter på agendaen og latinamerikansk jobbmiddag på Aymara i kveld. Satser på at en pisco sour gjør susen.

God formiddag fra Forus. Litt småhektisk start på dagen i resepsjonen men morgenrushet er over og forventer egentlig så mye sprell resten av dagen i grunn. Og det er egentlig helt ok med tanke på at det har vært litt smått med søvn i det siste. Min bedre halvdel er veldig gravid noe som gir utslag på "lydnivået i senga". Så nå har jeg flytta inn på gjesterommet. Kan jo godt være at jeg kommer til å sove der en stund fremover når Bølla melder sin ankomst. Helgen min starter i ettermiddag så det skal bli ganske nå nice. Ha en fin dag forumister.

Cupfinale mellom LSK og Brann på nøytral seksjon osv)

Jeg fikk også sikret meg billetter på nøytral seksjon til cupfinalen. Selv om det var en nøytral seksjon, så var det til min store glede stort sett bare Brann supportere på den seksjonen.

Nja, plutselig er det noe oppdateringer som må gjøres. Og enkelte passord som ikke blir med. Hvem vet hvordan BankID funker... :p
Bare gi beskjed så skal jeg sende deg en link der du kan logge deg inn med BankID og oppgi en del detaljer :stir:drink

G'morgen ..

Fin dag her i vestørøst .. hjemmekontoret åpnet før solen sto opp, og da var allerede pelsdotten ferdig med skauturen sin.

Nå kokes det bikkjemat parallelt med at dagens arbeidsoppgaver utføres. Godt med hjemmekontor, tror ikke trykkoker'n hadde passet noe særlig inn i kontormiljøet. Kona klager allerede på lukta, så den er plassert ute i lagerskuret.

Velvel ... back to the chain gang ..

Back