God Fredag 10 fra en nesten folketom sandstrand i øst Asia

Futura

ScanFlyer Gold
God Fredag 10 fra en nesten folketom sandstrand i øst Asia

-10 skyfritt og sur vind gjør det skikkelig kaldt å gå ut. Det blåser gjennom marg og bein her i S Koreas nest største by, Busan. 3,6mil innbyggere i byen og 8,5 mil i storby området. Landets største og verdens 6 største containerhavn. Vi bor i bydelen Haeundae Beach og ser rett ned på stranden. som er landets største, fra vårt rom i 23 etg. Hjørnerom i et spist bygg gjør at vinden skikkelig uler. Vi hadde en behagelig tog tur på tvers av landet, fra nord vest til sørøst, i går. Tok taxi fra stasjonen, men når Hotels.com oppgir hotell navn og gatenavn på engelsk så forstår ikke sjåførene hvor vi skal. Dette er et stort problem over alt hvor vi er i SK. Vi hadde hotellet på en kart app, med Latinske gatenavn, så sjåføren kjørte oss til riktig område. Vi fant ut vi var såpas nær at vi heller fikk gå det siste stykket, så ba han kjøre til siden, så vi fikk ta resten til fots. Det viste seg vi var rett utenfor inngangen til hotellet. Det er 2 hotell i samme bygg, de har resepsjon i samme rommet til og med, men bare det andre har navnet sitt utenpå bygget. Korean tar oss forhåpentlig til Tokyo Narita i ettermiddag. Skal være en 737-900, forhåpentlig en ikke-ER så jeg får den krysset av på lista, litt mer sannsynlig å få flydd 900ER senere, selv om jeg heller ikke har prøvd den. Det er turens 6te flight og siste med fullservice selskap, heretter er det bare low-cost som gjelder.
Ha en god dag over hele kloden.

Re: God Fredag 10 fra en nesten folketom sandstrand i øst Asia

Korean tar oss forhåpentlig til Tokyo Narita i ettermiddag. Skal være en 737-900, forhåpentlig en ikke-ER så jeg får den krysset av på lista, litt mer sannsynlig å få flydd 900ER senere, selv om jeg heller ikke har prøvd den.

HL7726 er satt opp .. en ikke-ER. RJon har knipset den.
https://forum.flyprat.no/showthread.php?p=1156013&highlight=hl7726#post1156013

‘Kveld fra SC. Svigerbeistets timing er igjen strålende. Innlagt på sykehus i kveld - kun timer før isstormen slår innover oss. Blir trolig skrevet ut i morgen, noe som vil gi oss potensielt krevende og sikkerhetsmessig tvilsom logistikk .. Velvel, vi får håpe det beste. Ser ut som både vi og Atlanta får en solid mengde is ….

Heia fredager:-) God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Først kaffe, forum og papiraviser før den lille italieneren tar meg opp til toppen av byen. Gutta på Sjømaten på Vinderen har lovet oss best middag - så da er det vel egentlig bare å glede seg.

God morgen. Starter dagen hjemme, så får vi se om det blir kontoret etterhvert. Fått inn 45 poeng for å ha flydd Air Europe AGP-MAD. Samtidigig står det plutselig "undefined" på flightene eg hadde med Saudia som var korrekte. Vi får nå se hvordan det blir med den millionopptjeningen, men tror 13-åringen får starte å lese seg opp på jus allerede nå.

Is-storm i Atlanta og brannstorm i Los Angeles, ser ut til at en rammes uavhengig av poitisk syn der borti vest, håper det beste for LN-MOW og svigermor.

God morgen fra Bæægem. Ble en aktiv dag i går, og noen møter til i dag før man skal hoppe på et så tidlig fly som mulig hjem til årets første Centra-middqg i sofaen på den etterlengtede Knausen. Fikk ni timer søvn i natt, og slet et par minutter på å skjønne hvor jeg våknet - har faktisk ikke peiling på romnummeret annet enn at det begynner på 9. (ikke fyll, men litt mye hotell siste måneden)

Mornings fra Asker. En tur innom jobb, for litt høflig klaging over tingenes tilstand. Så er planen en skitur etter lunsj. Gjelder prioritere. Ha en fin dag.

