Gjeting av dokøen hos SAS

Re: Gjeting av dokøen hos SAS

Problemet med dette er kanskje at antallet plus-seter varierer fra flight til flight.
I tillegg til at gardin er fundamentalt feil i Norge hvor alle er like uansett om man vil eller ikke..

Så ikke ut som kvinnen i 2C syntes dokø var herlig. Hun så faktisk litt skremt ut når dette bildet ble tatt.

Attachments

• 2014-05-08 15.29.36.jpg
    2014-05-08 15.29.36.jpg
    75.3 KB · Views: 1,467

Så ikke ut som kvinnen i 2C syntes dokø var herlig. Hun så faktisk litt skremt ut når dette bildet ble tatt.

Hahaha!
Send det inn til SAS, så kanskje de bruker det i sin neste reklame for "SAS Plus = lav puls" :headbang

Jeg går aldri på do foran hvis jeg sitter bak plus skiltet, og synes at man bør respektere klassene.

Ikke det at jeg synes det er så veldig hyggelig å ha en kø, unsett om de skal på do eller ikke tett innpå meg ( gjelder noe av det samme med de som skal stå å prate i midtgangen ), men en del av problemet med dokø foran er jo at det faktisk ofte ikke annonseres at do foran er bare for plus. Reiser mange korte turer med SAS i Norden, og det er faktisk skjelden jeg hører de opplyser om dette. Har dog et lite forbehold, da jeg ofte sover, og derfor kan ha misset en del annonseringer, men de gange jeg er våken er det fortsatt skjelden jeg hører dette

Jeg har vel snart 40 flights med SAS i år og har ennå ikke hørt noen si noe om at toalettet foran er for plus..

De sier det ikke innen Sør -Norge. Problemet er vel ikke der før reisen er over to timer kan jeg tenke meg.

Ingen annonsering om dette OSL-MAN og MAN-OSL søndag/onsdag. Satt i Go og valgte toalettet bak men så at dette ikke ble håndhevet i det hele tatt foran.

Det er generelt lite trafikk på toalettene på mine 40 minutters turer ja, men heller ikke OSL-DUS eller osl-cph har jeg hørt noe slik. CPH spesielt har veldig mange rader i plus.
Widerøe har vel ikke samme opplegget?

Hos Brussels Airlines ble dette annonsert på flighten mellom BRU og TLV (A319). Gardin på plass og klar beskjed over PA at de som reiser i økonomi bruker toalettet bakerst i flyet. Fungerte bra, ingen fra de bakre rekker sneik seg fram og de i C slapp dermed rumper i ansiktet underveis ;)

Hei,

Jeg har et par spørsmål etter en nylig grancatur med en -700.

1. Har "charter plus"-kunder fortrinnsrett på bruk av fremre toalett? Plus bypasset køen, til høylytt misnøye blandt almuen (dette er muliggjort ved at køen starter bak plus.

2. Har man gjort seg noen tanker om hvor gunstig det er å benytte seg av et fly med to toaletter på slike lange flygninger? Observerte at det sto (til enhver tid) minst 6-7 i kø både fremme og bak, tidvis flere. Selv sto jeg 30 minutter i dokø.

Jeg vet ikke hva greia er, men klientellet på disse turene bruker gjerne minst fem minutter hver inne på do, i tillegg er det jo en del småbarn med bleieskiftbehov som nødvendigvis må få prioritet her.

Denne løsningen er jo helt absurd for
* De som må på do.
* CC som må presse seg forbi.
* De som sitter ved siden av en kø i fem timer.

Jeg foreslår et kølappsystem! :D

Last edited:

Er det ikke samme problem på de nye a320-maskinene at det kun er to dasser? Forrige gang jeg fløy til LPA stoppet jeg i London, og det tror jeg at jeg fortsetter med.

Er det ikke samme problem på de nye a320-maskinene at det kun er to dasser? Forrige gang jeg fløy til LPA stoppet jeg i London, og det tror jeg at jeg fortsetter med.

