• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God mandag fra Newcastle

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Hva skal man så finne på idag etter å ha vært rundt i regionen i 3 dager? Hadde jeg utsatt noe kunne jeg sikkert klart komme meg til Isle Of Man igår. Altfor lang langhelg?

Ha en god en alle sammen som har slike luksusproblem.

God morgen fra Tjøme. En løpetur for og hente bilen som står parkert på feil øy her ute venter.
Visstnok 2. pinsedag i dag, men sliter litt med og "feire" pinsen. I riktig gamledager så var det jo på denne tiden av året en fest for vårronna var ferdig, mens så ble også den høytiden rappet av en sånn nymotens religion. Selv om mange av de som både tror og later som de tror på den, ikke har filla peiling på hvorfor de feirer pinse. Kanskje bortsett fra dens venneforening.
Vel, da har jeg noe og fundere på jeg sitter og "nyter" trafikken hjem på E18 i kveld. Ha en fin dag

Morn fra studentbyen. Burde vel begynne å tenke litt på slike eksamener som snart trenger seg inn i livet mitt...

Newcastle ja, dit skal man i oktober men da har man også hovedaktiviteten planlagt, nemlig Rugby VM, Sør-Afrika - Skottland. Det er vel kanskje en slik situasjon man ikke burde utsette booking av overnatting altfor lenge?

God morgen/formiddag fra Snillfjords vidder. Her er det skyet med litt regn i lufta, temperaturen er sånn ca 8-9 +. Prognosene ser egentlig greie ut for de neste dagene også. Åpner denne 2 pinsedagen med en god klassiker..nystekte rundstykker med brunost, litt ''hverdagsluksus'' må en unne seg. Ellers lite på dagens agenda, blir nok fotball i kveld regner jeg med, mulig at moder'n og søster kanskje dukker opp på middag i dag. :)

Ha en fortreffelig dag i alle verdens hjørner! :D

God formiddag fra heimen. Her er det utetjeneste og noe beising som gjelder i dag siden været viser seg fra en fin side. Frykter noen hissige byger senere i dag så gjelder å gjøre seg ferdig med det som ikke er under tak.

God ettermiddag fra Teheran, her valgte man å bevisst ikke starte den 4 god morgen tråden på rad. 3 får holde. Her har man sett Azadi Tower og shoppa litt souvenirer. Så funderer jeg på hva jeg skal bruke de resterende pengene på. Det er jo ikke verdt noenting. Her har man satt seg litt tilrette i hotellresepsjonen selv om pickup ikke er før enda 3 1/2 time, og også prøvd hotellets lunchmeny som de hotelansatte faktisk nyter også. Det er ikke noe stort hotell dette her så spisesalen er kantina for de ansatte og spiseområde for gjester.

Byen er rett og slett slitsom med trafikk i alle retninger og en stadig overfyllt t-bane. Man trenger ikke mer enn 3 kanskje maks 4 dager her i denne jungelen av asfalt. Hadde jeg hatt mer tid i landet skulle jeg gjerne satt meg på en buss til et eller annet sted i landet for det er hyggelige mennesker som genuint ønsker deg vel i landet deres. Litt synd å måtte ta farvel med han som driver boden på hjørnet her, har vært min forsyning hva gjelder vann og kalde leskedrikker de siste dagene. Hyggelig mann.

Fikk også en hilsen fra en t-baneansatt som ønsket meg velkommen, men at jeg måtte vekk med kameraet så lenge jeg var i t-banen. Er jo litt strengt det der her nede har jeg skjønt. I går var det også en inder eller pakistaner som insisterte å betale hotellrommet med VISA, men det er jo ikke noe som duger her nede, men tror han fikk roa seg litt ned.

God formiddag fra Nord. Sitter og kuler'n i "loungen" på LYR mens jeg venter på SK4425. 110,- for to pølser, vann og vin er rimelig billig i fht OSL.

Nå er fingrene krysset for at ingen skal sitte i 4E.

Elefanten er ekstremt lettet over å skulle hjem. Han syntes Svalbard var et møkkasted. Ingenting å gjøre. Bare stein og grus.

Ha en fin en

God formiddag fra Nord. Sitter og kuler'n i "loungen" på LYR mens jeg venter på SK4425. 110,- for to pølser, vann og vin er rimelig billig i fht OSL.