Morn fra Tønsberg stasjon. Venter på at en dobbel Type 70 tar meg til Elvebyen. Satser på at den dukker opp da toget før er halvtime forsinket

God ettermiddag fra Busan flyplass. Det er som LN-MOW skriver, 19,6 år gamle HL7726 som alt står her, klar til å ta oss om litt over en time, til Narita. Overnattingen i dag var en bonus overnatting med Hotels.com. Jeg hadde visst betalt for frokost også fant jeg ut. Den var veldig koreansk, ikke mye for vestlige ganer. Noe wokkede biff strimler med ris var det jeg spiste mest av, men man blir mett, så kombinert med noe mat på flighten blir det vel ikke noe mer mat i dag. Vi måtte sjekke ut kl 11.00 så gikk vi ned på stranden i kulda, som nå bare er nede i noen få kuldegrader og mindre vind enn i går. Gikk stranden frem og tilbake, så innover i byen, var innom et kjøpesenter før vi hentet bagasjen på hotellet og gikk 4-500m til Metroen. Over alt ellers kan man betale med kort, men ikke på Metroen. Ikke mye info å få, men maskinen hadde engelsk som språk alternativ. Etter å ha tatt metro linje 2, 24 stasjoner var det å bytte til den lille banen som tar deg til selve flyplassen. Der var det ingen info på engelsk over hode. Vi tok til slutt rennafart og kom oss gjennom billett kontroll maskinen. så en liten togtur på 4-5min før vi var fremme på stasjonen. Der var det vakter, gamle damer som ikke kunne et ord engelsk men en overordnet man rundt 30 kom og kunne engelsk. Han tok oss bort til en maskin der vi betalte, også her bare med cash. Vi fikk en "token" som han puttet på en maskin, så fikk vi gå. Innsjekk gikk greit, så en pass og billett kontroll. Der det ikke står et ord på engelsk. Så security, som gikk utrolig greit, kunne ha på både sko og belte. Så automatisk scaning av pass, finger og bilde så var vi gjennom. Så til taxfeen. Det er merkelig at man må prise alt i US Dollar. Hvordan skal vi da vite hvor mye vi har å bruke, når vi skal få brukt opp våre siste lokale slanter. Greit at man har prisen i Dollar, eller som i Sentral Asia, i Euro, men hvorfor ikke også i lokal valuta?
Merkelig land dette her, men at man knapt har skilting på en internasjonal flyplass er helt utrolig. Ha en fortsatt fin dag.

God morgen fra Bæægem. Ble en aktiv dag i går, og noen møter til i dag før man skal hoppe på et så tidlig fly som mulig hjem til årets første Centra-middqg i sofaen på den etterlengtede Knausen. Fikk ni timer søvn i natt, og slet et par minutter på å skjønne hvor jeg våknet - har faktisk ikke peiling på romnummeret annet enn at det begynner på 9. (ikke fyll, men litt mye hotell siste måneden)
¨
Det er jo derfor hotellene gir en liten tja holder for nøkkelkortet hvor de skriver romnummeret... Slik at man ikke glemmer selv etter fuktige netter eller for mye hotell. :)

God fredag fra Oslo - en liten dag i meddommer-tjeneste står for tur, men kun en endagssak som passer greit. Og faktisk en sivilsak og ikke straffesak, trodde det ikke var vanlige med meddommere i sivile saker. Blir i såfall en ny erfaring.

Mornings fra OSL,
Akkurat landed med 4002 , fin flight over fjellet i morges med -RST.
6 kalde her på Galemoen i morgentimen , nå avgårde med et tog til Lysaker og videre til FBU for jobbdagen.
Retur med 4051 seint i kveld etter å ha besøkt familieoverhodet på ettermiddagen/kvelden.
Ha en fin dag.

God morgen fra Forus. Trafikken er alltid lettere på fredag, heldigvis. Vanligvis slipper jeg dager preget av møter, men i dag slipper jeg ikke unna.

