Årsaken til at piloten valgte å skjule sykdommen for arbeidsgiver får vi kanskje aldri vite, men hvordan er det med sykemelding og lønn i Tyskland og dette selskapet? Noen som vet?
Lurer på om han refererte til Helsepersonell loven og §34:
http://lovdata.no/lov/1999-07-02-64/§34
Det jeg har hørt om tysk sykeforsikring er at dette er obligatorisk for alle arbeidsgivere, samt at man får full lønn i 1.5 måned og deretter 70% i inntil 1.5 år (med forbehold, for jeg fant ikke informasjonen i farten). Man vil tro at dette gjelder også for Germanwings-ansatte.
"Det jeg har hørt".. "Man vil tro at dette gjelder..." Hvorfor ikke sjekke om alle Germanwings-piloter er sikret slik du beskriver. Kanskje er på andre tilsettings-/kontraktsvilkår.
Det tilsvarer rundt 2,4 milliarder norske kroner. Det er rundt 30 forsikringsselskaper som utbetaler oppgjøret som ledes av det tyske gigantselskapet Allianz.
Bild melder visst at det skal eksistere en mobilvideo som viser de siste sekundene før flyet treffer bakken, og som bekrefter CVR sine lyder.
http://www.bild.de/news/ausland/flu...s-sekunden-bis-zum-absturz-40376768.bild.html
Finner det egentlig litt rart at ingen av passasjerene har slått på mobilene sine, og gjort Facebookoppdateringer eller sendt SMS, før katastrofen var et faktum. Av 149 mennesker, så vil vel et lite utvalg være trolige til å innse hva som skjer, og å poste samt sende sms til de man er glade i. Dette skjedde jo blant annet 11 september, før terroristene kjørte inn i skyskraperne.
Men, etterforskerne har vel sikret seg samtlige mobildata fra passasjerene ombord, for lengst?
(Så får MOD slette dersom dette er upassende)
300 M€ i erstatning sammenlagt, for konsekvent (planlagt, i ansvarlig bevisshet) mord pä 149 personer faller meg uverdig kommende fra DLH-gruppen.
Vg.no melder at også ferdsskriveren nå er funnet. Får håpe det kan hentes data også ut fra denne.
SIC-Vermerk nur in der Lizenz
Ziemlich klare Sache also, sollte man meinen. Doch im Fall von Andreas L. ist es alles andere als klar. Das beginnt mit dem Nebenaspekt, dass eben jener Vermerk zwar in seiner Lizenz stand, nicht aber in seinem Tauglichkeitszeugnis. Dort war nur "REV" eingetragen. Das bedeutet "Review" und damit das Gleiche wie "SIC". Im Fall von Andreas L. sorgte das erst einmal für Verwirrung: Die Lufthansa behauptete anfangs, es gebe keinen SIC-Vermerk und die medizinischen Zeugnisse seien einwandfrei.