Germanwings A320 krasj i Frankrike

Fikk mandag beskjed om at aprilutgavet av ombordmagasinet til Lufthansa var forsinket da det måtte trykkes opp igjen for å endre forsiden som var upassende. Tirsdag skal en ny utgave komme.

Er det noen som vet hva som stod på forsiden av magasinet de stoppet? "Opplev Alpene med lufthansa"?
 
300 M€ i erstatning sammenlagt, for konsekvent (planlagt, i ansvarlig bevisshet) mord pä 149 personer faller meg uverdig kommende fra DLH-gruppen. Mesteparten gär tilbake til Germanwings, for tap av A320. Deretter kommer vel yrkes-forsikring til Personalets etterlevende. De som blir glemt i farten blir nok Passasjerenes familier og andre etterlevende som stär med gyldigt krav, som alle fär magre bidrag. Smertens pris er blitt en billig dagligvare for dagen. Pr disse tider, stär barn pä familie-hodets ökonomiske ansvar gjerne til 25-ärsalderen, hvorinn kommer budsjett for studier v/Harvard eller Princeton eller PolyTechnik Zürich som lyder pä opp til 130,000 USD/är ... Hvordan mener man at 8,000 € pr etterlevende barn vil holde til oppfostring hos Onkel eller Gudfar ?
Det totale bildet av kostnaden for Germanwings, dvs. erstatning i form av forsikringsutbetalinger, utbetalinger som ikke dekkes av polisen samt belastning på merkevaren blir astronomisk. Blir overrasket hvis Germanwings overlever som flyselskap.
 
Det totale bildet av kostnaden for Germanwings, dvs. erstatning i form av forsikringsutbetalinger, utbetalinger som ikke dekkes av polisen samt belastning på merkevaren blir astronomisk. Blir overrasket hvis Germanwings overlever som flyselskap.

Det var allerede bestemt lenge før dette skjedde at merkevaren Germanwings skal forsvinne.
 
Live om denne på BBC World News nå.

Rapport på pilot etc. Legenes ansvar, taushetsplikt etc etc.
 
Faren til Andreas Lubitz har kalt inn til pressekonferanse fredag.
Han mener å kunne bevise at sønnen var uskyldig.
http://www.tv2.no/nyheter/9008095/

Jeg kom fra Berlin idag, og på tv idag morges, var dette en stor sak. Hanhadde innkalt til pressekonferanse på et hotell i Berlin på dagen 2 år etter, - at han hadde valgt nettopp det tidspunktet, og visstnok skulle den starte kl 1030, som også skulle sammenfalle med tidspunktet for ulykken.
Han skal ha med seg en ekspert, som skal kunne si at sønnens depresjon ikke var noen årsak.
 
Egentlig bare vås. Hevder Andreas L ble utsatt for en giftig gass som satte han ut av funksjon til å fly.
Men etterforskningen viser jo at autopiloten ble styrt aktivt med inputs fra vedkommende helt til de traff fjellveggen. I tillegg ble kapteinen blokkert ute fra cockpit.

http://www.bbc.com/news/world-europe-39379724?SThisFB



Karbonmonoksid i følge deres teorier for å forsøke frikjenne sønnen.
Uansett, verken første eller siste foreldre som nekter innse når deres håpefulle ikke er så håpefull allikevel.

Nå er dette en langt mer alvorlig sak, men dette er jo litt som de her i byen som engasjerer advokat når deres barn driter seg ut på en matteprøve (de ikke gadd lede til)
 
Avherald har postet en tjukk oppdatering til 10årsdagen for denne ulykken. Jeg trodde avherald var en seriøs side med fakta, men dette får meg til å bli litt ambivalent. Er dette veldig konspiratorisk? Kan det være noe i det?

De mener visstnok at cockpitdøra var defekt, at FCU selected altitude kan hoppe mellom verdier uten å manuelt innstilt, og de mener at det ikke foreligger beviser for at det var kapteinen som gikk ut - samt at de mener at piloten som ble igjen i cockpit nesten umiddelbart ble "incapacitated" når den andre piloten gikk ut.

Hva mener fagkompetansen?

https://avherald.com/h?article=483a5651/0164&opt=0

De har visstnok delt denne infoen som har blitt faktasjekket av dokumentarskaperene bak denne serien:

https://www.youtube.com/watch?v=WSXJFhHZzc0
 
Avherald har postet en tjukk oppdatering til 10årsdagen for denne ulykken. Jeg trodde avherald var en seriøs side med fakta, men dette får meg til å bli litt ambivalent. Er dette veldig konspiratorisk? Kan det være noe i det?

De mener visstnok at cockpitdøra var defekt, at FCU selected altitude kan hoppe mellom verdier uten å manuelt innstilt, og de mener at det ikke foreligger beviser for at det var kapteinen som gikk ut - samt at de mener at piloten som ble igjen i cockpit nesten umiddelbart ble "incapacitated" når den andre piloten gikk ut.

Hva mener fagkompetansen?

https://avherald.com/h?article=483a5651/0164&opt=0

De har visstnok delt denne infoen som har blitt faktasjekket av dokumentarskaperene bak denne serien:

https://www.youtube.com/watch?v=WSXJFhHZzc0

Tjukk oppdatering er sikkert og visst! Kan ikke se videoen da den kanskje krever tysk IP adresse?