Nuvel, snart helg.:drink

Strandferie i Sør Korea på vinteren høres ikke helt rett ut :D

HL7726 er satt opp .. en ikke-ER. RJon har knipset den.
https://forum.flyprat.no/showthread.php?p=1156013&highlight=hl7726#post1156013

‘Kveld fra SC. Svigerbeistets timing er igjen strålende. Innlagt på sykehus i kveld - kun timer før isstormen slår innover oss. Blir trolig skrevet ut i morgen, noe som vil gi oss potensielt krevende og sikkerhetsmessig tvilsom logistikk .. Velvel, vi får håpe det beste. Ser ut som både vi og Atlanta får en solid mengde is ….
Leit å høre om svigerbeistet har havnet på sykehus, men det skjer dessverre ofte med de eldre.
Hvis du ble lagt inn på sykehuset I Greenwood, SC så burde hun være i gode hender spesielt om hun ble behandlet av Dr L. Holmes på ER. Han er min svigerinnes far.
Uansett lykke til både med henne og issstormen som kan absolutt være skummel i de trakter.

---
En sjelden god dag fra meg også (liker ikke å brette meg ut personlig).
Her for man se hva dagen bringer utover litt mathandel og en mosjonstur som alltid er en god ide for en sliter med kronisk sykdom og blir litt mye sittende til tider.
Ser ut til å bli en flott men noe kjølig dag her i sørvest (Stavanger).

Last edited:

God formiddag fra Kristiansund. Her snør det. Har vært ute med freseren en gang, og det blir vel en runde til etterpå.

For dere som liker "vintervær tråden" så er jo denne tjenesten fra Avinor kjekk https://www.ippc.no/ippc/index.jsp Jeg bruker den litt i bakgrunnen med tanke på jobb, samt denne https://cms.stormgeo.com/portal/loadportal (krever innlogging, men det skal vel de fleste greie å resonere seg frem til eller anskaffe)

God fredag fra gjemmekontoret.

Siste dag av en passe småbedriten uke. Dagen i dag begynte i det minste bra, helt til en kunde hadde litt tekniske problemer, før Elvia bare: "Hold my beer!"
Rammet både meg og en kollega som bor passe langt unna, så det var passe svære greier.

Av en eller annen grunn ville ikke laptopen koble til mobilen heller. Varte heldigvis ikke lenge, men lenge nok til at man ble hengende litt for mye bakpå.

Bare resten igjen. Håper jeg er ferdig i rute i dag.

Ha en god en :)

Hei fra isdekket Gamleby
Ønsker dere alle en God helg

Frihelg for min del, denne gangen.

"Is-storm i Atlanta"
Er det derfor SK929 er kansellert idag ?

Leit å høre om svigerbeistet har havnet på sykehus, men det skjer dessverre ofte med de eldre.
Hvis du ble lagt inn på sykehuset I Greenwood, SC så burde hun være i gode hender spesielt om hun ble behandlet av Dr L. Holmes på ER. Han er min svigerinnes far.
Uansett lykke til både med henne og issstormen som kan absolutt være skummel i de trakter.

-

Takk. Det var bare unge leger som kom innom, men så en 'gamling' i gammeldags hvit frakk - mulig det var ham.

Ser på tv at det laver ned i Atlanta. Neppe en god dag på jobb for de som møter opp.. Dårlig dag generelt å være passasjer også. Her i Greenwood har vi foreløpig ikke sett annet enn litt regn, men vi ligger noen timer bak. Varselet er lite lystig, men vi får se hva som kommer..

Er isstorm det samme som underkjølt regn? Altså ikke storm som vind, men nedising av alt?

God formiddag fra Santiago. Ingen tegn til is-storm her, men med knusktørt middelhavsklima a la California er brannberedskapen på topp. Dagens løpetur er unnagjort før det blir for varmt. Nå skal det pusles i hagen. Ha en god fredag.

92a1a608677dea74f559cd9ec5e837c9.jpg

Back