Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar

Re: Qatar - tilbudstråd 2016

Kom selv inn med QR176/QR836 til BKK i dag.
Ca 2-3 timer i DOH. Øko på deres A380 er mye bedre enn deres 777, 787 og 330 maskiner (har fløyet de alle). Opplevde det som en lettelse å sette meg ned i A380 stolen etter 6 timer på 787.

Forøvrig smekk full maskin OSL-DOH.

Kom selv inn med QR176/QR836 til BKK i dag.
Ca 2-3 timer i DOH. Øko på deres A380 er mye bedre enn deres 777, 787 og 330 maskiner (har fløyet de alle). Opplevde det som en lettelse å sette meg ned i A380 stolen etter 6 timer på 787.
Forøvrig smekk full maskin OSL-DOH.

Skjønner. Men alternativet er å ha lang layover i Doha, og ikke så motivert for det. Får heller slite meg igjennom øko med 777. Var grisebillige billetter, det hjelper litt :)

Edit: Har pratet med QR-kundeservice som insisterer på at det er flightfinder.no som må rette opp billett. Har sendt dem en melding, så får vi se om det er mulig å forandre flight, eller om det må følge bookingklasse slik at det blir layover.

Tikket inn mail fra expedia her om endret forbindelse fra Doha, eneste er at nå får jeg ikke endret på setevalget.

Re: Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Noen som vet hvilke lounge man har tilgang til nå på Hamad med økonomibillett og OneWorld Sapphire (AAdvantage Platinum) ? Har 8 timer å drepe der nede om 2 ukers tid.

Ved schedule change som gjør at MCT i Doha blir 20 min, hvem er det som har ansvaret for å booke om billetten, QR eller (online)reisebyrået som billetten er bestilt hos?

Update: Flightfinder.no ville ha betalt for servicepakke på 149 for å endre en ufrivillig schedulechange, så hadde ikke noe valg, måtte kjøpe den. Ellers ok responstid online. QR-kundeservice nektet å forandre billetten siden bestilt via OTA.

Reell differanse mellom OTA og Qatar sin hjemmeside på tilbudsrunden blir da 700kr siden flightfinder tar 150kr for servicepakke, og 150kr for kredittgebyr. Sistnevnte oppdaget jeg etter å ha trykket bestill(litt bevisstløs i gjerningsøyeblikket:8:)
Er en option for mange med å sette opp direktebetaling i nettbanke, som funker greit. Den er gebyrfri.

Så hva ville alternativet vært til å betale for endringen. Miste flyet i Doha og du ville vært stuck? Rart at de kan ta seg betalt for en ufrivillig endring.

Noen som vet hvilke lounge man har tilgang til nå på Hamad med økonomibillett og OneWorld Sapphire (AAdvantage Platinum) ? Har 8 timer å drepe der nede om 2 ukers tid.

Qatar Airways Business Class Lounge (ikkje Al Mourjan).

Så hva ville alternativet vært til å betale for endringen. Miste flyet i Doha og du ville vært stuck? Rart at de kan ta seg betalt for en ufrivillig endring.

Kansellert billett vil jeg anta. Mener de også har en avgift for å betale tilbake kansellerte billetter. Virker ikke som om grunnen spiller noen rolle.

Noen som har fløyet Business på A380? Hvor er det best å sitte (vi er to som reiser). Nærme eller langt unna loungen, og hvor i flyet ligger den?

Jeg liker sete fremme i kabinen, pleier å booke rundt rad 12.
Kan ikke gi en eksakt grunn for å sitte der. Bare blitt slik.
Loungen er bak biz kabinen.
Reiser dere to stk så er vel midt rad å foretrekke. Det er 1-2-1 løsning som jeg foretrekker å ha vindusplass.
Jo lenger bak du er i biz så blir det mer trafikk fra de som sitter foran deg, som skal bak i loungen eller på toalett som er mellom biz og loungen. Jeg er ikke så nøye på slikt så det bryr ikke meg nevneverdig.
Flyr med A380 kommende søndag.

Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Jeg har kun to leg med a380 og det var veldig stille i loungen på begge legene. Stort sett alene begge gangene. Husk at de serverer 1.klasse champis der så stå over fordrinken i Business og ta den der.... Jeg ble der lenge...

Jeg har kun to leg med a380 og det var veldig stille i loungen på begge legene. Stort sett alene begge gangene. Husk at de serverer 1.klasse champis der så stå over fordrinken i Business og ta den der.... Jeg ble der lenge...

Enig i at loungen er et koselig sted å henge. :drink Anbefales selv om kroppen din sier at nå må du sove. Sove kan du gjøre når du kommer frem.

Folkens, kona og jeg reiser til Jakarta med QR fra OSL. Som ubehøvlet og uvasket pax reiser vi på økonomi. Er det slik at vi kan ta med 1 innsjekket bagasje på 30kg hver? Ser ingen steder hvor det står noe om maksvekt pr kolli.

http://www.qatarairways.com/global/en/baggage.page

På den siden du henviser til står det jo ganske tydelig at det er maksimalt 30 kg og 300 cm i økonomi, samt en generell maksimal vekt på 32 kg per kolli.

Kan virkelig maks lengde+høyde+bredde = 300 cm stemme? Man kan jo nesten sende en pall.

Kan opplyse at det er slutt på tilgang til Thai sin First lounge ved reiser i QR F fra BKK.

Som alternativt så er det et privat område i Thai sin Orchid lounge ved E-pir (ikke Silk loungen) hvor QR F har fått sin plass. En kjempe nedgradering på utvalg og produktet generelt.
Ja ja, det gode varte ikke evig.
Det blir uansett hyggelig med Krug bobler på sete 2A.

Kan opplyse at det er slutt på tilgang til Thai sin First lounge ved reiser i QR F fra BKK.

Som alternativt så er det et privat område i Thai sin Orchid lounge ved E-pir (ikke Silk loungen) hvor QR F har fått sin plass. En kjempe nedgradering på utvalg og produktet generelt.
Ja ja, det gode varte ikke evig.
Det blir uansett hyggelig med Krug bobler på sete 2A.

Dette er visstnok fordi Qatar planlegg å byggje sin egen lounge i BKK, så det vert forhåpentligvis ein forholds midlertidig løysing.

Tidligere i vinter var det slutt på Krug champagne i business loungen i Doha. En kompis av meg er nettopp tilbake fra en rundtur til BKK og kunne rapportere om at Krug nå også er borte fra baren i A380 flyene. De hadde Krug på utreisen for to uker siden, men ikke på returen altså.

Back