God fredag fra MIA

learjet

oversheriffmester
Medlem
God morgen (eller god kveld eller noe) fra MIA

Da har man fått sin første secundary sjekk i immigration,

Kom kjapt av Norse sitt longship og kom relativt kjapt inn i passkøen, ikke så veldig lang. Etter 5 ish minutter kom det en kar og vinket meg frem. Han lukta vel lunta når jeg sto der med en liten pappeske. Damen bak skranken satte opp øya en to tre ganger og syntes det var litt merkelig å skulle fly videre til Guyana for å levere nevnte eske. Så da ble det å følge den blå pilen til egen bagasjeutlevering og direkte inn i venterommet for oss med tvilsomme opplegg. Satt vel og ventet 10/15 min før jeg ble hentet frem og de tok en titt på denne esken. Noterte flittig i filen min... Men slapp kjapt ut med ønske om en trivelig kveld og god tur videre.

Nå blir det å få seg noen timer på øyet før en drar for å fly sydover. Tenker det er lurt å møte litt ekstra tidlig i tilfelle man må viser frem litt mer.
Har ellers fått en lang liste med instrukser for ankomst GEO. Blir vel en 6-7 timer der før retur til MIA. Blir vel ikke veldig overrasket om jeg får en bonus runde hos immigration på returen.

Men egentlig en ganske artig dag på jobben :)

S

God morgen fra havet

Tåken forsvant og det ser ut som gode forhold for dagens HKS. Nattevakten er seig og Agnes savnes dypt og hellig. Blir rett til køys og opp i ettermiddag til taco middag. Ellers er det ikke så mye som skjer

Jo, fikk booket meg en 3-dagers i Malaga på kommende fri. Der har jeg aldri vært. Så den tid, den sorg

FQTV

God morgen på ukens beste dag:-) Det viktigste som skal skje i dager vel en hårklipp slik at man er presentabel til årets beste treff - nemlig Lillestrømtreffet 2024 i morgen. Fredag betyr også en tur innom gutta på Sjømaten på Vinderen. Ekstra Best fredag ønskes.

MIA ja Learjet... Heldiggris - håper du rekker en burger på Smith & Wollensky på vei hjem.

Hei fra Knausen - da er alle ute av huset og Evergooden damper i koppen. Hadde tenkt nok en dag i shorts og Don Johnson skjegg - men grunnet eksternt møte må skjegget bort og shortsen erstattes av en italiener.

Kona har bestilt reker og barna Mækkærn så da blir det vel det..

God fredag fra Parkveien. Få møter og mest indretjeneste på programmet. I går fikk jeg forlenget sommerens Middelhavscruise med en natt i Venezia hvor jeg ikke har vært. Flekisbel SK-billett ble enkelt endret til et meget gunstig timet direktefly til Oslo med E195. Tipper det er klamt, varmt og mye folk i august, så må finne et hotell med basseng. Drømmer om Cipriani men det er jammen $$$$

Morn fra Tønsberg. Her har man vært turist i egen by og tatt turen opp på Slottsfjell. I går signerte man kontrakt for ny jobb fra midten av august, så da er også en byrde borte i hverdagen.
Nå må bare arving nr 2 melde ankomst snart så man kan feire med litt ordentlig drikkevarer

God middag fra Sandnes. Fin start på dagen. I dag var det min tur til å stå opp med den lille så mor fikk sove litt lenger. Etter en drøy time med pappakos var mini trøtt ikke så da var det bare å legge henne til lading i barnevogna. Omtrent samtidig var fruen oppstanden så da ble det en lengre frokost(!) og bare velstand.

Ikke så store planer for dagen utover å se litt på The Voice i kveld. Og så gledes det til Monaco Grand Prix på søndag. Ha en fin dag.

God dag fra Lierkroa. Passet med en sykkeltur i lunsjen, og hadde lyst på is. I kveld blir det å fylle opp bilen med en tredjedels fotballag for å kjøre eldstemann til bortekamp i nabo kommunen.

44a6562bc757392c8f39595606409ad6.jpg

God ettermiddag fra Bangkok. Da var en på plass igjen etter noen få dager på jobb samt 17. mai feiring. EVA leverte supert på siste strekket fra AMS. Nå har en allerede fått seg en liten blund og tente meg ut en liten tur. Heldigvis er den varmeste tiden over og temperaturen ligger nå på behagelige 29°C.
Ha en flott helg :)

God ettermiddag fra Jåttåvågen,
Svært travle dager denne forsommeren. Både i prosjektet mitt i O&G og på Flymuseet der vi skal åpne den nye utstillingshallen og den gamle 13. juni. Det jobbes hver dag mot høytidelig åpning. Samtidig planlegges Sea King fra Sola Land og over riksveien ned til Sola Sjø slik vi gjorde med 6ern for 4 år siden. Det er krevende logistikk som tar mye tid å planlegge. Så langt går det bra.
Helgen går med til arbeid og forberedelser på museet i Sola Sjø.
Ha en fin dag.

G'morgen .. det ble en grei 2-0 seier til Rådyra i dag. ;)

Nå skal det jobbes for siste gang denne uken før det blir langhelg. Ja, vi har faktisk en fridag i mai her i koloniene også.

Blir muligens meksikansk til middag i dag. Fruen ønsker å avslutte uken med en margarita ..

God helg fra Haugesund.
En liten svipptur til Trøndelag unnagjort, 5 strekk med Widerøe Dash 8-100/ 200 og 400, inkl. en mellomlanding i Florø, muligens første gang for min del.
Må ha vært en ørliten ubalanse i propell eller noe på siste strekket, bagasjehyllen innenfor venstre motor bråka noe infernalsk, og det tomme setet foran meg sto også å dirra på en måte jeg ikke har sett før, men landa greit og fint.

Back