God onsdag fra Sørøst Asia

Re: God onsdag fra Sørøst Asia

God ettermiddag. Her er vi nettopp ferdig med stormen Navnløs og vinden har tatt seg en pustepause. Nå er det stille før Ingrid-stormen. Skolene holder stengt i morgen, så ungene er i allefall fornøyde. Det betyr at jeg skal hjemme-kontorere samtidig som forteller dem hvilken pingle-skole de går på og legger i dem en røverhistorie eller to fra skoleveien min i forrige årtusen.:spin

Naar bollebua til sas er borte paa trd gaar selvfoelgelig flyet fra det som var nabogaten, men flyet som skal soerover har iallfall landet.

Helsenorge sitt ettertraktede Pandion kort er også fornyet for en periode til.

Er det det som du kaller sykehuset sitt Pandion kort.
Ja da har jeg også Helsenorge Pandion kort om kort tid (februar).

Overføringen tar vel noen minutter og ikke hele kvelden;-)

Tja, fra jeg startet og alt var overfør, synkronisert, bankID i gang, ymse apper reaktiveres, passord og to-faktors autentiseringer gjenopprettet, så tok den en god stund

Klarte det på ganske kort tid for et år siden…snaue 30 minutter tror jeg det tok.

Er det det som du kaller sykehuset sitt Pandion kort.
Ja da har jeg også Helsenorge Pandion kort om kort tid (februar).

Nei, det du sikter til er nok frikortet. Det gir ikke andre fordeler enn at en slipper egenandeler på legetimer, fysioterapeut, medisiner på blå resept samt transport til og fra sykehus. Det er kjekt det med frikort. Det sparer meg for store summer hvert år. Frikort får man når en betalt 3165 kroner i egenandeler for det jeg nevnte over.

Det fiktive Pandionkortet til Helsenorge tror jeg det er svært få som har. Jeg skal ikke ta hele sykehistorien min, den er godt nok dokumentert i masse God morgen tråder. Men kort oppsummert har jeg vært gjennom svært mye de siste 2,5 årene. Det har ført til at jeg er blitt veldig godt kjent på sykhuset i Kongsberg og på Riksen. Nå blir jeg behandlet nesten som en konge hvis det dukker opp noe. Kan kort nevne: Direkte kontakt med sykehusene, slipper å forholde meg til legevakt og fastlege, aldri noe ventetid samt en masse andre ting som forenkler hverdagen når det oppstår utfordringer. Skal ikke ta alle detaljer her. Men jeg skulle gjerne byttet bort "pandion" kortet mot å slippe alle helseutfordringene. :)

Back