• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar

Re: Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Det går nedover med produktet ombord [emoji21][emoji21]

Vann takk.

Q, noen som liker det skvipet Lanson??

Sent from my iPhone using Tapatalk

I alle dager? Nå har de gått fra Taittinger til Drappier til Lanson i løpet av under et år.

I alle dager? Nå har de gått fra Taittinger til Drappier til Lanson i løpet av under et år.

Sant nok.
Jeg er fortsatt i "sjokk" - Feedback vil bli levert.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg hadde et par turer med noen av de første flightene i 2011. Mener det faktisk var Lanson de serverte på den tiden.

Jeg er om vanlig mektig imponert over sommeliernivået på Champagne kunskapen til våre medreisende ;)

Er det ikke bare å be om "saudi champagne" først som sist? Bedre er det også.

Jeg er om vanlig mektig imponert over sommeliernivået på Champagne kunskapen til våre medreisende ;)

Det kan jeg skjønne.
Vi som vanligvis reisere SkyTeam er meget godt vant. Topnoch champagne allerede fra vi får bekreftet billetten. Da blir man flaske etter flaske ganske god :)

Re: Qatar - tilbudstråd 2016

Et spørsmål litt på siden. Noen som vet når Qatar åpner innsjekk på Gardermoen?

Tikket inn en mail fra Qatar i går hvor headingen var online upgrade offer for en tur neste uke. Jeg ble glad og så frem til å meske meg med litt oppgraderinger etter ungene var i seng. Jeg har noe så nobelt som sølvkort hos Qatar og billettene er fleksible så dette må jo bli enkelt.

Det artige er at tilbudet gjaldt kun DOH-DXB som er vel 50 minutter og de skulle ha kroner 4.554,- for morroa.. Er ikke det et latterlig dårlig tilbud? Når 85% av turen likevel er på kveg?

Jeg avslo denne.

Last edited:

Det artige er at tilbudet gjaldt kun DOH-DXB som er vel 50 minutter og de skulle ha kroner 4.554,- for morroa.. Er ikke det et latterlig dårlig tilbud? Når 85% av turen likevel er på kveg?

Jeg avslo denne.

Det var hårreisende dårlig tilbud.

Fikk et lignende tilbud på DOH AUH DOH.
Ca 4000.- fra kveg til First.
Jeg avslo.

Sist eg reiste fra Oslo fikk jeg tilbud om oppgradering til Biz for 3700.-
Da slo jeg til.

Sent from my iPhone using Tapa(s)talk

Det var hårreisende dårlig tilbud.

Fikk et lignende tilbud på DOH AUH DOH.
Ca 4000.- fra kveg til First.
Jeg avslo.

Sist eg reiste fra Oslo fikk jeg tilbud om oppgradering til Biz for 3700.-
Da slo jeg til.

Dette tilbudet var også til "First", men for reiser innad i Midtøsten (DXB, AUH, BAH etc) så er jo First det samme som Business så det er ingen fancy lounge, fiske-egg eller lignende.

Reiser med QR om en ukes tid i (billig)biz, og nå er setekartet utilgjengelig på første leg OSL-DOH, mens på de andre strekningene ligger den åpen som vanlig. Bør jeg være bekymret for å bli nedgradert? Flightstatus er confirmed, så alt annet ser normalt ut utenom at man ikke kan se eller velge i setekartet.

Hvorfor skulle du bli nedgradert? Hva står det under passanger details?

Reiser med QR om en ukes tid i (billig)biz, og nå er setekartet utilgjengelig på første leg OSL-DOH, mens på de andre strekningene ligger den åpen som vanlig. Bør jeg være bekymret for å bli nedgradert? Flightstatus er confirmed, så alt annet ser normalt ut utenom at man ikke kan se eller velge i setekartet.
Opplevd det samme en gang kabinen, da var kabinen full.

Opplevd det samme en gang kabinen, da var kabinen full.

Da passer det godt med at han skal fly neste lørdag. Den er utsolgt i biz.
8fdd864c3f69dd54daf051f73d7cb38e.jpg

811a2a19a1f308688fcd7ea1bc62cbe1.jpg

Stemmer godt med avreise neste lørdag. Ok, men da tolker jeg det slik at setekartet ikke er tilgjengelig fordi det ikke er noen ledige seter å velge blant. Ingen spesiell grunn til at jeg skal bli nedgradert, men blir jo litt paranoid når setekartet plustelig ikke er tilgjengelig...

Stemmer godt med avreise neste lørdag. Ok, men da tolker jeg det slik at setekartet ikke er tilgjengelig fordi det ikke er noen ledige seter å velge blant. Ingen spesiell grunn til at jeg skal bli nedgradert, men blir jo litt paranoid når setekartet plustelig ikke er tilgjengelig...

Var det samme på min booking i oktober også. Kunne åpne setekart å velge på 3 av 4 flighter. Men DOH-OSL var "ikke tilgjengelig" siste tiden før avreise.

Jeg skal reise med QR C/F og lurer på noe

Jeg skal reise OSLDOHBKK tur retur. Har First på DOHBKK/BKKDOH.

Noen som har reist på First med QR før, og vet om vi blir møtt/hentet ved ankomst fra OSL?
Har prøvd å google meg frem, men finner ikke noe skikkelig svar.

På returen, når vi kommer til DOH, vil vi da ha tilgang til First-loungen? Ankommer på F, men skal videre på C.

Noen som har peiling? :)

Re: Jeg skal reise med QR C/F og lurer på noe

Jeg skal reise OSLDOHBKK tur retur. Har First på DOHBKK/BKKDOH.

Noen som har reist på First med QR før, og vet om vi blir møtt/hentet ved ankomst fra OSL?
Har prøvd å google meg frem, men finner ikke noe skikkelig svar.

På returen, når vi kommer til DOH, vil vi da ha tilgang til First-loungen? Ankommer på F, men skal videre på C.

Noen som har peiling? :)

Du vert ikkje henta ved gate (eg har iallfall aldri vorte det, eller sakna det for så vidt).
Du vil ha tilgang til Al Safwa-loungen så lenge First-turen er på lenger enn 5 timar (noko BKK-DOH er).

God tur, og nyt eit fantastisk produkt (skjermen er ENORM).

Back