Nå er fingrene krysset for at ingen skal sitte i 4E.

Elefanten er ekstremt lettet over å skulle hjem. Han syntes Svalbard var et møkkasted. Ingenting å gjøre. Bare stein og grus.

Ha en fin en

De tar i det minste akseptabel pris på flyplassen i LYR. Ikke mange andre norske flyplasser som gjør det.

God dag fra Malaga! Her er det vanlig mandag og man nyter det milde vaeret, dog litt regn innimelom i dag. Siste kveld her naa, tilbake 0655 fra Picasso-flyplassen. Straelende opphold i Andalucia. Dog har jeg klart aa oedelegge baade mobil og nettbrett. Derfor manglende skikkelige bokstaver. God mandag!

God ettermiddag fra Oslo.
Siste godt betalte arbeidsøkt på helligdag - 7 måneder til neste gang :8:

Blir vel stille på jobben i kveld uansett

God bank holiday fra GLA som de kaller det her på holmen. En ny jobbperiode på gang hvor ferden går til DUR. Skal ut å fly storhval for første gang før man skal hilse på Convair i morgen tidlig.

Ha en flott mandagsettermiddag/kveld folkens!

God ettermiddag fra Berlin, her er det faktisk også helligdag, dvs alle butikker holder stengt. Helt greit for meg, her har Neues Museum og båttur på Spree stått på programmet. Samt currywürst, som har vært mye omtalt i forumet her, var nesten nødt til å prøve det [emoji6]
a69863801421e38935b9551e3da61813.jpg

Skikkelig currywürst skal kuttes opp i mindre deler. De har til og med egne maskiner for det. Å bare ha saus på en pølse holder ikke.

Her har jeg klart komme meg gjennom shopping-labyrinten og til Aspire-loungen på NCL. De som har laget det innjekkede området her har helt klart blitt inspirert av labyrinten på IKEA.

G'morgen fra Ketchikan hvor morrarushet består av en lang rekke Bevere. Ut og se på fuglelivet i dag før det blir 36 timer til sjøs før vi ender turen i Vancouver. Fikk også et fint sveip forbi flyplassen hvor vi fikk nyte Alaska's morgen-734 til Seattle.

be903857ea2bd57602afe0f061637144.jpg

Morgen fra fjellheimen ved Lake Arrowhead. Gårsdagens tur kjennes mildt sagt på kroppen, men man lever da over. Opprørsstemning for øyeblikket da planen er å komme seg ut av hytten innen kl. 14. Men først skal et halvkilo bacon stekes opp – slikt kan jo ikke gå til spille. :) Det kan meldes om rundt 18 grader og sol, i tillegg til en absolutt godkjent utsikt fra verandaen:

7705f7167866f251f536a6a2bc61bb8d.jpg

Ellers er planen for dagen å svippe innom Venice Beach for middag, før det bærer hjem til Santa Barbara i kveldingen.

God Memorial Day/2. pinsedag!

Last edited:
Har oppgradert til gulletasjen på CPH. Her var det faktisk veldig god plass idag. Skulle ønske de serverte noe varmt, men man får visst ikke alt i denne delen av Europa.

Hmm... en støyende skjerm her med noen som springer frem og tilbake etter en ball. Kanskje ikke så rart at jeg er den eneste i denne delen av loungen. Må se å få lastet ned universalkontroll til mobilen slik at jeg kan få slått av uvesenet. :old

Skikkelig currywürst skal kuttes opp i mindre deler. De har til og med egne maskiner for det. Å bare ha saus på en pølse holder ikke.

Hmmm, jeg er jo novise innen currywürstkunnskap.....blir nødt til å prøve igjen en annen gang da! Men det sto Currywürst på menyen, og sausen var sterk og god, den! [emoji4]

Måten å spise er også forskjellig fra andre hele pølser. Du skal ha noe smått og enkelt å stikke pølsebitene med, ikke en vanlig gaffel, men slike pinner man har i snitter... Eller en mini plastgaffel.

Har wlan over Skagerrak, det varer vel ikke lenge..

Yrkes, ser du sitter.... Og spiser med kniv og gaffel... Helbom!. Finn deg en skikkelig pølsebod.

Maximillian am Ecke, eller hva han nå heter, fx.

Back