Nå har vel de tre, en foran og to knøttsmå bak?

Det er helt crewavhengig. Jeg flyr ganske ofte den ruta og opplever alt fra at fremre toalett kun er for plus til at køen skal starte bak rad feks 9 til fri flyt. 1D er ikke drømmesetet på turene. Konstant trykk med folk som står å småfiser og tråkker rundt beina dine

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg må si den do-flyinga er nesten absurd. Det virker nesten som folk har holdt seg der nede på bakken,for å kunne stille seg i kø over skyene. Skjønner at man kan bli 'litt trengt' på tampen av en tur til Granca, men allerede når setebelteskiltet slukkes?

Det er helt crewavhengig. Jeg flyr ganske ofte den ruta og opplever alt fra at fremre toalett kun er for plus til at køen skal starte bak rad feks 9 til fri flyt. 1D er ikke drømmesetet på turene. Konstant trykk med folk som står å småfiser og tråkker rundt beina dine

Sent from my iPhone using Tapatalk

Enig i at dette er crew avhengig. Reiste med Sk for Apollo lørdag. Ingen aktiv gjeting og ingen prioriteringer i dokøen, men klar instruks om å skygge unna galley. Har ellers gjort samme observasjoner om enkelte sin ekstreme tidsbruk, selv med lang kø

Skjønner at man kan bli 'litt trengt' på tampen av en tur til Granca, men allerede når setebelteskiltet slukkes?

Folk som skal til Granca har vel varmet opp litt på flyplassen før avgang?

Sånn for øvrig en "artig" historie: Fløy SK938 (gamle SEA-CPH). Det hadde blitt litt å drikke på i terminalen før avgang. Så boardet vi, og jeg måtte vel ikke nevneverdig før jeg satte meg i setet. Tiden fra man må feste beltet til man kan ta det av igjen er dog ganske lang, og i løpet av den tiden bygget det seg opp et brukbart trykk. Da lyset endelig gikk av, var jeg kjappere ut av setet enn man rekker å si "jegmåtisse", fant vegen til nærmeste toalett som førstemann på den flighten, og stilte meg opp....

Nå er det for øvrig ganske mye fjell der oppe i nord-øst-hjørnet av USA, og sånt kan ofte skape litt urolig luft, og plutselig turbulens. Sånn til info

Jeg har varmet opp til nesten hver eneste flytur, og har ikke hatt behov for å stille meg i dokø nevneverdig ofte. I siste liten og knapp connection er untakene.

Jeg må si den do-flyinga er nesten absurd. Det virker nesten som folk har holdt seg der nede på bakken,for å kunne stille seg i kø over skyene. Skjønner at man kan bli 'litt trengt' på tampen av en tur til Granca, men allerede når setebelteskiltet slukkes?

Når man har mye adrenalin i kroppen, så skilles kroppsvæsker ut. Veldig typisk for de med bevisst, eller ubevisst, flyskrekk, er å måtte tisse 1 milliard ganger. Helt til blæra er tom, da trykker kroppen resten av væska ut av kroppen din og ber deg gå 5 ganger til på dass. Helt vanvittig hvor slitsomt det kan være!

Samme gjelder stress, har du litt reisestress, f.eks "ååå gud vi må sjekke inn vi må rekke et fly, vi må huske ditten og datten" slik den litt gjengse uvante sydenflyveren er, så får du gjerne litt trykk på blæra av samme årsak som ved flyskrekk.

Typisk er også at jeg kan klare å forholde meg rolig under avgang, men så er selve avgangen svært turbulent. Da er det rett på dass, selv på korte flyvninger som Oslo-Stockholm. Eller hatt en rolig flight København-San Fransisco og BAM 30 minutter ganske intens turbulens. Da må det tisses 14 ganger etterpå.

https://www.livescience.com/60524-why-do-you-pee-when-nervous.html

Ellers er det vel mange typisk granka med mye øl og vin, alkohol er som kjent vanndrivende.

Back