Etter 17 år i fransk luksus, i alt fra museumsgjenstander som kun holdt sammen av gammel vane og teip til siste mote, har jeg enda tilgode å se eller høre noe tilnærmende den oppførselen til FCU (der man styrer autopiloten fra) de her referer til. Hvis den oppførselen er en "ting" skulle en jo tro at det er noe som kunne skje andre også og ikke bare dette bestemte flyet... I tillegg vil ikke en Airbus autopilot (i A320-serien, ihvertfall) forandre høyde av seg selv bare fordi en annen høyde stilles inn på FCU, med mindre man i tillegg velger en annen vertikal modus for autopiloten.

Greit nok at de sier at granskingen ikke skal utføres med tanke på skyld, men også i 'just culture' verden er der noe som heter 'culpability' (skjødesløs/villet handling eller noe i den duren). Det er ikke det samme som skyld og betyr kun at en som flyger ikke kan gjøre som en vil for så å trekke 'sikkerhetskortet' for å rettferdiggjøre en bestemt handling (riktignok vanskelig i denne saken).

Det ser jo ut som de til slutt og rest er etter det faktum at skyld vel ble tillagt annenflygeren uten håndfaste bevis, kan en vel si, siden ingen vet hva som faktisk skjedde da der ikke finnes billedlige bevis eller hva man nå tenker må til. Dermed trekkes vel menneskerettigheter og den slags også inn, og så er der vel en bok som skal selges ser det ut til...
 
Last edited:
Tjukk oppdatering er sikkert og visst! Kan ikke se videoen da den kanskje krever tysk IP adresse?

Etter 17 år i fransk luksus, i alt fra museumsgjenstander som kun holdt sammen av gammel vane og teip til siste mote, har jeg enda tilgode å se eller høre noe tilnærmende den oppførselen til FCU (der man styrer autopiloten fra) de her referer til. Hvis den oppførselen er en "ting" skulle en jo tro at det er noe som kunne skje andre også og ikke bare dette bestemte flyet... I tillegg vil ikke en Airbus autopilot (i A320-serien, ihvertfall) forandre høyde av seg selv bare fordi en annen høyde stilles inn på FCU, med mindre man i tillegg velger en annen vertikal modus for autopiloten.

Greit nok at de sier at granskingen ikke skal utføres med tanke på skyld, men også i 'just culture' verden er der noe som heter 'culpability' (skjødesløs/villet handling eller noe i den duren). Det er ikke det samme som skyld og betyr kun at en som flyger ikke kan gjøre som en vil for så å trekke 'sikkerhetskortet' for å rettferdiggjøre en bestemt handling (riktignok vanskelig i denne saken).

Det ser jo ut som de til slutt og rest er etter det faktum at skyld vel ble tillagt annenflygeren uten håndfaste bevis, kan en vel si, siden ingen vet hva som faktisk skjedde da der ikke finnes billedlige bevis eller hva man nå tenker må til. Dermed trekkes vel menneskerettigheter og den slags også inn, og så er der vel en bok som skal selges ser det ut til...

Antakeligvis er det da noe special med tysk IP, her funker det uten problemer. Slo meg nettopp at hele greia er på tysk, så det er vel begrenset med folk som kan se den helt uten problemer.

Jeg tenker det er merkelig om det skulle være tilfelle, og at det A L D R I har blitt nevnt ellers? Jeg er så forvirret hvorfor avherald skulle henge seg så opp i dette, man blir ikke rik av å selge bøker, og så mye oppmerksomhet har han heller ikke fått fra tematikken. Det har ikke vært headlines her. Og at dette skulle skje samtidig som at noen ble incapacitated alene i cockpit, det lukter helt sinnsykt kreativ konspirasjon mer enn faktuell reell sjans...
 
...
Jeg er så forvirret hvorfor avherald skulle henge seg så opp i dette, man blir ikke rik av å selge bøker, og så mye oppmerksomhet har han heller ikke fått fra tematikken. Det har ikke vært headlines her. Og at dette skulle skje samtidig som at noen ble incapacitated alene i cockpit, det lukter helt sinnsykt kreativ konspirasjon mer enn faktuell reell sjans...

Nå er vel AVHerald en privat drevet type media webside og dermed trenger jo ikke innholdet å være nøytralt som sådan. Det er jo et sted som en kan bruke som en oversikt over mangt og mye av det som skjer, men innholdet må jo også tas deretter.
Den siste oppdateringen angående denne saken virker jo kanskje litt søkt men det virker jo som de har gjort noe arbeid i bakgrunnen for å si det sånn. Det er jo ingen tvil ut ifra det som er skrevet at dette er en personlig argumentasjon fra de som er involvert i denne oppdateringen (og boken og hva annet der måtte være). Det sier de jo også, at det er basert på rettsdokumenter og den slags og der er ikke noe direkte nytt fra flyet (som CVR og FDR, annet enn det som er tilgjengelig i det offentlige rom). Dermed blir det jo bare det, meninger, og så får det bli opp til andre instanser om de skal (eller kan) åpne opp det hele igjen.
 
Denne saken og dokumentaren er behørlig debattert på nettstedet pprune og konsensus der er at argumentene er langt inn i det konspiratoriske og ikke holder vann. De som poster er flygere og teknikere med solid grunnlag for sine argumenter (slik jeg vurderer det). Jeg stoler på dem. Det er forøvrig interessant at det med jevne mellomrom dukker opp saker der det sås tvil om undersøkelser. I Norge er Partnair-ulykken og Mehavn eksempler.
 
Back
Top